TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
- mirszy
- Posty: 16
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 06:53
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 KM, AT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Podepnę się pod temat - czy mieliście problemy z wymianą opon poza ASO? Np. uszkodzenie czujnika itp. Czy serwis musi mieć jakiś programator? Czy doliczają dodatkową kasę za wymianę kół z czujnikami? Serwis na który się namierzam nie jest duży, bliżej mu do 'garażowego' niż do ASO...
- siejeje
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 165KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Zmieniałem w lokalnym warsztacie. Żadnych problemów, raczej nic nie programowali, przejechałem chwilę i załapało ciśnienie. Zazwyczaj w wulkanizacjach doliczają jakieś 20zl za koła z czujnikami. Ja zapłaciłem w sumie 100zł (Kraków).
- mirszy
- Posty: 16
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 06:53
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 KM, AT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
to spoko, dzięki za info
- -Egon-
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 T 140 KM M6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Düsseldorf
- Województwo: NRW
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Jak dla mnie jakakolwiek dopłata do kół z czujnikami to żerowanie na niewiedzy klienta bo suma sumarum demontaż i montaż na maszynie sprowadza się do tego samego a jedynie człowiek musi zwracać uwagę co by "łyżką" przy obrocie koła nie zahaczyć o czujnik.
- siejeje
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 165KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
No i za to 'uważanie' właśnie trzeba dopłacić
- mirszy
- Posty: 16
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 06:53
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 KM, AT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Podzielę się moją mini-historią z wymiany opon.
Od początku byłem nastawiony na wymianę u mojego dotychczasowego mechanika (Kraków). Pomyślałem też, że opony kupię w sklepie przy serwisie (ale niezależnym od serwisu), żeby wspierać lokalny biznes i dla wygody - mimo ceny wyższej niż w sklepach internetowych. Niestety przy próbie montażu okazało się, że opony są ściśnięte od przechowywania i bez dodatkowego sprzętu (inflatora, tzw. bomby), którym zakład nie dysponuje, nie da się ich napompować. Zanim panowie się poddali, zdążyli zdjąć wszystkie koła i wymienić jedną oponę, którą musieli z powrotem zdjąć i założyć starą. Zostałem odesłany do innego serwisu, gdzie faktycznie był odpowiedni sprzęt i opony zostały wymienione.
Cały biznes kosztował mnie:
- opony droższe o 50zł niż w internecie (za komplet, po częściowo udanych negocjacjach),
- 25zł w pierwszym serwisie (bo "to nie oni są winni tego, że opony były źle przechowywane", chociaż chyba powinni być lepiej przygotowani na takie przypadki),
- 170zł w drugim serwisie (użycie inflatora, czujniki),
- stracone 3h na czekanie w serwisach i inne dyskusje.
Ostatecznie u sprzedawcy opon wynegocjowałem 30zł rekompensaty. Teoretycznie mogłem przerwać wymianę opon i próbować korzystać z gwarancji, ale w praktyce to nie miało sensu (musiałbym jeździć na zimówkach i czekać pewnie klika miesięcy na rozpatrzenie gwarancji, prawdopodobnie i tak nie została by uznana, bo ostatecznie opony dało się zamontować).
Historia w sumie bez morału, bardziej informacyjnie, że coś takiego może się zdarzyć.
Chociaż następnym razem być może mocniej bym negocjował w pierwszym serwisie (bo mogli wcześniej zorientować się, że nie dadzą rady wykonać usługi, mogli też być lepiej wyposażeni). Możliwe też, że mniej bym negocjował u sprzedawcy opon (bo wyszło na to, że miał małą marżę na tych oponach, a kwota 30zł, na której stanęło, nie była warta dyskusji).
Od początku byłem nastawiony na wymianę u mojego dotychczasowego mechanika (Kraków). Pomyślałem też, że opony kupię w sklepie przy serwisie (ale niezależnym od serwisu), żeby wspierać lokalny biznes i dla wygody - mimo ceny wyższej niż w sklepach internetowych. Niestety przy próbie montażu okazało się, że opony są ściśnięte od przechowywania i bez dodatkowego sprzętu (inflatora, tzw. bomby), którym zakład nie dysponuje, nie da się ich napompować. Zanim panowie się poddali, zdążyli zdjąć wszystkie koła i wymienić jedną oponę, którą musieli z powrotem zdjąć i założyć starą. Zostałem odesłany do innego serwisu, gdzie faktycznie był odpowiedni sprzęt i opony zostały wymienione.
Cały biznes kosztował mnie:
- opony droższe o 50zł niż w internecie (za komplet, po częściowo udanych negocjacjach),
- 25zł w pierwszym serwisie (bo "to nie oni są winni tego, że opony były źle przechowywane", chociaż chyba powinni być lepiej przygotowani na takie przypadki),
- 170zł w drugim serwisie (użycie inflatora, czujniki),
- stracone 3h na czekanie w serwisach i inne dyskusje.
Ostatecznie u sprzedawcy opon wynegocjowałem 30zł rekompensaty. Teoretycznie mogłem przerwać wymianę opon i próbować korzystać z gwarancji, ale w praktyce to nie miało sensu (musiałbym jeździć na zimówkach i czekać pewnie klika miesięcy na rozpatrzenie gwarancji, prawdopodobnie i tak nie została by uznana, bo ostatecznie opony dało się zamontować).
Historia w sumie bez morału, bardziej informacyjnie, że coś takiego może się zdarzyć.
Chociaż następnym razem być może mocniej bym negocjował w pierwszym serwisie (bo mogli wcześniej zorientować się, że nie dadzą rady wykonać usługi, mogli też być lepiej wyposażeni). Możliwe też, że mniej bym negocjował u sprzedawcy opon (bo wyszło na to, że miał małą marżę na tych oponach, a kwota 30zł, na której stanęło, nie była warta dyskusji).
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Przykre to,co napisałeś i współczuję tych przygód.Na pocieszenie: przy wymianie na zimowe koła w listopadzie zeszłego roku okazało się że jedna opona z tyłu (Pirelli P7 Cinturato 235/40/19) ma ma wybrzuszenie od wewnątrz.Złożyłem reklamacje u dealera a ten,tłumacząc się że marka nie jest producentem opon,kazał mi iść do Pirelli,czyli na drzewo.Sprawa zakończyła się w kwietniu tego roku tak,że musiałem kupić za 700 złotych nową oponę,bo Pirelli powiedziało mi że to uszkodzenie mechaniczne a ja powinienem je zauważyć od razu po odbiorze auta,gdyby tak było jak mówię.
Argument,że nie mam w zwyczaju spędzać pod samochodem co rano albo przed wyjazdem kilku minut ,żeby obejrzeć opony a przy okazji czy przypadkiem nie jest przyklejony do podwozia szop pracz,na przykład,do nich nie trafił.
OK,powiedziałem"kij wam w oko" i kupiłem nową oponę oraz udałem się celem wymiany do serwisu Skoda.
Tam mi powiedzieli,że powinienem wymienić DWIE opony,bo jest 1,2 mm różnicy w bieżniku i oni nie dają gwarancji gdyby....coś się zaczęło dziać z ABS em na przykład...po wymianie "uprzejmości"kazałem im wymienić tę oponę i malowniczo trzasnąłem drzwiami.
To mnie utwierdziło,że reklamacje opon to dobre są w gazetach albo na blogach.
Argument,że nie mam w zwyczaju spędzać pod samochodem co rano albo przed wyjazdem kilku minut ,żeby obejrzeć opony a przy okazji czy przypadkiem nie jest przyklejony do podwozia szop pracz,na przykład,do nich nie trafił.
OK,powiedziałem"kij wam w oko" i kupiłem nową oponę oraz udałem się celem wymiany do serwisu Skoda.
Tam mi powiedzieli,że powinienem wymienić DWIE opony,bo jest 1,2 mm różnicy w bieżniku i oni nie dają gwarancji gdyby....coś się zaczęło dziać z ABS em na przykład...po wymianie "uprzejmości"kazałem im wymienić tę oponę i malowniczo trzasnąłem drzwiami.
To mnie utwierdziło,że reklamacje opon to dobre są w gazetach albo na blogach.
- mirszy
- Posty: 16
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 06:53
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 KM, AT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Chyba dużo takich sytuacji kończy się stwierdzeniem "kij wam w oko", sam sporo pieniędzy w ten sposób straciłem (w sumie większość to było nacinanie się na cwaniaków na naszym 'wiodącym portalu aukcyjnym'...). Zawsze obiecuję sobie, że następnym razem nie odpuszczę
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
A to matoły niedouczone!
Przecież powinni zasugerować Ci wymianę CZTERECH opon, bo - o ile dobrze kojarzę - Twoja Skoda ma 4x4, a ten elektronicznie sterowany układ wymaga opon o jednakowej przyczepności i średnicy
M.
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Masz rację. Na szczęście nie przyszło im to do głowy
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Dzisiaj podjechałem wymienić koła na zimowe.
20 minut i 30 złotych,bo koła są nowe.
Żadnych problemów,zaprogramowały się same od razu.
20 minut i 30 złotych,bo koła są nowe.
Żadnych problemów,zaprogramowały się same od razu.
- Załączniki
-
- 20181024_110118-2016x980.jpg (534.56 KiB) Przejrzano 9310 razy
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Rozumiem że wymieniane poza aso?
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
Tak,poza ASO.
Mam oponiarza za rogiem,za 9 dych konserwuje i przechowuje koła,czego w ASO nie chcieli mi zrobić utrzymując że nie mają miejsca na trzymanie kół.
Mam oponiarza za rogiem,za 9 dych konserwuje i przechowuje koła,czego w ASO nie chcieli mi zrobić utrzymując że nie mają miejsca na trzymanie kół.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
w warszawskim Nexteamie przechowują kółka za 120zł (za sezon) i moim zdaniem cena 240zł za rok jest zbyt wygórowana
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: TPMS, programowanie, wymiana kół lato/zima...
@jami ja też jeżdżę do tego Nexteamu. Za drogo mają. Skąd jesteś? Chyba moje okolice.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości