Insignia Diesel 210KM na youtubie

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: Maciek » środa 06 lut 2019, 08:49

https://www.youtube.com/watch?v=M1XudxRxy2A

Co prawda prowadzący zachwyca się w zasadzie każdym samochodem, ale Insignię przedstawił jako auto bez skazy :lol: Auto idealne. Cała recenzja brzmi jak lokowanie produktu firmy MM Cars :mrgreen: Jako właściciel Insigni, to brzmi jak miód na uszy, ale mimo wszystko, gdzieś te granice reklamy powinny leżeć.

Na autocentrumie właśnie pojawił się test identycznego auta. M

https://www.autocentrum.pl/filmy/wideot ... em-diesla/

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: radekj » środa 06 lut 2019, 10:29

Dzisiaj widziałem ten film, rzeczywiście bardzo entuzjastyczny :)

Właściwie to się z Pertynem zgadzam, świetne auto z tej naszej Insigni. Mimo wad.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: wassermann » środa 06 lut 2019, 16:07

Ładna ta w teście Pertyna, oj ładna :)

Szkoda że nie ma benzyny w cenniku, bo diesel ma jednak wyraźnie słabsze osiągi - no i wozi dokładnie 89 kilogramów więcej nad przednią osią, co na pewno zmienia na minus prowadzenie w stosunku do benzynki.

Trochę się pod tym filmem na YT powymądrzałem w postach. Pewnie łatwo dojdziecie, które są mojego autorstwa ;)



A co do Autocentrum i ich "teraz już wiemy, że OPC jest w planach". Taaaa... :roll: Niestety, nie jest. Czy ten człowiek nie zwrócił uwagi, że w międzyczasie:
- Opel trafił w ręce PSA,
- PSA ma największy silnik benzynowy 1.6,
- w Europie zaostrzono normy emisji (i praktycznie co rok-dwa będą kolejne, coraz bardziej rygorystyczne),
- Insignia jest projektem 100% GM, który w realiach PSA i zapowiadanych oszcżędości jest skazany na wymarcie - a nie na rozwijanie niszowej wersji, która sprzedałaby się w kilkuset sztukach rocznie (obecna Insignia sprzedaje się ok. 100 tys. rocznie)

Zresztą co to za test, który trwa 12 minut, a facet traci 15 sekund na mocowanie się z roletą w bagażniku. No i oparć foteli nie trzeba składać przechodząc do tylnych drzwi, pan nie użył właściwie dźwigienek po bokach bagażnika (chyba że te już się popsuły ;)) Wiedza też szwankuje, bo (1) benzyna jest niedostępna w cenniku od 9 miesięcy, a (2) diesel ma 480, a nie 400 Nm. A ocena samochodu wyłącznie przez pryzmat wyglądu i parametru 0-100, to trochę za mało jak na - hmmm - profesjonalistę?

15.5 l/100km w dieslu - :lol: :lol: :lol: Już więcej słowa na moje 2.0T złego nie powiem. Choć i tak jestem pewien, że pan testujący mocno musiał się postarać. Chyba że to taka sama prawda jak to, że Franz miał strzelać do papieża.

M.

Awatar użytkownika
Oberon
Posty: 169
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
Posiadane auto: Insignia Enjoy
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: Oberon » środa 06 lut 2019, 16:13

radekj pisze:Dzisiaj widziałem ten film, rzeczywiście bardzo entuzjastyczny :)

Właściwie to się z Pertynem zgadzam, świetne auto z tej naszej Insigni. Mimo wad.
Szkoda ze w testach aut nie biorą pod uwagę poziomu obsługi klienta przez markę... A tu już w Oplu jest tragicznie

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: jami » czwartek 07 lut 2019, 08:25

wassermann pisze:
środa 06 lut 2019, 16:07
15.5 l/100km w dieslu - :lol: :lol: :lol: Już więcej słowa na moje 2.0T złego nie powiem.
wyłapuję każdy test i informację na temat silnika DTR w Insigni B. W zasadzie z każdego źródła wynika, że silnik ten spala duże (za duże) ilości ropy. W porównaniu do DTH oraz innych diesli. Większa moc o 40KM i moment 80Nm, w stosunku do DTH, nie uzasadniają tak kosmicznego spalania, jak wynika z zamieszczanych informacji. Nie chcę się rozwodzić dlaczego tak jest. Po prostu jest i dla mnie to argument, żeby w taką wersję nie wchodzić. Pewnie lepiej kupić benzynę :D Albo chipować DTH i mieć pewnie podobne, a może nawet lepsze osiągi. Szkoda tylko napędu na 4 koła, jeżeli wszystkie DTR takowy mają ;)

Awatar użytkownika
Mario
Posty: 105
Rejestracja: sobota 21 kwie 2018, 13:35
Posiadane auto: GS Exclusive
Silnik: 2.0 DTR 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: Mario » czwartek 07 lut 2019, 08:33

Ja mam ten silnik, skrzynię automatyczną, napęd 4x4, koła 20’ i nie wiem co bym musiał zrobić, żeby 15 litrów spaliła, jeżdżę dość dynamicznie i średnie spalanie po 10 kkm mam 9 litrów, wydaje mi się że te 15 litrów to przesada

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: jami » czwartek 07 lut 2019, 09:02

średnie spalanie to ja mam na poziomie 6,5 l/100km. Insignia to nie jest mój pierwszy samochód z dieslem i nie wyobrażam sobie średniego spalania na poziomie 9 l/100km. Być może przyzwyczaiłeś się, że tak ma być, ale moim zdaniem nie powinno. Takie średnie spalania to mają znajomi w dieslach 3.0 z mocami grubo ponad 200KM i sporo większym momentem niż w DTR.
Nie jest jednak moim zamiarem wywoływanie dyskusji o spalaniu, bo to temat mocno subiektywny i zależny od wielu czynników. Tym niemniej niepokoi mnie spora różnica w tym temacie pomiędzy DTH i DTR. To takie moje subiektywne spostrzeżenie, bo zastanawiałem się, czy nie warto zmienić DTH na DTR

Awatar użytkownika
Mario
Posty: 105
Rejestracja: sobota 21 kwie 2018, 13:35
Posiadane auto: GS Exclusive
Silnik: 2.0 DTR 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: Mario » czwartek 07 lut 2019, 09:35

Skoro masz 6.5 średnie, to ile by cię zadowoliło 4.5?

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: radekj » czwartek 07 lut 2019, 10:29

Oberon pisze:
środa 06 lut 2019, 16:13
Szkoda ze w testach aut nie biorą pod uwagę poziomu obsługi klienta przez markę... A tu już w Oplu jest tragicznie

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Bardzo szkoda że nie biorą pod uwagę! Ja póki co jestem zadowolony z obsługi jako takiej. Kontakt z dealerem, jednym czy drugim, jest. W razie czego auto zastępcze jest. Oczywiście jestem wk....y czekaniem 3 miesiące na części! Choć to nie bezpośrednia wina dealera, bo sama centrala Opla w Warszawie nic nie może, co najwyżej "zgłosić zapotrzebowanie"... ale takie rzeczy też mają znaczenie w ogólnym rozrachunku!

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: jami » czwartek 07 lut 2019, 11:16

Mario pisze:
czwartek 07 lut 2019, 09:35
Skoro masz 6.5 średnie, to ile by cię zadowoliło 4.5?
Trudne pytanie :D
Jeżdżę hybrydą, która w Warszawie średnio spala pod moją nogą poniżej 4 l/100km benzyny. Oczywiście przy spokojnej jeździe, a nie żyłowaniu samochodu.
Diesel zadowala mnie tymi 6,5 l/100km (ostatni przejazd 3000 km po Europie dał średnią 6,0 l/100km), bo w benzynie 2,4 miałem zawsze około 10l/100km. W tym kontekście 9l/100km w DTR przy obecnych cenach ropy wygląda mało ciekawie.
Interesują mnie jak najniższe koszty przejechania każdych 100km, ponieważ za paliwo płacę z własnej kasy i nie pokrywa mi tego pracodawca. Same wartości "litrów" mnie nie podniecają, liczy się koszt na 100km i koszt utrzymania samochodu.

W Insigni podoba mi się łatwość i przyjemność podróżowania na trasie z wysokimi prędkościami przy rozsądnym zużyciu paliwa i tankowaniach co ok. 900km. To niewątpliwa zaleta diesla w porównaniu z benzyną.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: Maciek » czwartek 07 lut 2019, 12:42

jami pisze:
czwartek 07 lut 2019, 08:25

wyłapuję każdy test i informację na temat silnika DTR w Insigni B. W zasadzie z każdego źródła wynika, że silnik ten spala duże (za duże) ilości ropy. W porównaniu do DTH oraz innych diesli. Większa moc o 40KM i moment 80Nm, w stosunku do DTH, nie uzasadniają tak kosmicznego spalania, jak wynika z zamieszczanych informacji. Nie chcę się rozwodzić dlaczego tak jest.
to ja ci powiem, dlaczego tak jest - to się nazywają prawa fizyki.
Każdy pięciometrowy samochód w dieslu, z 200-konnym silnikiem, napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów będzie średnio palił w okolicach 9-10 l/100km.
Jeśli chcesz mniejsze zużycie paliwa, to musisz zrezygnować z wielkości, mocy silnika, napędu 4x4, automatu. Proste. Pewne rzeczy da się oszukać w testach labolatoryjnych, ale w praktyce, nie da się wygenerować przyśpieszenie w 200-konnym aucie na poziomie auta 100-konnego. Skok pedału gazu jest taki sam, a rozkład mocy zupełnie inny.

Z osiągami Insignii GSI 210KM nie jest tak źle. Osiągi na poziomie Superb TDI 190KM 4x4, na trasie Opel jest ździebko szybszy.
http://www.zeperfs.com/en/duel7358-6035.htm

Ogólnie nie jestem fanem diesli, na filmie Pertyńskiego słychać, jak silnik klekocze. Ale przynajmniej ten diesel ma jakiś sensowny zasięg przy mikrozbiorniczku, jaki zafundował Insignii Opel.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: wassermann » czwartek 07 lut 2019, 13:35

Superb 190 KM 4x4 szału nie robi
http://dailydriver.pl/test/test-skoda-s ... 90-km-4x4/
41 sekund 0-200.
Insignia 210 KM 4x4 ok. 35 sekund.
Insignia 170 KM FWD ok. 43 sekund.

Można kupić 170 KM, zrobić program ;) I wybrać jedyną dostępną w Insignii konfigurację 4x4 ze skrzynią manualną, właśnie w dieslu 170 KM.
Choć po tym co piszą o masowo padających sprzęgłach nawet w serii, ja bym się nie zdecydował. A sam chciałem, tyle że nie było manuala w 2.0T!

M.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: jurass » piątek 08 lut 2019, 01:11

jami pisze:
czwartek 07 lut 2019, 09:02
nie wyobrażam sobie średniego spalania na poziomie 9 l/100km
E tam, cza mieć otwarty umysł.
B20DTH, GS, manual, FWD. Jeździłem przez 3 miesiące rok temu. Wynik z jazdy po Warszawie. :lol:

Obrazek

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: radekj » piątek 08 lut 2019, 07:17

Dokładnie. Sprawdziłem z ciekawości Fuelio i średnie spalanie mam pomiędzy 10.5 a 15 l/100km. Jak jest trasa to spada, jak jest dużo miasta to wzrasta. Jak mam fantazję to jeżdzę eco, jak nie mam to w trybie sport.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Insignia Diesel 210KM na youtubie

Postautor: jami » piątek 08 lut 2019, 09:24

jurass pisze:
piątek 08 lut 2019, 01:11
jami pisze:
czwartek 07 lut 2019, 09:02
nie wyobrażam sobie średniego spalania na poziomie 9 l/100km
E tam, cza mieć otwarty umysł.
B20DTH, GS, manual, FWD. Jeździłem przez 3 miesiące rok temu. Wynik z jazdy po Warszawie. :lol:

Obrazek
dla mnie to są tendencyjne teksty :D pokazujesz zużycie paliwa na odcinku KILKUDZIESIĘCIU km po jeździe po mieście. O czym to świadczy? Moim zdaniem o niczym ;) Idąc tym tokiem rozumowania mogę udowodnić, że auto z silnikiem 1.0 spali tyle samo w specyficznych warunkach, albo, że auto z silnikiem benzynowym 2,4 spali średnio 6,8 (tyle udało mi się raz uzyskać przy spokojnej jeździe)

Mam nadzieję, że będziemy rozmawiać o średnich zużyciach na dłuższych odcinkach i wielokrotnie powtarzane. Wtedy można wyciągnąć jakieś wnioski


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość