[Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

[Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: wassermann » poniedziałek 09 lis 2020, 22:25

https://autokult.pl/39296,pierwsza-jazd ... a-poznacie

Parę drobiazgów przeinaczonych, z pewnymi sprawami się nie zgadzam, ale test sam w sobie bardzo przychylny!
Spalanie niskie nie z tej Ziemi, zważywszy obecność AT8 i 4x4 na pokładzie.
Mój długi komentarz napisany do tego artykułu oczywiście się nie wyświetla.

"Auto nie porywa sylwetką"... A co, kuźwa, Passat czy Superb za to porywa?!?

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: Maciek » wtorek 10 lis 2020, 09:41

To jest dobre:

Skrzynia jest dość krótko zestopniowana i przy 140 km/h obrotomierz wskazuje wartość 2100.

:lol:

chyba chłop nie wie, co oznacza "krótko zestopniowana skrzynia" :mrgreen:

Naprawdę w nowej Insignii przetłumaczyli tryb Tour na WYC.? :mrgreen: Pracę musiała kontynuować osoba odpowiedzialna za tłumaczenie obsługi klimatyzacji: KLIM WŁĄCZ. i KLIM WYŁĄCZ.. Do dziś mam kłopoty z ustaleniem, czy mam klimę włączoną, czy wyłączoną :lol:

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: Cloud » wtorek 10 lis 2020, 10:02

Wyc. Musiałem artykuł przeczytać, żeby rozszyfrować. WYC. panowie, WYĆ.

Jestem mega ciekawy jak te nowe światła świecą!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: wassermann » wtorek 10 lis 2020, 10:32

Też ręce i członki mi opadły, gdy dojrzałem (i po dłuższej chwili) pojąłem co to za WYC.
Zawyłem!

Co do klimy to mam tak samo - ale już wbiłem sobie w łeb, że to co jest tam napisane skrótem oznacza stan aktualny - a nie jest komendą, którą wywołalibyśmy naciśnięciem tego pola na ekranie ;) Jakaś odwrotna logika tam panuje. To samo w tłumaczeniu bodajże "Anuluj" po komunikatach ostrzegawczych. Czasami to Anuluj nie polega na anulowaniu, tylko na zatwierdzeniu odbioru. Anulowanie kojarzy się z wycofaniem wcześniejszej decyzji. Za każdym razem ten drobiazg mnie zaskakuje, od 5 lat (w poprzedniej Insi było tak samo).

M.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: jami » wtorek 10 lis 2020, 10:46

"Wnętrze w ogóle się nie zmieniło, ale kryje w sobie udoskonalone wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Trochę poprawiono head-up display, który wyświetla teraz informację ostrzegającą o pojawieniu się przed autem rowerzysty lub pieszego"

nie wiem czy dobrze rozumuję, ale u mnie head-up także sygnalizuję pojawienie się pieszego przed maską. Żadnej zmiany tu nie widzę

"Jest też nowa kamera cofania, lepszej jakości niż wcześniej. Dodatkowo ostrzega teraz przed poruszającymi się z tyłu obiektami poprzecznie do auta"

Nowa kamera to konieczność, bo obraz z dotychczasowej jest po prostu słaby. Odnośnie ostrzegania przed ww. pojazdami, mam to u siebie, kolejny raz nie widzę żadnej nowości

"Natomiast Insignia "rozbija bank" na krajówce. 4,3 l/100 km to wynik, który można z łatwością osiągnąć. Oczywiście przy ekojeździe zgodnej z przepisami. "

Mam kolegę, który korzysta z Naviexperta w celu wypracowania zniżek na ubezpieczenie. Czasem mam nieprzyjemność jechania z nim z przestrzeganiem WSZYSTKICH ograniczeń, spokojnego przyśpieszania i hamowania. Za każdym razem staram się ćwiczyć silną wolę. Czasem jednak jest ciężko, bo nie możemy wyprzedzić ciężarówek, a nawet traktorów...
Tak samo jest z tym spalaniem podanym wyżej, podobno da się osiągnąć takie wartości. Tylko po co....

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

[Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: Cloud » wtorek 10 lis 2020, 11:21

Myślałem, ze nikt z takich apek nie korzysta. Całe szczęście, że to nie obowiązek, bo albo bym płacił równowartość samochodu co roku, albo jeździłbym bez

P.S. Powtarzam to i będę powtarzał - taka jazda stwarza większe zagrożenie i przyczynia się do większej ilości wypadków, niż „nadmierna” prędkość.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: wassermann » wtorek 10 lis 2020, 11:50

@jami Słuszne uwagi. Wytknąłem je wczoraj w długim komentarzu pod artykułem, ale ten się nie wyświetlił i zdaje się przepadł.
Dokładnie, HUD działa tak od początku (tzn. w przedliftach) - najpierw jest ikona ostrzegawcza. A dopiero potem pełna panika alarmowa.
Kamera cofania - co z tego, skoro nie ma kamery 360? Co do jakości, to była słaba ale wystarczająca (dla mnie). I tak co po jakości, skoro w mokry dzień od razu na obiektywie wyląduje brudna kropla ;) Standardowym wyposażeniem podręcznym jest chusteczka służąca do procedury przecierania obiektywów ;)
Autor wymienia też alert ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu. To też było. Mało tego - było nawet w Insignii A poliftowej (czujniki radarowe, ostrzeganie audio + alert na wyświetlaczu kamery cofania). Niby ten układ wykrywa obiekty poruszające się do 36 km/h (10 m/s) - z mojego doświadczenia wykrywa wszystko. Tyle że przy szybko jadących i tak nie ma czasu na reakcję, bo zasięg to 25 m - ale działają naprawdę bezbłędnie i pomagają w wysuwaniu tyłka.
Po prostu autor wypisał to, czym Opel pochwalił się w notce prasowej punktującej zalety (faktyczne i rzekome) liftu.

Co do spalania - to ja z przeciwnego bieguna.
Ale jestem w pewnym szoku, że można spalić tak mało - i nie chodzi o silnik - ale o to, że w konfiguracji z AT8 i 4x4.

Kompletnie nie zgadzam się z opinią testującego co do używania trybów Tour (WYC. !!!!) i Sport. Dla mnie zupełnie na odwrót - na wiejskich nierównościach korzystać z Tour, a gdzie się da - przede wszystkim na autostradzie - utwardzać samochód i polepszać prowadzenie wykorzystując Sport.

Przeglądając zdjęcia zdziwiłem się brakiem przycisku wyłączającego AWD. Takowy został dodany do aktualnego GSi 2.0T 230 KM. Można kliknięciem zamienić je na przednionapędowe. Po co?!? Nie wiem. A w takim dieslu 174 KM nie można ... W ogóle przycisk bez sensu, ale zdaje się do benzyny dodali go dlatego, żeby wyłączyć AWD w teście emisji spalin i go w ogóle zaliczyć ;)

No ale przynajmniej pochwalił. Wstęp i podsumowanie są jakby na siłę powściągliwe. Ale treść właściwa praktycznie w całości przychylna. No bo, do cholery, to jest niezłe auto :!:

M.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: jami » wtorek 10 lis 2020, 15:11

Cloud pisze:
wtorek 10 lis 2020, 11:21
Myślałem, ze nikt z takich apek nie korzysta. Całe szczęście, że to nie obowiązek, bo albo bym płacił równowartość samochodu co roku, albo jeździłbym bez
P.S. Powtarzam to i będę powtarzał - taka jazda stwarza większe zagrożenie i przyczynia się do większej ilości wypadków, niż „nadmierna” prędkość.
Sporo osób korzysta z tej "promocji" Link4. Realnie można odzyskać ponad 200zł z opłaconego ubezpieczenia (po roku używania aplikacji i wyjeżdżenia z nią wymaganej minimalnej liczby km). Czy te pieniądze warte są takich wyrzeczeń? Dla mnie nie, ale są ludzie, którzy mimo sporych dochodów lubią wyciągać takie dodatkowe obrywy (ubezpieczenia, zwroty z kart płatniczych, inne promocje bankowe).
Martwi mnie to, że czarne skrzynki i obowiązek udostępniania danych o swoim stylu jazdy wcześniej czy później będą obowiązkowe dla wszystkich. Mam tylko nadzieję, że będzie to później niż wcześniej :D

Odnośnie stwarzania zagrożenia, częściowo się z Tobą zgodzę. Bo wszystkie zachowania kierowców rażąco odstające od zachowań innych na drodze, są niebezpieczne. Dotyczy to zarówno oszołomów gnających na złamanie karku, jak i tych, którzy zachowują się jakby jechali starym traktorem

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: jurass » wtorek 10 lis 2020, 15:25

wassermann pisze:
wtorek 10 lis 2020, 11:50
No bo, do cholery, to jest niezłe auto :!:
M.
Powiedz to wyznawcom kultu VAG'a i Cloudowi. :lol:

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: Marek F » wtorek 10 lis 2020, 17:11

Jami pisze ,że nowa kamera to konieczność. Fakt stara słaba, ale lepsza taka niż, żadna. Pytanie techniczne gdyby taką nową dorwać, czy wystarczy tylko wypiąć starą i wpiąć nową , pod zderzakiem jest kostka łącząca do instalacji. Wystarczy tylko takiego polifta wypatrzeć i uswietnić swoją 😁

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

[Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: Cloud » wtorek 10 lis 2020, 17:23

jurass pisze:
wassermann pisze:
wtorek 10 lis 2020, 11:50
No bo, do cholery, to jest niezłe auto :!:
M.
Powiedz to wyznawcom kultu VAG'a i Cloudowi. :lol:
Halo, halo. Ja, mimo tego, że prawie 3 lata jeździłem prototypem Insignii, uważam, że to na prawdę fajne auto. Zaraz po tym, jak skończyłem pisać poprzedni komentarz (o zbyt wolnej jeździe), podniosłem głowę będąc na balkonie, na 4 pietrze, a tam na dole powolutku, z pełnią wdzięku i gracją jedzie iska, czarna, taka jak ja miałem. Piękne auto.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: jami » wtorek 10 lis 2020, 19:39

Marek F pisze:
wtorek 10 lis 2020, 17:11
Jami pisze ,że nowa kamera to konieczność. Fakt stara słaba, ale lepsza taka niż, żadna. Pytanie techniczne gdyby taką nową dorwać, czy wystarczy tylko wypiąć starą i wpiąć nową , pod zderzakiem jest kostka łącząca do instalacji. Wystarczy tylko takiego polifta wypatrzeć i uswietnić swoją 😁
dobry pomysł, trzeba zacząć od weryfikacji dokumentacji serwisowej i iść dalej. Obawiam się jednego sformułowania, które Opel stosuje w reklamach Insigni polift. Wyraźnie piszą o kamerze cyfrowej. Może to oznaczać, że w naszych Iskach, wzorem innych starszych rozwiązań w wielu markach, mamy analogowe kamery przesyłające obraz w określonym standardzie. Odpowiada temu odpowiednie wejście wideo w systemie audio lub jakiś oddzielny moduł. Jeżeli tak to jest rozwiązane, nowa kamera przesyłająca obraz w inny standardzie będzie po prostu niekompatybilna. Pozostaje kwestia jak daleko trzeba pójść, żeby obraz z nowej kamery wyświetlić jednak na dotychczasowym ekranie :D

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: jurass » wtorek 10 lis 2020, 21:10

@Cloud Teraz dopiero do mnie dotarło, że Ty jeździłeś w zupełnie innej kategorii, niż my, seryjniacy. Auta prototypowe , jak F1, LPM w Le Mans 24 czy dotychczasowe DTM. Szacun. :oops:

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: Cloud » środa 11 lis 2020, 09:47

Z ciekawosci sprawdziłem ile u mnie obrotów przy 140 jest. Plus minus 1900. Może temu pali więcej niż iska, bo silnik za słaby na takie przełożenie

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: [Autokult.pl] Insignia B FL 2.0CDTI 174KM AT8 4x4

Postautor: jurass » sobota 21 lis 2020, 10:46

I wersja wideo tego testu, także pozytywnie.

https://www.youtube.com/watch?v=m_FTwhkAKnE


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość