Dlaczego? Testy UOKiK nie wskazują na tendencję w tym kierunku.
P.S. Wypalam właśnie trzeci bak 98. Żadnych zmian nie odczułem/nie słyszę/ spalanie też nadal b. wysokie w relacji do tryby jazdy.
M.
Dlaczego? Testy UOKiK nie wskazują na tendencję w tym kierunku.
tankowałem 95 na Orlenie i zmieniłem na 98 ze Statoilu. Wg mnie zmiana odczuwalna, w spalaniu schodzę do 6,6 l/100km (co było niemożliwe przy Pb95). Wg mnie oszczędność jest 0,5-1l/100km, ale to nie jest najistotniejsze. Jeśli producent obawia się spalania stukowego, to tylko paliwo o wyższej liczbie oktanowej może uratować silnik. Takie są prawa fizykiwassermann pisze: ↑poniedziałek 25 mar 2019, 13:44P.S. Wypalam właśnie trzeci bak 98. Żadnych zmian nie odczułem/nie słyszę/ spalanie też nadal b. wysokie w relacji do tryby jazdy.
M.
dokładnie, od dawna już nie widziałem wyników badań UOKIKu, w którym podważali liczbę oktanówwassermann pisze: ↑poniedziałek 25 mar 2019, 13:44Dlaczego? Testy UOKiK nie wskazują na tendencję w tym kierunku.
dokładnie. Od początku istnienia silników z bezpośrednim wtryskiem, producenci dopuszczali tylko paliwo 98. Jako pierwszy, volkswagen dopuścił używanie 95, ale wskazał, że to spowoduje obniżenie osiągów. Teraz wszyscy producenci pozwalają na 95. I wszystko by się trzymało kupy, gdyby nie nagle komunikat, że Opel będzie coś wlewał do silnika, bo obawia się nagaru i spalania stukowego
miałem 7 lat samochód z wtryskiem bezpośrednim, przechodziłem też etap czyszczenia z nagaru. Jeżeli raz na kilka lat musiałem wydać 500zł, żeby wszystko wyczyścili, nie widzę problemu w eksploatacji takich silników. Auto sprzedawałem z przebiegiem ok. 180 tys.km i nic nie zapowiadało potrzeby kolejnego czyszczenia. Luzik
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość