Opony wielosezonowe 17" przy zakupie samochodu, ktoś ma?

Wszelkie informacje o oponach i felgach w Nowej Insignii
rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Opony wielosezonowe 17" przy zakupie samochodu, ktoś ma?

Postautor: rahv » czwartek 25 paź 2018, 05:31

Czy ktoś zdecydował się na zakup opon wielosezonowych przy konfigurowaniu pojazdu, dopłata 800 zł. Ma. Ktoś jakieś doświadczenie w eksploatacji tego ogumienia latem i zimą w różnych warunkach pogodowych?

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Opony wielosezonowe 17

Postautor: jami » czwartek 25 paź 2018, 08:02

od paru lat, jeszcze w innym aucie, eksploatuje opony całoroczne. Jeździ się na nich tak samo jak poprzednio na oponach sezonowych.
W Insigni na zimę też mam 17" i opony całoroczne, a co ciekawe na lato 18" i opony letnie :D Wrażenia bardzo podobne, różnice odczuwalne tylko ze względu na profil, a nie na rodzaj opony.
Jeżeli masz jakiekolwiek dylematy, powiem tak - kupuj spokojnie całoroczne jeżeli nie mieszkach w górach i nie jeździsz często po śniegu.
Zresztą masz ostatni test:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... -65/rp4l96

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Opony wielosezonowe 17

Postautor: wassermann » czwartek 25 paź 2018, 10:04

Zależy od opony. Tani wielosezon będzie groźny 12 miesięcy w roku ;) Dobry wielosezon będzie wystarczający do bezpiecznej jazdy bez wyczynów przez cały rok. Ale zależy od opony, jak powiedziałem, bo generalnie wielosezony są optymalizowane do warunków zimowych. Ale trafiają się i takie, które zbliżają się do opony letniej, podczas gdy w zimie są kiepskie. Jeśli nie planujesz zimowych przepraw, to wybierz dobry wielosezon o tradycyjnej charakterystyce pro-zimowej. W lecie sprawdzi się normalnie poza ostrą jazdą.
Jest jeszcze sprawa opłacalności. Przy 20 tys. km rocznie, wielosezon wystarczy na 3 lata. Po 6 latach (120 tys. km) zużyjesz 2 komplety opon. Prawdopodobnie tyle samo przejechałbyś na 1 komplecie letnich + 1 komplecie zimowych. (zależnie od ich ścieralności, bo bywają letnie szybko ścierające się). Oszczędność wychodzi wówczas jedynie na okresowej zmianie kół. Poza tym wielosezon też wypada ten 1x w roku zabrać do warsztatu, przeglądnąć, wyważyć od nowa. Dlatego osobiście polecam wielosezon jedynie mamie i teściowej, które robią po 5000 km rocznie w warunkach miejskich, przetaczając się autem. Dla nich to oczywiste korzyści. Nie mówiąc o tym, że letnich ani zimowych nie zdążyłyby zużyć przez 10 lat (a guma twardnieje z czasem).

M.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości