Witam,
Postanowiłem dołożyć hak do mojej Viki. Długo szukałem jaki wybrać aby nie płacić 4500PLN za Westfalię, a jednocześnie mieć estetyczną instalację, której nie widać gdy hak jest schowany/zdemontowany. Wybór padł na hak marki Brink montowany wertykalnie (tzw. półautomat). Koszt gratów (hak + wiązka 7PIN + robocizna) i robocizny poniżej 2500 PLN brutto. Poniżej dwa zdjęcia przedstawiające efekt końcowy, ze zdjętym hakiem. Generalnie wyszło lepiej niż się spodziewałem, jest bardzo estetycznie. Sam hak montuje się prostacko. Nie wiem czy nie miałem więcej roboty przy wysunięciu z pod podwozia fabrycznego haka w Vectra C.
Dodam, że na pierwszym zdjęciu po prawej jest gniazdo w które wsuwamy hak, a po lewej gniazdo z wiązką, które wysuwa się w dół.
Jeśli ktoś myślał o montażu haka, to nie ma czego się bać.
Dołożenie haka
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: Dołożenie haka
Nie chcę Ci psuć humoru,bo hak wygląda świetnie ale czy nie powinieneś mieć wiązki 13 PIN?
W przypadku bagażnika rowerowego na przykład wiązka powinna obsługiwać pełne oświetlenie samochodu.
To nie wielka różnica ale może być kosztowna,jeśli trafisz na Austryjaka,Czecha czy Niemca.W Polsce raczej nic Ci nie grozi
W przypadku bagażnika rowerowego na przykład wiązka powinna obsługiwać pełne oświetlenie samochodu.
To nie wielka różnica ale może być kosztowna,jeśli trafisz na Austryjaka,Czecha czy Niemca.W Polsce raczej nic Ci nie grozi
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Dołożenie haka
Rozmawiałem w tej sprawie z serwisem MM Cars, bo chciałem najpierw 13 PIN i taką miałem mieć bo niedostępne były chwilowo 7 pinowe. Generalnie ja potrzebuję haka do wożenia bagażnika rowerowego i może raz na kilka lat przewiezienia czegoś przyczepką. 7 pinów wystarczy. Za granicę z rowerami nie planuję jeździć. 13PIN potrzebujesz jak chce np. podłączyć przyczepę campingową.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Dołożenie haka
Tu piszą co innego (pomijam samą egzekucję prawa):
https://roweroweporady.pl/bagaznik-rowe ... 13-pinowe/
https://roweroweporady.pl/bagaznik-rowe ... 13-pinowe/
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: Dołożenie haka
To wrzuciłem pchłę do kożucha..przepraszam
To,że napisałem,że w Polsce nic Ci nie grozi,nie wynika z prawa (bo 7pin jest nielegalny) tylko jego znajomości.
Innymi słowy,idę o zakład że służbom nie przyjdzie do głowy o to zapytać przy kontroli
To,że napisałem,że w Polsce nic Ci nie grozi,nie wynika z prawa (bo 7pin jest nielegalny) tylko jego znajomości.
Innymi słowy,idę o zakład że służbom nie przyjdzie do głowy o to zapytać przy kontroli
Ostatnio zmieniony wtorek 15 maja 2018, 10:59 przez Nix, łącznie zmieniany 1 raz.
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Dołożenie haka
Masz rację. Tak czy inaczej, bagażnik rowerowy mam ze złączem 7 pinowym, a przecież nie będę go zmieniał bo ustawodawca zmienił przepisy. Poprzednia Viki miała chyba 13 pinów i musiałem korzystać z przejściówki.
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: Dołożenie haka
Jawohl.Nie potrzebnie się odzywałem.Hak masz kozacki nawet z siedmioma pinami
Ja bym też nie zmieniał.To nie Twoja wina,tylko tych mądrali,którzy Ci hak montowali.
Bo od 2015 powinny być 13 pinowe.
Ja bym też nie zmieniał.To nie Twoja wina,tylko tych mądrali,którzy Ci hak montowali.
Bo od 2015 powinny być 13 pinowe.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Dołożenie haka
@Nix Potrzebnie, lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć. Poza tym może się komuś w przyszłości przydać.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 03 sty 2019, 15:17
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: D20DTH
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: Dołożenie haka
@pancer jaki konkretnie to jest model haka?
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Dołożenie haka
Muszę poprosić księgową o znalezienie faktury. Jak ogarnę to dam znać. Obawiam się tylko że to może być opisane po prostu jako jak marki Brink. Postaram się jeszcze niezależnie od tego zobaczyć jaki to był model bo jak dobrze pamiętam to do i Insignii B w kombi mają tylko 2 lub 3 modele różniące się tylko tym czy hak jest stały czy wynajmowany ręcznie bądź automatycznie chowany. Ja mam ten który trzeba ręcznie zamontować. Mega wygodne bo sam się zatrzaskuje. Generalnie polecam tylko kupujcie żeby wam założyli wiązkę 13pin a nie 7 i aby to nie było tylko gniazdo 13pin ale też pełną wiązka z połączonymi wszystkimi pinami.
- siejeje
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 165KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Dołożenie haka
Odkopuję wątek, czy oprócz kolegi Pancera ktoś montował hak i może podzielić się doświadczeniami w tej kwestii?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość