Commodore

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Commodore

Postautor: Nix » środa 28 mar 2018, 10:20

W wolnej chwili z nudów pogrzebałem trochę w internecie i trafiłem na pewne ciekawostki,które mogą być interesujące.
Jak pewnie wiecie,Opel Insignia to model "globalny"koncernu GM a teraz już PSA i jest sprzedawany na kilku rynkach,m.in w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Insignia czy w Australii jako Holden Commodore.
Wszedłem sobie na stronę Holdena i lekko się zdziwiłem.Samochody tam sprzedawane nie mają się nijak do specyfikacji nie tylko polskich ale w ogóle europejskich,co jest zrozumiałe ze względów norm unijnych ale są przede wszystkim tańsze,w przeliczeniu oczywiście i to o dużo.
Interesujące jest także to,że Holden oferuje klientom 7 letnią gwarancję bez żadnych Flex-Care i innych takich,bez dopłaty z jedynym zastrzeżeniem,że liczy się ona od dnia odbioru samochodu z salonu.
I najbardziej interesujące jest to,że w ogóle nie ma tam modeli wyposażonych w silniki 1.5 a skrzynie AT są 9 biegowe we wszystkich modelach.
Dostępny jest silnik 3,6 litra i samochód z tym silnikiem jest tańszy niż np. GSI w Europie.
Skonfigurowałem ze strony,dla żartu,podobne do mojego auto które tam nazywa się Calais i okazało się że z 2 litrowym 260 konnym turbo z 9 stopniową skrzynią AT auto kosztuje w przeliczeniu na złotówki ok 126 000.
Wiem,wiem że to inny rynek,że podatki,że normy unijne,że emisja spalin,że Australia ale....kiedy widzę coś takiego,to czuję się lekko
[ ] odpowiednie wpiszcie sobie sami w ramkę :P
Zapraszam do wymiany spostrzeżeń.

Awatar użytkownika
-Egon-
Posty: 135
Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 T 140 KM M6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Düsseldorf
Województwo: NRW

Re: Commodore

Postautor: -Egon- » środa 28 mar 2018, 12:26

Nix zawsze się znajdzie gdzieś państwo lepsze od poprzedniego gdzie coś będzie taniej i bardziej na wypasie dostępne ;)
I z reguły coś zawsze przychodzi kosztem czegoś innego, nie ma państwa idealnego :)

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Commodore

Postautor: andrew » środa 28 mar 2018, 12:47

Mógłbym troszke opowiedzieć na ten temat bo mieszkałem w AU i miałem 3 szt Commodora.
Na wprost jest to Opel Omega, tylko teraz australijczycy mówią że to jest ich auto. Do stanów exportują je jako Chevrolet.
Ich silniki zawsze były duże, przedtem 3,8 teraz 3,6 no i V8 przedtem 5,7 a teraz 5,6.
A wersja Calais jest dość dobrze wyposażoną wersją. Tam rynek aut jest inny - roczny zarobek to chyba teraz ok 30 - 35 K $AU.
Auta fajne.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Commodore

Postautor: Nix » środa 28 mar 2018, 15:33

-Egon- pisze:
środa 28 mar 2018, 12:26
Nix zawsze się znajdzie gdzieś państwo lepsze od poprzedniego gdzie coś będzie taniej i bardziej na wypasie dostępne ;)
I z reguły coś zawsze przychodzi kosztem czegoś innego, nie ma państwa idealnego :)
Traktuję to po prostu jako ciekawostkę.
Chociaż jeśli chodzi o rynek europejski to nie rozumiem w czym polski nabywca jest gorszy od niemieckiego czy duńskiego...
bo to,co w Niemczech nazywa się na przykład Innovation nie ma się nijak do tego co w Polsce nazywa się Innovation i w ogóle nie ma nawet wersji z takim wyposażeniem na rynku.To na przykładzie Mokki mojej żony którą gdybym kupił w Polsce to musiałbym wydać 120 tysięcy złotych,gdyby w ogóle takie wyposażenie było dostępne.Nie piszę o innych modelach Opla,bo nie wiem jak to dokładnie wygląda,chociaż mam podejrzenie że w Niemczech masz w standardzie to,za co dopłacasz w Polsce.
Mogę się mylić ale wolałbym mieć rację ;) ;)

witek
Posty: 59
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:01
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Niepolomice
Województwo: malopolskie

Re: Commodore

Postautor: witek » środa 28 mar 2018, 19:20

No Dania to nie jest najlepszy przyklad. Tam podatek jest blisko 100% wartosci samochodu.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Commodore

Postautor: Nix » czwartek 29 mar 2018, 09:12

witek pisze:
środa 28 mar 2018, 19:20
No Dania to nie jest najlepszy przyklad. Tam podatek jest blisko 100% wartosci samochodu.
Masz rację co do podatku,chodziło mi raczej o to w czym Ty jesteś gorszy od Duńczyka,że nie możesz sobie skonfigurować auta tak jak oni.
Bo ktoś uznał że na polski rynek nie trzeba albo się nie sprzeda?

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Commodore

Postautor: LEM » czwartek 29 mar 2018, 09:56

andrew pisze:
środa 28 mar 2018, 12:47
Mógłbym troszke opowiedzieć na ten temat bo mieszkałem w AU i miałem 3 szt Commodora
A czy jakość wykonania, materiały, tapicerka itp odbiega od wersji na Europę ?

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Commodore

Postautor: andrew » czwartek 29 mar 2018, 10:10

LEM pisze:
czwartek 29 mar 2018, 09:56
andrew pisze:
środa 28 mar 2018, 12:47
Mógłbym troszke opowiedzieć na ten temat bo mieszkałem w AU i miałem 3 szt Commodora
A czy jakość wykonania, materiały, tapicerka itp odbiega od wersji na Europę ?
moje wrażenia były różne i zawsze wydawało mi się że tutaj w europie zawsze był lepszy wypas i wersje są lepiej wypasione. W zeszłym roku byłem w AU na F1 i obejrzałem u dealer Insignię to szczęka mi opadła - wykonanie super miała wszystko - motor 2,8.
No ale Ople robione są w Europie.
Commodore robią w wersjach S, SS, i HSV. dużo mocy spojlery, obniżanie itp.
Raczej to bardziej kęrci aussie aniżeli super wypas.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Commodore

Postautor: Nix » czwartek 29 mar 2018, 10:20

andrew pisze:
czwartek 29 mar 2018, 10:10
LEM pisze:
czwartek 29 mar 2018, 09:56
andrew pisze:
środa 28 mar 2018, 12:47
Mógłbym troszke opowiedzieć na ten temat bo mieszkałem w AU i miałem 3 szt Commodora
A czy jakość wykonania, materiały, tapicerka itp odbiega od wersji na Europę ?
moje wrażenia były różne i zawsze wydawało mi się że tutaj w europie zawsze był lepszy wypas i wersje są lepiej wypasione. W zeszłym roku byłem w AU na F1 i obejrzałem u dealer Insignię to szczęka mi opadła - wykonanie super miała wszystko - motor 2,8.
No ale Ople robione są w Europie.
Commodore robią w wersjach S, SS, i HSV. dużo mocy spojlery, obniżanie itp.
Raczej to bardziej kęrci aussie aniżeli super wypas.
Sam bym pooglądał..F1 na pierwszym miejscu :lol:
A swoją drogą zawsze chciałem pojechać do Australii.Ale kasiorki brak,chociaż kiedy pytają mnie czemu nie pojechałem jeszcze,to odpowiadam że boję się węży :lol:

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Commodore

Postautor: andrew » czwartek 29 mar 2018, 10:22

Nix pisze:
czwartek 29 mar 2018, 10:20
andrew pisze:
czwartek 29 mar 2018, 10:10
LEM pisze:
czwartek 29 mar 2018, 09:56


A czy jakość wykonania, materiały, tapicerka itp odbiega od wersji na Europę ?
moje wrażenia były różne i zawsze wydawało mi się że tutaj w europie zawsze był lepszy wypas i wersje są lepiej wypasione. W zeszłym roku byłem w AU na F1 i obejrzałem u dealer Insignię to szczęka mi opadła - wykonanie super miała wszystko - motor 2,8.
No ale Ople robione są w Europie.
Commodore robią w wersjach S, SS, i HSV. dużo mocy spojlery, obniżanie itp.
Raczej to bardziej kęrci aussie aniżeli super wypas.
Sam bym pooglądał..F1 na pierwszym miejscu :lol:
A swoją drogą zawsze chciałem pojechać do Australii.Ale kasiorki brak,chociaż kiedy pytają mnie czemu nie pojechałem jeszcze,to odpowiadam że boję się węży :lol:
Tam z węzami nie jest źle - raczej pomyśł o pająkach a FI proponuję Węgry :)

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Commodore

Postautor: Nix » czwartek 29 mar 2018, 11:20

Na Węgry to mogę Insignią...do Budapesztu mam bliżej niż do Wawy :))

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Commodore

Postautor: andrew » czwartek 29 mar 2018, 11:42

Nix pisze:
czwartek 29 mar 2018, 11:20
Na Węgry to mogę Insignią...do Budapesztu mam bliżej niż do Wawy :))
ja rozważam, ale nic pewnego


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości