0w20 powrót na 5w30 ?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
ggregorii
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2023, 13:05
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 Turbi
Rocznik auta: 2019
Miasto: Kraśnik
Województwo: Lubelskie

0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: ggregorii » poniedziałek 13 lut 2023, 13:08

Hej 1.5 turbo wracał ktoś na 5w30 i był jakiś problem ? Normy się zmieniły i leja 0w20 . Co macie zalane i jakiej marki ?

opinsignia
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2023, 12:25
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowiecki

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: opinsignia » czwartek 09 mar 2023, 17:09

Ktoś robił taką operacje i jakie były efekty? Też jestem ciekaw bo planuje taką przesiadkę

Awatar użytkownika
Oberon
Posty: 169
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
Posiadane auto: Insignia Enjoy
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: Oberon » piątek 08 gru 2023, 11:21

A coś więcej?

Ja ciągle leje opla dexos1 gen 2 ale zauważyłem na allegro że jest już jakiś 3gen dexos1 i się zastanawiam.

Oprócz standardowych wymian mam około 50tys km nalatane 2018 co oprócz
Oleju i dolewki do paliwa co roku czeka mnie teraz? Zastanawiam się nad świecami bo chyba co 50tys się zmienia



Wysłane z mojego moto g200 5G przy użyciu Tapatalka


deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: deen » sobota 09 gru 2023, 22:24

Po 60k i 4 latach jest taki wiekszy serwis, w ktorym zmienia sie swiece.
Oprocz tego looknij na klocki z przodu. Mam 59,5k km (tez 1.5T 165KM z koncowki 2018 roku) i u mnie tak z 3mm tych klockow zostalo.
Klocki z tylu zmienialem w zeszlym roku.

Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
i jeszcze ciekawostka - teoretycznie pierwszy raz wymienia sie przy tym przebiegu filtr powietrza

Awatar użytkownika
Oberon
Posty: 169
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
Posiadane auto: Insignia Enjoy
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: Oberon » poniedziałek 11 gru 2023, 21:51

Ok dzięki,
Filtr powietrza zmieniałem ostatnio ...a nie robię dużo km to pewnie przedmucham kompresorem i odkurze odkurzaczem

Co do klocków to mi zjadło na tyle natomiast przód chyba mam od nowości jak dobrze pamiętam i przy zmianie kół nie zauważyłem potrzeby wymiany ...były jeszcze ok.

Świece dobra rada muszę popatrzyć .... Pewnie NGK irydowe ...czy cos innego polecacie?

Wysłane z mojego moto g200 5G przy użyciu Tapatalka


Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: Marek F » czwartek 14 gru 2023, 14:17

Też miałem wątpliwości jeżeli chodzi o olej.Po czteroletniej gwarancji zostałem jednak przy 0W20, mechanik Aso poradził aby nie zmieniać ze względu na łańcuch rozrządu ,a i sam olej szybciej dociera w każde miejsce silnika. Teori różnych mnóstwo, nie będę głowy zwracał , wymiany co 10tys km , czasem częściej, a latem jak się trafi upał w trasie i tak nie mam zwyczaju auta pałować . Świece wymieniłem po 60tys km mimo iż było wszystko ok, na orginały w Aso . Niezauważalna niemoc świecy , może mieć wpływ na wiele innych rzeczy , to nie czasy aut lat 90-tych iż jeździło się do końca 😁 . Klocki z tyłu zmieniłem przy niecałych 50tys km ale można było jeszcze zrobić ok 10tys. Z przodu jeszcze orginały; przebieg 76tys km i ostatnio mądry w Aso stwierdził iż ok 10tys posłużą . Na codzień śmigam tylko miasto , insignia nie kaprysi i chyba pośmigam jeszcze, czas na zmiany przyjdzie, czego do miasta szukać. Jak klocki się skończą wymienię z tarczami , pięć lat , więc można sobie pozwolić i będzie spokój. Filtr powietrza wymieniam co dwa lata, kabinowy co rok, płyn hamulcowy co 2 lata. Jeden gość pisał na forum iż płyn chłodniczy wymienia co rok😲. Podają iż po pięciu latach , ok 3/4 lata ,ale co rok🤔. W styczniu mi minie 5lat i zamierzam dopiero pierwszy raz🖐

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: wassermann » czwartek 21 gru 2023, 20:22

Świece wymieniłem po 60tys km mimo iż było wszystko ok, na orginały w Aso .
Ja także, z tym że u mnie było ok. 50 tys. km i 4 lata. ASO i oryginały.

No i 2 miesiące później dopadła mnie jedyna dotąd (puk puk) awaria - padła cewka zapłonowa. I w ogóle od czasu wymiany świec odczuwam drżenie na jałowych obrotach, którego wcześniej nie było. Najpierw myślałem, że może paliwo liche, mimo tankowania 98, ale nie. Pewnie nie każdy by odczuł, ale ja mam wyczucie ;) Przypadek?

Co do drżenia, to właśnie wczoraj wymieniłem akumulator i będę obserwował. Od ponad roku w ogóle nie działał mi system Start&Stop, czyli akumulator już od tamtego czasu miał słabe parametry. To zbiega się w czasie z początkiem odczuwania przeze mnie drżeń. ASO sądzi, że po jego wymianie może drżenie zniknie.

M.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: Marek F » środa 03 sty 2024, 13:34

Po świętach przebieg 78tys km, czyli 18tys od wymiany świec i silnik pracuje jak nowy w mojej insigni ,więc drżenie silnika u Ciebie oby nie były to problemy serca😧. Wiesz ,że 2.0T 260KM potrafią padać silniki, może na którymś z cylindrów nie trzyma cisnienia 🤔 Może warto zmierzyć, pogadaj z Dokią, znany jej temat🙃. U mnie też obecnie SS nie działa, w tamtym roku już też zdarzało się,ale nie pamiętam żeby tak jak teraz wogóle ,nawet po długiej trasie. Ktoś pisał,że SS jest zależny od temp. otoczenia 🤔, trochę wątpię bo nie jest zimno ,a nie działa . Jak silnik zimny to zrozumiałe , że nie , za parę dni pięć lat ,więc na nowy aku jestem przygotowany.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: 0w20 powrót na 5w30 ?

Postautor: Marek F » czwartek 04 sty 2024, 10:56

Dziś SS w warunkach miejskich i krótkie odcinki przy temp. 8 stopni w końcu zadziałał . Dziwne, trasa 10stopni i nie działał, chyba żyje po swojemu 🤪. Nie mierzyłem w jakim jest stanie aku , nie używam wogóle żadnych urządzeń diagnostycznych, to bardziej użytkownicy diesli dotyczy😜 , benzyny nie sypią błędami 😁. Temat nie ten, więc pozostałem w 1.5T przy 0W20🙃. Jeszcze do wymiany płyn chłodniczy, bo 5 lat i fabryczny😊, choć Aso twierdzi po co 😉


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość