1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Logan
Posty: 5
Rejestracja: sobota 07 sie 2021, 15:32
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.5 turbo 165 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Logan » czwartek 26 sie 2021, 07:38

Czołem,
Jestem gorącym zwolennikiem ekologicznego zasilania silników, więc postanowiłem założyć instalacje LPG do swojej Insignii.
Nie miałem dużego wyboru, bo nikt nie chciał się podjąć tego tematu. Znalazłem jeden filmik z Insignią z LPG i stwierdziłem, że warto:)
Jeżeli ktoś uważa, że gaz jest tylko do kuchenek to super, ale dla mnie to paliwo jak każde inne, ale tańsze:) Duże jeżdżę, więc minimalna oszczędność miesięczna, która przy obecnym spalaniu (12l/100 km)wynosi ok 30,89 PLN na 100 km przy ilości km, które pokonuje, daje średnio 933 zł oszczędności miesięcznie, przy uwzględnieniu dodatkowych kosztów związanych z LPG. Moim zdaniem warto, bo instalacja zwróci mi się po niecałych 6 miesiącach.
p.s. nie brałem pod uwagę diesla, bo spalanie w mieście ma tragiczne, a ja głównie tutaj jeżdżę i raczej nie jest stworzony do krótkich odcinków. Nie wybrałem wersji 2.0 260 KM ze względu na problemy z instalacją LPG i kołami, których nie da się zmniejszyć, a 20tki w mieście to nieporozumienie. Jak trochę pojeżdżę na błękitnym paliwie to dam znać czy warto czy jednak mina.
A może ktoś z Was ma już w swojej Insignii błękitny power?

xyz
Posty: 14
Rejestracja: niedziela 04 sie 2019, 11:43
Posiadane auto: INSIGNIA B
Silnik: 2.0 T benzyna
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kuj.-Pom.

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: xyz » piątek 27 sie 2021, 07:51

Nie komentuję zasilania LPG (to nie moja bajka) ale co do rozmiaru opon to wrzucę swoje trzy grosze. Nie ma obowiązku jeżdżenia na 20. Ja jeżdżę na 18 i jest ok. Czyli da się zmniejszyć. Oczywiście 2.0T benzyna, hamulce BREMBO.

Awatar użytkownika
dokia
Posty: 134
Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2,0T 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ełk
Województwo: Mazury

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: dokia » sobota 28 sie 2021, 08:26

Też i mnie nikt nie zmusza do 20" . Jest 18" , nie ma mandatów itp za to. Autor coś wymyśla.

Co do gazu to sobie jeździj, nikt Ci nie broni. Na gwarancji założyłeś? Wg mnie jest to szkaradne niszczenie auta z jego pierwotnej formy. Chciałam kupić benzynę a nie auto na gaz. Wózki widłowe są na gaz. Jak stać na konia to i chyba i na bat. Albo se Yarisa trzasnąć. Mam 2,0t i nie będę jej krzywdzić i na butli gazowej siedzieć

Logan
Posty: 5
Rejestracja: sobota 07 sie 2021, 15:32
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.5 turbo 165 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Logan » sobota 28 sie 2021, 08:58

Zapytałem w serwisie czy można założyć 18' do 2.0 T 260 KM i odpowiedz była negatywna, z uwagi na zbyt duże tarcze i zaciski. Powiedziano mi, że zacisk za bardzo wystaje. Szkoda, że nie rzuciłem tego tematu na forum, bo wtedy by tylko został temat komputera, który ciężko zagazować.
Są różne opinie na temat LPG. Ja uważam, że to paliwo jak każde inne. Nie ma różnicy w przyspieszeniu, nie ma starty mocy, więc jak nie widać różnicy to moim zdaniem warto. Jak uważasz, że to paliwo dobre kuchenek to tez masz rację, na gazie potrawy wychodza lepsze:) Wydaje mi się, że jeżeli można oszczędzić na paliwie bez starty na parametrach jezdnych to dlaczego nie?
Nie wiem też, jaka to krzywda dla auta? Insignia A była gazowana fabrycznie przecież.
Nie mam już gwarancji, więc nie mam nic do stracenia.

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: KenyBDG » sobota 28 sie 2021, 18:32

W mojej opinii jeśli komuś spina się założenie LPG to niech założy. Większość taksówkarzy jeżdzi na gazie, ba ! gazują hybrydy, wtedy około 16 zł kosztuje 100km.
Tak na marginesie, LPG nie jest ekologiczny :)

wassermann
Posty: 745
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: wassermann » niedziela 29 sie 2021, 11:13

Spokojnie 18” do 2.0T z Brembo. Takie konfigi wyjeżdżały z fabryki, a na bodajże 5 wzorów felgi 18” tylko jeden nie pasował do Brembo. Który serwis naopowiadał bzdur?

A gaz - jak kto chce - byle to działało, a nie że potem błędy wyskakują, a serwisy przerzucają się odpowiedzialnością (ten od gazu zrzuca na auto, ten od auta zrzuca na instalację gazową.)

M.

Awatar użytkownika
dokia
Posty: 134
Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2,0T 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ełk
Województwo: Mazury

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: dokia » niedziela 29 sie 2021, 16:59

Proszę mnie nie straszyć że mam kółka za małe, bo ja to zaraz przejmę się straszliwie 😲

Co do gazu, to żadna ekologia. Nawet piece c-o na gaz mają zniknąć do roku 2050 wg najnowszych ekologicznych dyrektyw. To zaraz i jeżdżących gazówek się przyczepią, zobaczycie.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Maciek » wtorek 31 sie 2021, 09:42

standardowo 2,0 wychodziło na 18-tkach, więc to nie problem. Problemem jest za to, gdzie wstawić butlę - w miejscu zapasu jest subwoofer od seryjnego nagłośnienia Bose, więc pewnie trzeba by zrobić walec, a to znaczące ograniczenie funkcjonalności autka.

W 1,5, gdzie nie ma subwoofera, zbiornik ląduje w miejscu zapasu.

Logan
Posty: 5
Rejestracja: sobota 07 sie 2021, 15:32
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.5 turbo 165 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Logan » czwartek 02 wrz 2021, 19:11

Teraz będę sobie w brodę pluł, że nie sprawdziłem dokładnie. Trudno, najwyżej zmienię na 2.0 jak się LPG sprawdzi w 1.5., ale to za jakiś czas jak się ceny aut unormują.
W 1.5 też mam, a raczej miałem suba w kole i musiał zostać zdemontowany, żeby wszedł zbiornik. Niestety zmieścił się tylko 56 l. 63 l prawie wchodził, ale lekko przeszkadzała podłoga.
Zobaczę jak będzie po regulacji, bo na razie instalacja jest w fazie adaptacji. Po pierwszych poprawkach jest dużo lepiej, ale jeszcze mam przejechac z 500 km żeby się komputer nauczył?🙈
Na razie nie poza kilkoma przypadkami nie ma różnicy w jeździe pomiędzy LPG a benzyna.

rahv
Posty: 550
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: rahv » sobota 04 wrz 2021, 10:29

Komputer się nauczy, albo gazwonik się nauczy, albo silnik zdechnie.

Maxwolos
Posty: 39
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Maxwolos » wtorek 19 gru 2023, 17:00

Przyjacielu a powiedz jaki był koszt instalacji i jakiej firmy masz zestaw LPG na pokładzie. Pozdrawiam Andrzej

Zefel82
Posty: 2
Rejestracja: wtorek 10 gru 2024, 06:45
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.6 Turbo 165 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Zefel82 » wtorek 10 gru 2024, 07:17

Logan pisze:
czwartek 02 wrz 2021, 19:11
Teraz będę sobie w brodę pluł, że nie sprawdziłem dokładnie. Trudno, najwyżej zmienię na 2.0 jak się LPG sprawdzi w 1.5., ale to za jakiś czas jak się ceny aut unormują.
W 1.5 też mam, a raczej miałem suba w kole i musiał zostać zdemontowany, żeby wszedł zbiornik. Niestety zmieścił się tylko 56 l. 63 l prawie wchodził, ale lekko przeszkadzała podłoga.
Zobaczę jak będzie po regulacji, bo na razie instalacja jest w fazie adaptacji. Po pierwszych poprawkach jest dużo lepiej, ale jeszcze mam przejechac z 500 km żeby się komputer nauczył?🙈
Na razie nie poza kilkoma przypadkami nie ma różnicy w jeździe pomiędzy LPG a benzyna.
I jak po kilku latach ta instalacja się zachowuje? Jakie spalanie wychodzi Ci w praktyce?

Logan
Posty: 5
Rejestracja: sobota 07 sie 2021, 15:32
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.5 turbo 165 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: 1.5 turbo 165 KM LPG B15SFT

Postautor: Logan » piątek 17 sty 2025, 12:38

Maxwolos pisze:
wtorek 19 gru 2023, 17:00
Przyjacielu a powiedz jaki był koszt instalacji i jakiej firmy masz zestaw LPG na pokładzie. Pozdrawiam Andrzej
4500 instalacja KME. Ja okurat trafiłem na dobry serwis i stroili do samego końca, aż się przestałem czepiać i teraz nie widzę różnicy pomiędzy LPG i benzyną poza ceną:P

Dodano po 33 minutach 20 sekundach:
Zefel82 pisze:
wtorek 10 gru 2024, 07:17
Logan pisze:
czwartek 02 wrz 2021, 19:11
Teraz będę sobie w brodę pluł, że nie sprawdziłem dokładnie. Trudno, najwyżej zmienię na 2.0 jak się LPG sprawdzi w 1.5., ale to za jakiś czas jak się ceny aut unormują.
W 1.5 też mam, a raczej miałem suba w kole i musiał zostać zdemontowany, żeby wszedł zbiornik. Niestety zmieścił się tylko 56 l. 63 l prawie wchodził, ale lekko przeszkadzała podłoga.
Zobaczę jak będzie po regulacji, bo na razie instalacja jest w fazie adaptacji. Po pierwszych poprawkach jest dużo lepiej, ale jeszcze mam przejechac z 500 km żeby się komputer nauczył?🙈
Na razie nie poza kilkoma przypadkami nie ma różnicy w jeździe pomiędzy LPG a benzyna.
I jak po kilku latach ta instalacja się zachowuje? Jakie spalanie wychodzi Ci w praktyce?
Po kilku latach nadal bez usterek. Po gwarancji zwiększyłem jedynie przebiegi pomiędzy wymianami filtrów gazu, bo męczyły mnie wizyty w serwisie co chwilę.

Samochód cieszy (pomijając fakt, że to muł) i nie patrzę na spalanie. Jest różne, w zależności od miesiąca. Zdarza się, że jeżdżę tylko po mieście i wtedy wskazanie komputera to coś w granicach 12-13, ale niestety stoję dużo w korkach i mieszkam na dużej górce, więc rano zjeżdżam, w korku, a wracam w korku pod górę. Często tez się spieszę i wtedy jeżdżę nieekonomicznie, a jak przejeżdżam kawałek Obwodnicą Trójmiasta lub TS to przeważnie lecę dość szybko. Na gwarancji wymienili mi reduktor, bo "klękał" i po jego wymianie skończyło się strojenie auta, więc może to on był winowajcą od samego początku?
Zrobiłem na LPG ponad 70k i nic się nie dzieje ani z silnikiem, ani z instalacją. Olej cały czas żółciutki nawet chwilę przed wymianą. Oczywiście zmienia kolor na ciemniejszy, ale nie jest czarny (130k przebiegu).
Co do spalania z dystrybutora zimą to jeżeli chcecie, to wrzucę Wam info., ale najszybciej w lutym gdy dostanę fakturę za paliwo i wtedy wyjdzie ile pali zimą w mieście, bo w styczniu nigdzie nie wyjeżdżam. Przyznam, że kiedyś to liczyłem i zimą dość dużo wychodziło benzyny, bo z 1,5 do nawet 2 litrów na 100 km, ale przy dużej ilości krótkich odcinków to normalne, bo instalacja przełącza na LPG dopiero po osiągnięciu 50 stopni.
Najmniejsze spalanie z trasy to 8 litrów LPG i 0,5 L benzyny, ale to była bardzo płynna jazda z prędkościami do 100 km. Tylko raz udał mi się taki wyczyn, gdy nie było korka na autostradzie i wszystko szło płynnie, ale do 100 km, ale tak wolno autostradą bez korka jechałem tylko raz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość