OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

W tym miejscu znajdą się materiały dotyczące Spraw Technicznych.
wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: wassermann » poniedziałek 25 mar 2019, 13:44

Maciek pisze:
poniedziałek 25 mar 2019, 13:09
Zwłaszcza w Polsce, gdzi Pb95 równie dobrze może mieć 91 oktanów :mrgreen:
Dlaczego? Testy UOKiK nie wskazują na tendencję w tym kierunku.

P.S. Wypalam właśnie trzeci bak 98. Żadnych zmian nie odczułem/nie słyszę/ spalanie też nadal b. wysokie w relacji do tryby jazdy.

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: Maciek » wtorek 26 mar 2019, 12:54

wassermann pisze:
poniedziałek 25 mar 2019, 13:44
P.S. Wypalam właśnie trzeci bak 98. Żadnych zmian nie odczułem/nie słyszę/ spalanie też nadal b. wysokie w relacji do tryby jazdy.

M.
tankowałem 95 na Orlenie i zmieniłem na 98 ze Statoilu. Wg mnie zmiana odczuwalna, w spalaniu schodzę do 6,6 l/100km (co było niemożliwe przy Pb95). Wg mnie oszczędność jest 0,5-1l/100km, ale to nie jest najistotniejsze. Jeśli producent obawia się spalania stukowego, to tylko paliwo o wyższej liczbie oktanowej może uratować silnik. Takie są prawa fizyki :mrgreen:

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: jami » środa 27 mar 2019, 14:41

wassermann pisze:
poniedziałek 25 mar 2019, 13:44
Maciek pisze:
poniedziałek 25 mar 2019, 13:09
Zwłaszcza w Polsce, gdzi Pb95 równie dobrze może mieć 91 oktanów :mrgreen:
Dlaczego? Testy UOKiK nie wskazują na tendencję w tym kierunku.
dokładnie, od dawna już nie widziałem wyników badań UOKIKu, w którym podważali liczbę oktanów 8-)

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: rahv » środa 27 mar 2019, 16:59

Też nie słyszałem, bo paliwa 95 mają tyle oktanów, ile producenci deklarują już od pewnego czasu, ale jeśli producent mówi, że może występować spalanie detonacyjne lub lspi w związku z nagarem w komorach spalania to najlepszym zabezpieczeniem będzie przejście na paliwo o wyższej liczbie oktanów. Nie zaszkodzi. My co prawda mamy isie w dieslu, ale ja na codzień jeżdżę astrą benzyną 200KM. Zalecana 98 i dopuszczalna 95. I wiem, że niektórzy jeżdżą na 95 i nie widzą różnicy, a ja zawsze na 98. Bezpośredni wtrysk produkuje ogromne ilości nagaru, nie tylko w oplach więc nie zamierzam zejść na 95,żeby maksymalnie chronić silnik.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: Maciek » czwartek 28 mar 2019, 09:53

rahv pisze:
środa 27 mar 2019, 16:59
Zalecana 98 i dopuszczalna 95. I wiem, że niektórzy jeżdżą na 95 i nie widzą różnicy, a ja zawsze na 98. Bezpośredni wtrysk produkuje ogromne ilości nagaru, nie tylko w oplach więc nie zamierzam zejść na 95,żeby maksymalnie chronić silnik.
dokładnie. Od początku istnienia silników z bezpośrednim wtryskiem, producenci dopuszczali tylko paliwo 98. Jako pierwszy, volkswagen dopuścił używanie 95, ale wskazał, że to spowoduje obniżenie osiągów. Teraz wszyscy producenci pozwalają na 95. I wszystko by się trzymało kupy, gdyby nie nagle komunikat, że Opel będzie coś wlewał do silnika, bo obawia się nagaru i spalania stukowego :lol: czyli tak naprawdę skutków używania paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej (a nagar to po prostu 'cecha' silników z bezpośrednim wtryskiem - po prostu w tych silnikach mieszanka paliwowo-powietrzna formowana jest w sposób warstwowy, bogatsza mieszanka znajduje się tuż przy świecy, a poprzez swój zapłon wymusza zapłon uboższej mieszanki, znajdującej się przy tłoku - dzięki temu, te silniki palą mniej paliwa, ale za to przy świecach i zaworach zbiera się nagar, bo spalanie nie jest zupełne i całkowite).
Wszystko wskazuje na to, żeby trzymać te auta do końca gwarancji, a dalej niech ktoś inny się martwi... :?

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: jami » piątek 29 mar 2019, 10:07

Maciek pisze:
czwartek 28 mar 2019, 09:53
Wszystko wskazuje na to, żeby trzymać te auta do końca gwarancji, a dalej niech ktoś inny się martwi... :?
miałem 7 lat samochód z wtryskiem bezpośrednim, przechodziłem też etap czyszczenia z nagaru. Jeżeli raz na kilka lat musiałem wydać 500zł, żeby wszystko wyczyścili, nie widzę problemu w eksploatacji takich silników. Auto sprzedawałem z przebiegiem ok. 180 tys.km i nic nie zapowiadało potrzeby kolejnego czyszczenia. Luzik

breslauer
Posty: 7
Rejestracja: sobota 12 sty 2019, 19:01
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Wrocław
Województwo: DW

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: breslauer » piątek 12 kwie 2019, 20:15

Podbijam wątek.
Dostarczono moją nową Insignię i ku mojemu zdziwieniu nie ma tylnego podłokietnika. :D
Patrzę raz jeszcze w specyfikację i...
Czy dobrze rozumiem, że od 2019 trzeba zamówić tylną kanapę dzieloną 40/20/40 aby dostać opcję DA5 = tylny podłokietnik ?
W przeciwnym razie NIE MA podłokietnika nawet w wersji Innovation :D

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Posty: 205
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: FPWroclaw » poniedziałek 15 kwie 2019, 09:39

masz ST? Podłokietnik tylnej kanapy nie jest już w standardzie. W GS nadal na wyposażeniu.

Pozdrawiam
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.

Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)

Awatar użytkownika
Oberon
Posty: 169
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
Posiadane auto: Insignia Enjoy
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: Oberon » poniedziałek 15 kwie 2019, 17:40

Ale jakiej wersji bo w enjoy nie mam

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


breslauer
Posty: 7
Rejestracja: sobota 12 sty 2019, 19:01
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Wrocław
Województwo: DW

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: breslauer » poniedziałek 15 kwie 2019, 20:58

GS MY2019 wersja Innovation + opcje.
Zapomniałem dodać dzieloną kanapę 40/20/40 i nie ma podłokietnika.
Oczywiście dział sprzedaży w styczniu 2019 wiedział na temat tego nowego cennika mniej ode mnie, więc nic nie doradził.
Stało się tak, że odbieram moje autko "prawie premium" (buhahahaha :lol:) otwieram drzwi i... ku mojemu zaskoczeniu nie ma podłokietnika. :D

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: wassermann » poniedziałek 15 kwie 2019, 23:50

Kosmetycznych "zubożeń", takich które w ogóle znikają ze specyfikacji, jest coraz więcej:

- W czerwcu 2018 ze specyfikacji wypadł "klakson dwutonowy". To normalny, skuteczny klakson. Ciekawe jaki jest teraz, skoro ten wyraz został wykreślony ze specyfikacji i w jego miejsce nie pojawiło się żadne inne określenie? Może jest taki jak kiedyś miałem w Golfie II :P

- W lutym 2019 wypadło podświetlenie przestrzeni na nogi z przodu (we wszystkich poza GSi)

Ale akurat co do podłokietnika w oparciu kanapy (występującego nierozłącznie z oparciem 40:20:40), to po analizie cenników niemieckich z całego okresu produkcji stwierdzam, że w "ichniej" Innovation podłokietnik ten ZAWSZE był w Grand Sport OPCJĄ dodatkowo płatną, o ile nie zamawiało się określonych wyższych pakietów tapicerki, które zawierały w sobie upgrade do oparcia 40:20:40, lub ewentualnie przy wyborze airbagów bocznych z tyłu.

M.

breslauer
Posty: 7
Rejestracja: sobota 12 sty 2019, 19:01
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Wrocław
Województwo: DW

Re: OKIEM DEALERA - INSIGNIA RM2019 ZMIANY SPECYFIKACJI

Postautor: breslauer » czwartek 18 kwie 2019, 18:59

Co do klaksonu, to rzeczywiście jakiś taki lichy w nowej (MY2019), w porównaniu ze starą Insignia z 2015, którą miałem.
W ogóle jakoś tak wieje taniością w tym nowym aucie teraz.

1. Pierwsze lepsze pytanie dla MY2019 i Multimedia Navi PRO:
dlaczego to badziewie nawet nie czyta SMSów?
To Navi PRO jest tak ubogie, że aż żal na to patrzeć.
Taki problem aby dali możliwość wpiecia SIM? za każdym razem trzeba włączać w tel hotspota aby Navi zaczytało info o ruchu...

2. Co do audio, to mogę tylko porównać obecny "standard" MY2019 do BOSE w poprzedniej Insignii ('2015).
To jest przepaść. Naprawdę, jakość dźwięku szoruje po dnie.
BOSE w porzprzedniej Insigni grało bosko, a w nowej ze std audio mam wrażenie, że lepszy dźwięk będę miał jak sobie przenośny głośnik na USB kupię i wstawię w uchwyt na kubki! :lol:


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość