OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

W tym miejscu znajdą się materiały dotyczące Spraw Technicznych.
Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: Cezar_2017 » wtorek 19 cze 2018, 09:04

Oczywiście sprawność pozwala ograniczyć spalanie bo starsze konsturkcje o większych oporach i o takiej samej mocy z turbo czy bez palą pewnie więcej. Ale spalanie mojego 1,5 140 KM turbo jest prównywalne z 2,0 165KM w Mazdzie 6 brata.

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
PS> Oczywiście przy normalnej jeżdzie, bo muląc silnik do 1500 rpm mój będzie palił mniej i o to mi chodziło.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: radekj » wtorek 19 cze 2018, 09:11

Liczby nie kłamią:
Audi 80 benzyna 2.2 136KM z lat 80 pali 9-10 litrów [źródło https://www.autocentrum.pl/spalanie/aud ... 1982-1984/]
Insignia GS 2.0 260KM 2018 pali 12-13 - ostatnie dwa tankowania.

Dwa razy więcej mocy i 20-30% większe spalanie. Pomijam żywotność silnika, ale postęp jest ogromny! Nie wiem gdzie tu ekologia, pewnie GPF/DPF coś pomagają, ale taka dwulitrowa Insignia z obciętą mocą do 140KM spali dużo mnie niż to Audi!

Oczywiście jeszcze jest kwestia masy, auta są cięższe, ale to nie tylko wina producentów - sami chcemy klimatyzację, podgrzewanie, ekrany i wiele wiele innych bajerów.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: Maciek » wtorek 19 cze 2018, 09:35

Cloud pisze:
poniedziałek 18 cze 2018, 21:24
Co to za rozwój technologii, gdzie samochód mający 20 lat z silnikiem od czołgu spala podobne ilości paliwa, co nówka sztuka z silnikiem 1.6, albo nawet 1.0?
Stare auta paliły duże ilości paliwa. Na swoim przykładzie - kiedyś miałem Opla Vectrę 2000, moc 150KM, 8,5 do setki, prędkość maksymalna 220kph, masa własna 1200kg. Przy ekonomicznej jeździe w trasie spalało około 6l/100km, w mieście podchodził pod 10l/100km, ogólnie te 8,5l/100km średnio by wyszło.
Miałem Golfa VII 1,4/125KM o bardzo zbliżonych parametrach (9,5 do setki, 125KM, masa własna 1200kg). Przy tak samo ekonomicznej jeździe auto spala 4,5-5,5l/100km, w mieście około 8l/100km, średnio wychodzi 7l/100km. 20% mniejsze spalanie przy znacznie bogatszym wyposażeniu to naprawdę dużo.
Rozwój silników jest olbrzymi. Silnik 2,0 Insignii ma charakterystykę silnika V6 - moc jest rozwijana bardzo płynnie, masz bardzo dużo momentu od samego dołu i moment jednostajnie wzrasta do obrotów maksymalnych.
Mój ojciec wziął wczoraj Insignię 260KM na typową jazdę emerycką wokół komina. Spalanie przy jeździe zgodnej z przepisami jest tak niskie, że nie wypada pisać :mrgreen:
radekj pisze:
wtorek 19 cze 2018, 09:11
Liczby nie kłamią:
Audi 80 benzyna 2.2 136KM z lat 80 pali 9-10 litrów [źródło https://www.autocentrum.pl/spalanie/aud ... 1982-1984/]
Insignia GS 2.0 260KM 2018 pali 12-13 - ostatnie dwa tankowania.
no tak, ale Audi 80 względem gabarytów to można porównać co najwyżej z Astrą, a względem osiągów to z 1,4/125KM
radekj pisze:
wtorek 19 cze 2018, 09:11
Oczywiście jeszcze jest kwestia masy, auta są cięższe, ale to nie tylko wina producentów - sami chcemy klimatyzację, podgrzewanie, ekrany i wiele wiele innych bajerów.
dokładnie - auta z lat 80-90-tych miały szyby na korbki, brak wspomagania kierownicy, wnękę na radio. Dzisiaj nawet nie ma sensu porównywać, chociaż w moim zabytkowym Oplu z 1993 są elektrycznie składane lusterka, a Insigni z 2018 już tego bajeru nie ma :lol: W sumie to nawet spryskiwacze i wycieraczki reflektorów tam mam, czego w Insignii nie dokupi się za żadne pieniądze :mrgreen:

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: radekj » wtorek 19 cze 2018, 09:43

Elektryczne lusterka są w Insignii :)
Aczkolwiek spryskiwacze szyby to są z lat 90-tych...

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: wassermann » niedziela 08 lip 2018, 19:16

A co z takimi zmianami jak:
- klakson zwykły zamiast dwutonowego jak dotychczas? (także w Insignii A) - z cennika zniknęła standardowa pozycja "Doppeltonhorn"
- poduszki powietrzne czołowe - nie są już wielostopniowe? (już w Vectrze C były 2 stopnie napełnienia) - z cennika zniknęło słowo "mehrstufig" przy opisie tych poduszek

M.

Medalik
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 16:25
Posiadane auto: Astra J
Silnik: 1.6 115KM
Rocznik auta: 2012
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: Medalik » poniedziałek 09 lip 2018, 16:36

Z tych niemieckich cenników w ogóle zniknęły silniki benzynowe 1.5 Turbo (wszystkie wersje) - o zniknięciu 2.0T wiadomo było dość dawno, ale brak 1.5T to dla mnie nowość

EDIT
Co ciekawe to tylko "personalizacja" niemieckiego rynku - na francuskim na przykład silniki 1.5T pozostały w ofercie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość