1.5 Turbo (140 KM) ecoTEC Start/Stop Manual - Opinie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
insigniapro
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2017, 08:16
Posiadane auto: Renault Master
Silnik: 2.3 Diesel 160 KM
Rocznik auta: 2015
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie

1.5 Turbo (140 KM) ecoTEC Start/Stop Manual - Opinie

Postautor: insigniapro » czwartek 23 lut 2017, 11:48

Jest to nowy silnik, który będzie zastosowany w Nowej Insignii i z cennika wynika, że będzie to "wersja o dodatkowo zmniejszonym średnim zużyciu paliwa dostępna tylko z oponami 215/55 R17 94V o ultraniskich oporach toczenia, w wersji Enjoy z 17”obręczami strukturalnymi (RS9), w wersjach Innovation i Elite z 17” obręczami ze stopów lekkich (RSC)"...

Ciekawe na czym ma polegać to zmniejszone średnie zużycie paliwa?

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: 1.5 Turbo (140 KM) ecoTEC Start/Stop Manual - Opinie

Postautor: Cezar_2017 » piątek 15 gru 2017, 12:38

Generalnie silnik nie jest nowy. To model LFV 1.5L od GM. Był już montowany w Malibu i Cruzach przy czym tam miał 163KM. Ciekawi mnie wątek pękających tłoków w tych silnikach (przyczyna losowe przed-wtryski paliwa z ang. pre-injections) i była kampania naprawcza - zmiana oprogramowania sterownika i wymiana oleju na Dexos1. Ciekawe jak wygląda wariant tego silnika u Opla, a w szczególności tego 165KM, bo jemu najbliżej do tego w Chevroletach.

Dodano po 1 godzinie 41 minutach 19 sekundach:
Coś źle przeczytałem chodzi oczywiście o LSPI low-speed-pre-ignition a nie pre-injection. Sorki za błąd


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości