1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: admin » czwartek 22 cze 2017, 20:20

Dzisiaj miałem okazję pojeździć tym silniczkiem w automacie...powiem tak...jak na tak duże auto silniczek sprawuje się bardzo dobrze...jedyny problem w automacie to fakt, że jest wolny...dosyć wolny ;) No i spalanie przy dynamicznej jeździe...prawie 15 litrów ;)
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: admin » poniedziałek 26 cze 2017, 11:45

Wczoraj miałem okazję zrobić 600 km Nową Insignią...mój sąsiad miał do testów od naszego Forumowego Dilera Insignię w wersji Elite z silnikiem 1.5 165 KM AT6...

Wrażenia z jazdy jeśli chodzi o automat i silnik...nie chcę robić złej reklamy ale 1.5 165 KM w przypadku pustego auta jeszcze daje radę...jednak przy załadowaniu i chęci dynamicznej jazdy z wyprzedzaniem jednak jest za mały i za słaby, a dodatkowo w połączeniu z tym automatem o starej konstrukcji staje się powolny i ospały...przy autostradowej jeździe nie jest to aż tak mocno wyczuwalne ale np. na krajówkach może być problematyczne...do tego dochodzi spalanie...w spokojnym trybie jazdy nie byłoby problemu z utrzymaniem średniej na poziomie 7 litrów...tak mi się wydaje...jednak przy załadowanym aucie...działającej klimatyzacji i jeździe po autostradzie...spalanie z trasy 600 km - 9,5 litra - średnia prędkość 136 km/h...i dużo i mało...wolno nie jechaliśmy...brakuje trochę pod nogą przyspieszenia ale jak kto woli...zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłby większy silnik...min. 2.0; Dochodzi również problem małego baku...z trudem udało się nam na jednym baku z Sopotu do Wrocławia dojechać...a pod domem już wyświetlacze nie pozwalały na nic...pojawiła się informacja, że jest zero absolutne paliwa i nie dało się skasować...wyłączyć...choć zasięg około 20 km był jeszcze na wyświetlaczu zanim się zablokował ;)

Teraz kwestia wnętrza...na duży plus wygoda i komfort jazdy...samo wnętrze nie zaskoczyło mnie niczym nowym choć jakość materiałów bardzo dobra...ciekawie sprawuje się HUD...wyświetla dużo informacji włącznie z nawigacją...przydatna sprawa.

Bagażnik jak na LB jest bardzo pojemny i spokojnie można się w niego zapakować na dłuższy wyjazd...do tego jest duży i przestronny...przy czym w mieście to może być problematyczne.

Podsumowując auto udane i przyjemne w prowadzeniu...zdecydowanie można polecić...nie mogę się doczekać wersji ST :)
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

robertgie
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 17 lip 2017, 08:13
Posiadane auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 115KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowsze

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: robertgie » poniedziałek 17 lip 2017, 08:17

Ciekawi mnie spalanie wersji 165KM ze skrzynią manualną. Szczególnie w trybie mieszanym i mieście. Póki co testów i pomiarów tej wersji silnikowej jak na lekarstwo. Wszędzie tylko Diesle 2.0 :)

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: admin » poniedziałek 17 lip 2017, 08:18

Hmmm, moim zdaniem spalanie będzie na poziomie 7,5-8,5 litra...ale wciąż za mało tej mocy;
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

robertgie
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 17 lip 2017, 08:13
Posiadane auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 115KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowsze

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: robertgie » poniedziałek 17 lip 2017, 09:05

do jazd miejskich i podmiejskich, szczególnie duże miasta (korki, duży ruch) to 165KM jest ok. W trasy tylko diesel. Niestety różnica w cenie między nimi jest tak duża, że jeżeli nie jeździ się minimum 30 tys. km rocznie to kupowanie diesla jest bez sensu. No chyba, że kupuje się auto na więcej niż 5 lat.
Dlatego ciekawi mnie spalanie tej benzyny. Jeżeli zmieści się w 7,5 litrach w cyklu mieszanym i 8,5-9 w mieście to dla mnie ok. i będzie to opcja warta rozważenia. Choć silnik 1.5 do prawie 5 metrowego samochodu mnie nie przekonuje, ale co zrobić, takie czasy.
No nic pozostaje umówić się na dłuższą jazdę próbną i samemu to jakoś sprawdzić.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: admin » poniedziałek 17 lip 2017, 10:15

Pewnie w mieście osiągniesz jakieś 9 litrów...podobnie jak w Astrze...

Na trasie przy "nie ciśnięciu" 7 litrów do zrobienia ;)
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: LEM » poniedziałek 17 lip 2017, 12:03

W pierwszym poście pisałeś, że 140KM jest spoko a w drugim, że 165KM to za mało...

Dynamika tego silnika jest hmm no tak dobrana , aby właśnie kolejnym krokiem była już topowa wersja. Czyli "ciut brakuje" i jeśli to dla kogoś to ciut jest nie do przełknięcia to musi wyłożyć na 260KM, nie ma opcji rzędu 190KM które byłoby idealne do tego auta, ale wtedy 260KM by nie sprzedawała się. Natomiast brakuje pewnie do startu spod świateł, bo aby wyprzedzić dynamicznie nie ma żadnego problemu. Bardzo ładnie idzie na trójce przy wyprzedzaniu tirów, długie przełożenie.

Mam ten silnik 165 w manualu i aby osiągnąć 7 w trasie to nie trzeba wcale jechać jak kapelusznik. Mi w trasie (tylko drogi krajowe i wojewódzkie + tranzyty przez miasta) na dystansie 600km wyszło 6,8 l/100 ze swobodnym wyprzedzaniem tirów i jazda z prędkością 110-120km/h tam gdzie były ku temu warunki (średnia z całej trasy to około 70km/h). 3 osoby na pokładzie. W dodatku to pierwsze km auta i spalanie może być wyższe na początku - tak twierdzi producent. W mieście mam na razie 8,2 l/100 ale dopiero 80km po Poznaniu przejechane więc za krótko aby uznać, że tyle faktycznie pali (ale bym się nie obraził) :)

Zgodzę się, że ten 6-biegowy automat to jakiś zabytek niewart dopłaty. Aczkolwiek manual tez nie jest idealny, bo brakuje mu precyzji, lewarek ma długi skok jak w Nysie. Do innych aut (w szczególności do Mazdy 6) skrzynia manualna nie ma startu...

PS. Myślę, że dyskusja o wersji 165 mogłaby być w osobnym wątku

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop A6 - Opinie

Postautor: admin » poniedziałek 17 lip 2017, 12:11

Mój błąd - poprawię temat wątku...

Pierwsze odczucia były na pusto po mieście...drugie na jazdę po dach w 3 osoby dorosłe i 2 dzieci...

Generalnie ten silnik w przypadku Insignii to za mało...moim zdaniem...oczywiście problem jest ten co piszesz...ciut za mało...

Brakuje czegoś właśnie po środku...jakiś 200 KM jak w Astrze;

Zawsze można iść w 1.6 CDTi...110 KM lub 136 KM...
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop EcoTec A6 - Opinie

Postautor: LEM » poniedziałek 17 lip 2017, 12:22

Czy między silnikami EcoTec a zwykłymi są istotne różnice w konstrukcji, czy te Eco to sprowadza się do węższych opon i aktywnych osłon grilla?

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: admin » poniedziałek 17 lip 2017, 12:25

Myślę, że właśnie to co piszesz, aktywna osłona i jak sądzę dodatkowo osłona podwozia...plus opony pseudo Eco...tyle, że jak patrzę na deklarowane spalania średnie to wątpię czy to Eco da właśnie takie efekty...

Zastanawia również brak opcji wzięcia Insignii bez systemu S/S;
Załączniki
Eco.JPG
Eco.JPG (53.91 KiB) Przejrzano 12458 razy
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

Awatar użytkownika
siejeje
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: siejeje » poniedziałek 18 gru 2017, 14:50

Patrząc na opinie to zarówno skrzynia manualna jak i automatyczna wypada słabo na tle konkurencji. Po jazdach testowych byłem zawiedziony kiepską dynamiką automatu, gdzie w manualu auto zbierało się lepiej. Na szczęście kick-down trochę ratuje sprawę i ostatecznie zamówiłem moją Insignię ze skrzynią automatyczną.

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: odoja » czwartek 21 gru 2017, 19:40

Ciekaw jestem jak ten silnik sprawuję się względem np. Mondeo 1.5 ecoboosta,albo 1.4 Passata, w sumie silniki pojemnościowo i mocą są równorzędne, jak ten Insigni 1.5 165. W lutym odbieram z automatem jak w temacie, a że manualna skrzynia przestała mnie fascynować jakieś 2 lata temu,niezależnie od jej długich czy krótkich skoków, tak czy siak niewygodna. Jeździłem tylko dislem w manualu ;) z braku egzemplarzy testowych wobec chcianej wersji i moim zdaniem przełożenia są krótkie, a narzekanie bierze się przez ciut za daleko umieszczony lewarek. Jak zbliżyłem rękę(już nie na podłokietniku, pracował tylko nadgarstek).

Ale z co z tym automatem, coś więcej może ktoś się wypowiedzieć? Ja raczej jeżdżę spokojnie, bez szaleństw, i do tej pory jeżdźiłem 4 autami z AT (mesiek E200 2014 PB, nissan xtrail 2016 PB, peugeot 508 2015 disel, grand voager 2015 PB) i generalnie albo jestem dziwny i laik, żadnych różnic nie dostrzegłęm w ich pracy ,po prostu zmieniają biegi same...;) Jedynie w mocy silnika, to najlepiej mesiek a najgorzej nissan(może przez 4 osoby i PEŁNY bagażnik), peugeot też bardzo fajnie się zbiera. Lecz ostatecznie, każda skrzynia brzmiała i działała dla mnie tak samo.

To co z tym silnikiem w parze z automatem, od jakich obrotów się najlepiej zbiera, na jakich kończy, gdzie się krztusi? I rzeczywiste spalanie, ale raczej normalnego kierowcy,nie osoby ,która marudzi na za słaby silnik :P Mocy zawsze będzie mało,nawet gdyby miała 500 km :P

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: odoja » czwartek 21 gru 2017, 20:28

A gdzie indziej napiszą, że opel wypada dobrze na tle konkurencji ;). Ironia, ale czemu przy wyborze auta ostatnio , natknąłem się na wiele złych opini o dsg vw (w tym bezpośrednio od właściciela), o automatach forda, toyoty ,mazdy, peugeocie, citroenie...i logiczne, że rownież dobre opinie się pojawiały. Wniosek, nie ma się tym co sugerować chyba , że ewidentnie co drugi ezgemplarz pada...
Piszecie tu i w innych wątkach o dynamice 165 i na tym filmiku całkiem fajnie idzie do przodu. Chyba, że większość z obecnych tutaj ma aspiracje sportowe jak niesamowicie myląca i wprowadzająca nazwa insigni(prócz wersji gsi).

https://www.youtube.com/watch?v=OX-JVUClcUs

Hejnas
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek 11 wrz 2017, 15:30
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 Turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: Hejnas » czwartek 21 gru 2017, 21:39

Ja posiada Isię z tym silnikiem i automatem i naprawdę nie narzekam. Jak narazie zrobiłem 2000 km, głównie miasto i jak dla mnie wystarczająco.

Awatar użytkownika
siejeje
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: 1.5 Turbo Ecotec (165 KM) Start/Stop Automat - Opinie

Postautor: siejeje » czwartek 21 gru 2017, 23:43

Tutaj ktoś zrobił test 0-100km/h i wyszło 8,5 sekundy co jest dość ciekawe bo producent podaje 9,4.
https://youtu.be/p5AKDPr0IFs?t=1m2s

Może ten automat nie taki zły :)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości