Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » poniedziałek 21 maja 2018, 11:37

Witam,

podobny post umieściłem na bliźniaczym forum, ale pozwalam sobie wrzucić również tutaj.
Prośba o poradę do wszystkich posiadaczy nowej Insignii B oraz osób, które korzystają lub przymierzały się do Opel Drive Plan lub innych form finansowania.

Aktualnie mam dylematy czy dokonałem właściwego wyboru w postaci Insignia B ST z silnikiem 2.0 260 KM 4x4. Obecnie nie można go już zamawiać i nie było do końca pewne czy moje 'zamówienie' zostanie potwierdzone przez fabrykę (zamówienie wyszło od dealera pod koniec kwietnia). Oficjalne potwierdzenie wyprodukowania mam - na koniec czerwca.

Sporo się naczytałem i naoglądałem o tym aucie, które ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce).
Wybrałem silnik 2.0 ponieważ zabrakło czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM, a nie uznaję silników mniejszych niż 1.8 w tym segmencie aut. Poza tym tylko benzyna.

Dlaczego Opel ? Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w PB, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegar, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Passata, Superba i Opla, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podaba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy.
Na targach Motor Show, biegałem miedzy wybranymi markami z metrówką i mierzyłęm przestrzeń na tylnej kanapie oraz bagażnik. Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidelkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedze niemal pionowo (189 cm wzrostu).

Obecnie moje dylematy biora się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów.

Insignia - dealer w Opel Drive Plan (ODP) daje mi 15%, w typowym leasingu 10% . Ubezpieczenie tylko od dealera (PZU), 3.5% w pierwszym roku liczone od wartości końcowej samochodu w programie ODP, w typowy leasingu mogę mieć z zewnątrz. Wpłata wstępna w Opel Drive Plan jest liczona od ceny katalogowej.

Skoda - poprzez firmę, dla której pracuję mam ok. 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia.

VW - warunki analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty.

W grupie VAG wycofywane są wszystkie silniki 1.8, 220 i 280 KM, ktróre dostaną modyfikacje w postaci benzynowego DPF. wersja 220 ma byc zastąpiona mocą 230 KM, ale będzie z filtrem.

W przypadku grupy VAG realnie pozostają szanse tylko na silniki 220 KM z napędem na przednią oś.

Ceny:
Insignia Elite - po rabacie ok. 146500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym ODP. Wg info od delaera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem sprzodu.
Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG.
Wpłata wstępna 17 345 zl.
Co ciekawe niestety, w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat.

Skoda Superb Style - po rabacie 13%, ok. 143000 brutto. Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie, czyli 14 3000. W Superbie nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej i jest jakis % szans na własne ubezpieczenie. Napęd na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auto do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce aut. Gwarancja 2 lata, trzeba rozszerzyć przeglądy.

VW Passat Highline - Jeden z dealerów ma na placu 3 Passaty 1.8 180 KM - stopniowy DSG z 2017 i 3 Passaty 2.0 220 KM z 6-st. DSG z pełnym R-line.

Wersja 1.8 180 w cenie 135500 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł.

Wersja 2.0 220 obecna cena 153000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM.
Jakość materiałów wydaję się najlepsza. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne.
Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z któch zrezygnowałem w Oplu i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW.
Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (nie chciałem mieć aluminiowych nakładek na pedały - ale nie sprawdziłem czy nie można ich zdjąć).

Wszystkie w/w marki mają adaptacyjne zawieszenie.
Wiem jak jest wyciszone wnętrze w Passacie 280KM , natomiast nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych.

W załączniku konfiguracja Insignii, brakuje w niej pakietu zimowego - szyba i kierownica podgrzewana w cenie 1000zl od dealera.
Załączniki
Insignia_Elite_final_260KM.zip
(482.55 KiB) Pobrany 237 razy

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: pancer » poniedziałek 21 maja 2018, 11:58

Mimo iż jeżdżę Insignią, to patrząc na te ceny i wyposażenie, chyba poszedłbym w Passata. Jednak VW jest strasznie nudny, jak kolega z forum to opisał, taki poprawny niemiecki blondyn z kwadratową szczęką. Jeśli Ci to nie przeszkadza i nie boisz się silników TSI oraz skrzyń DSG to nie jest to zły wybór. Jeśli zdecydujesz się na Opla to koniecznie weź pakiet zimowy, podziękujesz w styczniu. Dużo zależy od tego jak traktujesz auta. Jeśli to tylko praktyczny środek transportu to weź Passata, tam wszystko jest poprawne i może lusterka same się składają po wyłączeniu silnika (w Isi - NIE). Nie jeździłem Passatem więc dobrze by było gdyby podpowiedział Ci któryś z kolegów, którzy mieli do czynienia z Paskiem i teraz jeżdżą Isią. Dla mnie to coś więcej niż 4 koła, to członek rodziny. Po sprzedaży poprzedniego miałem problemy ze snem przez kilka dni.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: Nix » poniedziałek 21 maja 2018, 12:50

Współczuję Ci,Pancer ale Ciebie rozumiem, bo ja się cieszę jak samochód sprzedaję i jak kupuję :lol: Zawsze traktowałem samochody raczej utylitarnie i gdybym tak patrzył na dylemat kolegi to poszedłbym w VAG'a.Ale nie poszedłem,bo Insignia to moje drugie auto a VAG'a czyli Superba już mam.
Pod względem funkcjonalności bije Skoda Insignie w każdym punkcie,a gdybym miał możliwość wziąć pełnego VW R-line za 153 000 to bym się nie zastanawiał (za Superba 220 KM LK DSG w kombi zapłaciłem rok temu 162 000 zł)Poza tym 180 KM w DSG (pierwsza opcja VW) świetnie się zbiera a jest tańsza i mniej pali.Jeśli myślisz o drive planie to i tak raczej będziesz samochód użytkował 3-4 lata więc nie masz się co martwić o serwisy.
Co do finansowania w drive planach i innych takich wynajmach to każda opcja tego typu jest nie dla mnie,po prostu mi się nie opłaca,więc nie rozwijam tej kwestii.
Co do ubezpieczenia: 2200 zł pełny pakiet OC/AC w PZU u dealera.Zaznaczam że chodzi o 1.5 benzynę,więc to może nie być miarodajna informacja.
O różnicach dla mnie wynikających z użytkowania Superba i Insignii pisałem na tym forum więc nie będę się powtarzał.
Passat ma szczotkowane aluminium ale Insignia ma piano black w środku ;) To tak nawiasem w kontekście dzieciaczków w samochodzie ;)
Cyfrowe zegary mnie nie urzekły w Passacie,ale to kwestia gustu.Fotele AGR w Insignii warte swojej ceny,za to alcantara w VW wygląda lepiej.
Za to multimedia w VAG to kosmos w porównaniu z Oplem.I chyba każdy na forum się z tym zgodzi,ale mogę się mylić bo jest tu paru entuzjastów ;)
Jeśli chodzi o wyposażenie to tak jak pisze Pancer,nie żałuj na pakiet zimowy,odpuść ładowarkę indukcyjną,gniazdo 220 volt i kamerę 360°
co do pedałów aluminiowych-nie rzucają się w oczy ale czarna podsufitka i kierownica jest warta dopłaty (pakiet premium)
To tyle na szybko.Acha,nie wiem czy koniecznie zależy Ci na 4x4,to już musisz sam sobie dopowiedzieć.Dla mnie nie ma różnicy.
W Twojej specyfikacji nie widziałem AGR pasażera.Ja wziąłem i nie żałuję.Przynajmniej nie mam dwóch różnych krzeseł z przodu a i żona sobie chwali.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: pancer » poniedziałek 21 maja 2018, 13:12

Czarna podsufitka nie jest w pakiecie Premium, chyba że się coś zmieniło w katalogu na 2018? Ja mam Pakiet Premium i zwykła podsufitkę i kierownice.

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » poniedziałek 21 maja 2018, 13:38

TSI oraz DSG się nie boję. Mój sąsiad ma Passata 280 KM 4motion w Highline, tyle że jasny w środku.
Mi już się nie uda w VAGu dostac już 280KM bez GPFa. Insignia bierze mnie wyglądem, Alfy brałem sercem a nie rozumem, chociaż żadna nie sprawiała mi problemów do tej pory (poza regeneracją kompresora klimy w obecnej 159).

Tak, AGR mam tylko dla siebie, pakiet zimowy również jest - nie ma go w specyfikacji, ponieważ wg dealera jest błąd w konfiguratorze i nie można wziąć tylko podgrzewanej przedniej szyby. Wiec zmienił na pakiet zimowy, cenę zostawił bez zmian.
Dzisiaj każde auto ma Piano Black, Skoda w L&K ma go więcej niz w Style, w Pasku również jest. ;)
Dla mnie VW i Skoda mają przednie konsole, tunele ciosane z dechy, zero finezji. Ale może dla niektórych jest to plus.

W Passacie cyferblat mnie nie przekonuje, za to w Insignii połączenie zegarów/wskaźników analogowych z DIC 8" mi się podoba.
Dla mnie na plus w Oplu działa 4x4, gdzie w VAGu 220 KM nie ma. Narazie czekam na jazdy testowe Oplem 260 KM (jeśli klient nie kupi wystawionego używanego) i VW 1.8 z 7-st. DSG.

@NIX z szybkiego rozeznania na forum, wnioskuję, że Superbem bardziej latasz niż jeździsz ;) Jak jest z wyciszeniem i szumem powietrza przy prędkościach 160/200+ ;) ? Twoje wypowiedzi nt. porównania Superba szukać w różnych wątkach, czy spostrzeżenia zebrałeś gdzieś w jednym miejscu?

Nie wiem jeszcze jak działają multimedia w VW, Skodzie czy Oplu, ale 1sze wrażenia z zabawy odniosłem w Insignii.
Drive Plan na 4 lata wychodzi drożej niż na 3 lata w miesięcznej racie. Inaczej jest w VAGu, ale w Oplu kalkulują naprawy i części, stąd pewnie różnica.

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » poniedziałek 21 maja 2018, 13:43

Pakiet Premium w Insignii to przyciemniane szyby, head-up i wyświetlacz DIC 8.0" .
Ciemna podsufitka, pedały, trójramienna grzana kierownica itd. są w pakiecie OPC-line wewn.

Wspomniane przeze mnie Passaty nie mają Alcantary - pełna skóra Nappa, grzana, bez wentylacji.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: wassermann » poniedziałek 21 maja 2018, 13:58

Bez zagłębiania się w te wyliczenia złotówkowe odpowiem po pierwsze w temacie spalania:
Ekonomia spalania najlepsza w Oplu? W modelu Insignia? Z silnikiem 2.0 turbo?
:lol: :lol: :lol:
Nigdy w życiu! To jest mega żarłoczna bestia. Mam obecnie ten sam silnik, ale w poprzedniej Insignii 4x4 250 KM (silnik jest ten sam - typ LTG) i w mieście spalam do 18/100, gdy jazdę ograniczają korki, a poza nimi trochę pobawię się gazem. Z trasy nigdy nie przywiozłem mniej niż 12/100 średniego spalania, przy jeździe mieszanej - autostradą średnio 180 km/h, a powiatowymi raczej spokojnie. Oczywiście, w jazdę o kropelce się nie bawię. Po 60,000 km średnie spalanie sięga 15/100. Porównuję z "internetowym znajomym", który też miał identyczną Insi, również uzyskując takie same wyniki spalania. Od niedawna przesiadł się na nową Insignię - no i wynik 17/100 w mieście również uzyskuje w tej nowej.

Co do reszty:
- Zakładam, że użytkujesz w wynajmie/leasingu przez te 3-4 lata, pod pełną gwarancją (przedłużoną), a potem do widzenia?
Bo silniki 2.0 lubią klękać (pękające tłoki). Dotąd spotykało to 250-konne, ale te 260 chyba niczym się nie różnią, życie pokaże. Tak więc 2.0 turbo - w wynajem tak, prywatnie na lata - nie.
- 4x4 to podstawa bezpieczeństwa Twojego i Twoich pasażerów. Wystarczy że raz kiedyś będziesz musiał ratować się manewrem, unikiem, na śliskiej nawierzchni. Ten jeden, jedyny raz warto mieć 4x4, a zwłaszcza tak doskonałe, jakie jest w Insignii. Od czasu jak mam 4x4 w obecnej Insi (z aktywnym dyfrem), to naprawdę stał się dla mnie istotny wyróżnik samochodu przy każdym następnym wyborze. Nie ma w ogóle porównania jak prowadzi się 4x4 do FWD.
- Opel Drive Plan - dla mnie spoko, właśnie tak będę finansował swoją nadchodzącą z fabryki Insignię. Dotychczasowa jest w wynajmie Getin, ale Drive Plan to na dobrą sprawę to samo, choć aktualnie wychodzi lepiej. Ubezpieczenie od razu na cały okres i to mi pasuje.
W VW można było wykupić ubezpieczenie tylko na rok.
W Skodzie z kolei nie można było kupić pakietów serwisowych na cały okres. A mi podoba się full opcja, tzn. do wartości auta doliczyć wydłużenie gwarancji + wziąć serwis MAX na cały okres (lub oplowski FlexCare uwzględniający części eksploatacyjne) + ubezpieczenie. Może to nie jest opcja najtańsza, ale za to koszty wychodzą przewidywalne.
Jeszcze temat kół zimowych musisz ogarnąć.

Jakkolwiek głupio to zabrzmi, to i tak idziesz w spore koszty - więc takie liczenie 500 zł w tą czy w tamtą jest dla mnie bez sensu.

Insignia ma doskonałe reflektory, to jest ważniejsze niż jakieś tam pierdoły na kokpicie... Znowu - bezpieczeństwo! W wersji 260 KM masz ponadto świetne hamulce Brembo.

Czarna podsufitka to OPC-Line wewnętrzny - wraz z nim grubszy wieniec kierownicy, nakładki i manetki zmiany biegów. Teraz będę po raz pierwszy jeździł automatem i bez manetek nawet bym sobie tego nie wyobrażał - muszę mieć decyzyjność - zwłaszcza że dzisiejsze automaty zamulają obroty w imię "ekologii".

Fotele najlepiej AGR z wysuwanym podparciem i wentylacją. Zwróciłem uwagę, że w Passacie był z tym problem - chciałem czarną podsufitkę i wentylację, to się jakoś wykluczało.

Kamera 360 st. przy takiej kolubrynie 5 metrowej - bardzo wskazana - zwłaszcza gdy zechcesz otoczyć troską swoje felgi.

Pamiętaj o wykupieniu GAP fakturowego.

M.

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » poniedziałek 21 maja 2018, 14:54

@wassermann dzieki za info. w jakim mieście jeździsz skoro mówisz o korkach? U mnie będzie Poznań.
Obecnie Alfe mam w leasingu na 3 lata i planowałem nią pojeździć jeszcze z rok, ale zdecydowaliśmy o 2gim dziecku rok wcześniej.
Nie żenię się z samochodami, ale w założeniu o nie dbam, nawet jeśli formalnie nie są moje. Tak 3-4 lata użytkowania. Jeśli będzie to Drive Plan, wówczas raczej 3 lata.

Kamery 360 st. nie włożyłem, cofania tak. AGR mam dla siebie ;) Jednym z powodów braku AGR u pasażera to założenie, że czasami będę woził starsze dziecko na przednim fotelu. Ostatnio mi się to sprawdza - brak problemów z chorobą lokomocyjną, gdzie jazda z tyłu zawsze kończy się... źle.

Ciekawe jak @UTK2011 spala w mieście ponizej 11l i jakiej wielkości to miasto.
Wspomniany sąsiad w mieście spala 13l jak się postara swoim Paskiem 280KM.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: wassermann » poniedziałek 21 maja 2018, 15:12

Odp: Trójmiasto.
Paradoksalnie, to wcale auto jakoś często nie tkwi w korku. Ono po prostu dużo pali. Wyjątkowo nie lubi cyklu "wokół komina" - ruszyć, zatrzymać, podjechać, wyłączyć, włączyć, przemieścić się itd. Takiego kręcenia się po mieście.
Na pewno moje spalanie wynika z buta. Bo dla przyjemności lubię zakręcić na obroty, inaczej nie brałbym 250 KM... Ale powszechnie auto ma opinię smoka.

M.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: Nix » poniedziałek 21 maja 2018, 15:31

Pomyliłem OPC wnetrza z Premium.Sorry.
Jeśli chodzi o 2.0 260 KM to jest to dyskusja czysto akademicka bo tego silnika nie ma oficjalnie w ofercie Opla.
Tak jak zresztą zmienia się silniki u reszty konkurencji.no,może Mazda ze swoimi wollnossącymi się broni ;)
Co do spalania Skody ciężko zejść poniżej 12 litrów średniej chociaż w zeszłe wakacje udało mi sie ok 8.Ale to było w Niemczech na landówkach gdzie przez tydzień nic nie wyprzedziłem i odwrotnie,średnia 45 km/h i ból zębów :D
@wasserman ogólnie się zgadzam co do 4x4 chociaż nie uważam za "blogerami" że to jest jakieś straszliwe błogosławieństwo.
Co do wnetrza to już nie bylbym takim purystą że skoda nudna,że VW nudny..no,może VW faktycznie jest nudny z tym samym zegarkiem od 10 lat.
Ale ma inne atuty.Zresztą wolę chamską deskę od siekiery zrobioną porządnie niż "dizajnerską" ze szwem z plastiku w poprzek,jeśli już mówimy o wyglądzie.Wyznaję zasadę,że każdy plastik imitujący skórę to ciagle plastik.
Skoda jest lepiej wykonczona w srodku niż Opel.
I wiem o czym mowie.I cichsza bo ma lepiej wygłuszony dół ,a przy 160 i szybciej w każdym samochodzie slyszysz bardziej szum powietrza i opony niż silnik.Mówię o samochodach "osobowych powszechnego użytku" ;)
Nie mówię że w Insignii jest głośno,zresztą nie mam porównania do standardowej bo mam laminaty z przodu i nawet nie wiem czy one coś dają chociaż zapłaciłem 1000 zł.
Natomiast ilość schowków i ich ulożenie jest lepsze niż w Oplu nie mówiąc o pierdołach typu klimatyzowany podlokietnik.
Moze to i bzdury ale dla mnie się najbardziej w samochodzie liczy funkcjonalność bo jak kupuję mocne auto to nie po to żeby narzekać że dużo pali.Nie wiem jak w 260 KM ale ja mam manetki w swojej 165KM i uwazam to za śmiech na sali bo z tą skrzynią zanim przerzuci bieg to zdazysz podpalić papierosa,więc z tą kontrolą bym nie przesadzał,mimo że Opel się chwali że 8 biegowa jest "prawie"jak DSG ale do bajek Opla już się przyzwyczaiłem bo większość z tego,co czytałem o Insignii nie znalazła potwierdzenia w rzeczywistości.
Ogólnie to bardzo fajny samochód i nieźle wygląda ale odradzam "sikanie w majty",że się tak wyraże bo moim zdaniem,nie ma nad czym.
zrobiłem ponad 5000 insignią w miesiąc i się do niej przyzwyczaiłem,chociaż jak siadam do skody,to wiem,że mogę sobie na więcej pozwolić.
Poczytaj choćby wątek o tym,co wkurza w Oplu i co jest a czego nie ma w porównaniu do konkurencji.
Moja miała na specyfikacji ponad 150 pozycji z czego 70% to "dywaniki" czyli pierdoły.
Ale elektryczną klapą się chwali na jutubie rok po premierze...wielkie halo!
Co do 360 stopni...nie mam bo nie chciałem jak zobaczylem to VGA na ekranie...zamiast tego wziąłem pakiet 4 i zupelnie wystarcza.

till
Posty: 90
Rejestracja: piątek 15 wrz 2017, 20:33
Posiadane auto: Insignia GS elite
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: till » wtorek 22 maja 2018, 16:14

Krótki komentarz odnośnie vagu to nie ma wg mnie sensu połączenie 1.8 tsi z dsg który wycina moment do 250 nm co daje podobne parametry jak ich mniejszy silnik 1.4 tsi.. Czyli płacisz spooooro więcej a masz to samo tylko dlatego że uparles się na min pojemność 1.8 :) jak 1.8 tsi to tylko manual, jeśli Dsg to min 2 litry w vagu gdzie dsg jest już ''mokre" i ma lepsze parametry. Sam miałem podobna rozterke:)

Rom24
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 12 gru 2017, 21:40
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.5 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrc
Województwo: dln

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: Rom24 » wtorek 29 maja 2018, 12:09

longman pisze:
poniedziałek 21 maja 2018, 11:37
............do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki...........
Zaciekawiło mnie to zdanie, bo się właśnie zastanawiam nad Optimą.
Możesz napisać dlaczego?

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » wtorek 29 maja 2018, 22:32

Rom24 pisze:
wtorek 29 maja 2018, 12:09

Zaciekawiło mnie to zdanie, bo się właśnie zastanawiam nad Optimą.
Możesz napisać dlaczego?
na pewnym portalu społecznościowym, który można po naszemu nazwać 'twarzoksiążka' ;) poszukaj profil '' nie wybrałem skody '' . To profil osoby, która postanowiła opisywać swoje historie z użytkowania Optimy GT z silnikiem 245 KM, w ostnich miesiącach auto odmawiało mu posłuszeństwa i tym samym był zdany na serwis oraz KIA Motors Polska...
Doszło do takiej sytuacji, że już zainteresował pewną stację TV " ... Turbo".
Tylko z tego powodu odpuściłem tą markę a byłem w marcu po słowie ze sprzedawcą nt. demo cara skonfigurowanego pode mnie... ;)

Porównując pierwsze wrażenia, jakie sprawia auto kiedy się do niego wsiada, Optima SW była moim nr 1 jeśli chodzi o wnętrze do czasu kiedy wsiadłem do Insignii. Rozpatrywałem tylko GT i silnik 2.0 245 KM.

Rom24
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 12 gru 2017, 21:40
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.5 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrc
Województwo: dln

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: Rom24 » środa 30 maja 2018, 06:33

Rozumiem, chociaż wydaje mi się - z tego co już widziałem na forach marek, którymi poprzednio jeździłem - to raczej w każdej marce moze się trafić taki pech.....
Chyba jak zwykle wszytsko zależy od tego na jakich ludzi trafisz u dealera.

PS. Ja też tylko na GT line patrzyłemi powiem szczerze, że być może to będzie mój następny samochód ;)

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: Niebrzyd » czwartek 31 maja 2018, 07:05

jako auto zastępcze, miałem okazję jeździć Optimą w sedanie i kombi z silnikami 1,7 i AT6
kombi odradzam, auto za miękkie, mało przewidywalne i bardzo niestabilne przy bocznych podmuchach
sedanem jeździło się w miarę OK, ale diesel 141KM w takim aucie, to dla mnie za mało


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość