1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
zasypiam
Posty: 73
Rejestracja: niedziela 09 lip 2017, 18:11
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.5
Rocznik auta: 2018
Miasto: Marki, powiat wołomiński
Województwo: mazowieckie

1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Postautor: zasypiam » czwartek 28 gru 2017, 08:12

Hej,

Jakie macie doświadczenia ze spalaniem w tym silniku? Jest ekonomiczniejszy od 165KM, czy pali tyle samo praktycznie?

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Postautor: Cezar_2017 » czwartek 28 gru 2017, 09:03

Ja mam taki silnik. W mieście pali mi 9-10 a w trasie udało mi się zejść do 6,6. Generalnie oba silniki 140 i 165 do 4100 obr mają taką samą charakterysytykę momentu. Po 4100 u 140KM moment maleje, a 165KM go trzyma do 4500. Jeśli ktoś nie kręci do 4100, a przynajmniej w normalnej jeżdzie po mieście, gdzie się rzadko wyprzedza - nie będzie żadnej różnicy. 165KM radzi sobie lepiej przy wyprzedzaniu gdzie naturalnie silnik się kręci na wysokie obroty oraz na autosradzie dając zapas mocy przy wysokich prędkościach. Podsumowując przy normalnej jeżdzie oba silniki palą tak samo, a przy ciężkej nodze 165 spali zdecydowanie więcej.

zasypiam
Posty: 73
Rejestracja: niedziela 09 lip 2017, 18:11
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.5
Rocznik auta: 2018
Miasto: Marki, powiat wołomiński
Województwo: mazowieckie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Postautor: zasypiam » czwartek 28 gru 2017, 12:28

Zaraz, zaraz czyli oba silniki do 4100 obrotów mają taką samą moc? :o gdzie można zobaczyć jakieś wykresy z mocą tych silników? :)

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Postautor: Cezar_2017 » czwartek 28 gru 2017, 13:06

Na tak wynika. Oba mają taki sam moment 250 Nm dostępny 2000-4100 a w wersji 165KM 2000-4500. Moc maksymalną oba osiągają przy 5600 rpm. Różnica 25 KM przekłada się na wyższy moment w przedziale 4100 - 5600. A to się przekłada na 1 s w przyśpieszeniu 0-100 km/h. 140KM przy 4100 słabnie a 165 dalej ciągnie. A różnica między silnikami sprawdza się raczej do softu. 140KM to programowo ograniczone 165KM, chyba że turbinka inna jest.

zasypiam
Posty: 73
Rejestracja: niedziela 09 lip 2017, 18:11
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.5
Rocznik auta: 2018
Miasto: Marki, powiat wołomiński
Województwo: mazowieckie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Postautor: zasypiam » czwartek 28 gru 2017, 14:35

Hmm a to nie jest tak, że moc i moment mogą w różnych przedziałach osiągać? W sensie, że dwa silniki mogą mieć taki sam moment w danym przedziale ale inną moc?
Trzeba by zobaczyć dwa takie wykresy dla 140KM i 165 KM i porownac:
Obrazek, na pewno gdzieś idzie dorwać to ;)
Swoją drogą to chyba tylko my dwoje na forum mamy 140 KM ;)

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (140 KM) Start/Stop Automat - SPALANIE

Postautor: Cezar_2017 » piątek 29 gru 2017, 13:43

No bo z założenia normalną mocą silnika jest 165, a 140KM to wersja zdławiona dla ludzi spokojnych :D. Z pokazanych wykresów wynika tylko tuning, wraz z wzrostem mocy rośnie moment. W 140 i 165 moment jest taki sam 250 Nm tylko zmienia się zakres. Oznacza to, że wykres mocy w zakresie 4100-5600 jest bardziej stromy dla 165 KM niż dla 140 KM. W zakresie 0-4100 charakterystyki momentu i mocy powinny się pokrywać.

Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
A tak poważnie z tego własnie powodu wybrałem 140 a nie 165. Różnica w cenie 3000, a sposobność do skorzystania z momentu 250 Nm powyżej 4100 raczej się nie zdarzy. Sporadycznie poruszam się po autostradach i ekspresówkach, a i nogi nie mam ciężkiej. Więc po co mi 165KM. Tak naprawdę 250 Nm w zakresie 4100-4500 sprawdzi się podczas wyprzedzania na 6 przy prędkościach powyżej 140 km/h.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości