2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » piątek 10 sie 2018, 10:09

W jakim dominującym trybie FlexRide'a jeździsz austostradami i eSkami?

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » piątek 10 sie 2018, 10:33

autostrady i eSki tryb Normal.
Tryb Sport na ślimakach :D no i jak się ścigam z XC60 T6, czy jakąś inną beemką. Czyli marginalnie.

poza autostradami i eSkami praktycznie cały czas Tour. Włączyłbym go na stałe, ale jednak przy prędkościach +150kph na autostradzie, na trybie Tour auto za bardzo pływa (mam opony 18-tki).

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: radekj » piątek 10 sie 2018, 15:20

Wymieniam olej i od następnego tankowania spróbuję. Dużo jeżdżę po mieście więc nie ma co liczyć na 8.9 czy podobne liczby ale zobaczymy.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: radekj » poniedziałek 03 wrz 2018, 11:26

No nie da się jak się jeździ głownie po mieście. Nie szaleję na ulicach ale poniżej 11 nie zejdę. Na trasie to inna sprawa.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: andrew » poniedziałek 03 wrz 2018, 11:49

teraz wskoczyło mi 9,4 - ale będzie rosło bo miasto cały czas no i pora roku się zmienia.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » wtorek 04 wrz 2018, 00:45

Dla mnie nadziei nie ma. Wszystko wskazuje na to, że dobry standard z poprzedniej Insi zostanie utrzymany.

Od nowości 12.8/100 (realnie 13.2/100)
InsiB_spalanie2.jpg
InsiB_spalanie2.jpg (263.78 KiB) Przejrzano 3749 razy
W tym wyjazd urlopowy + parę dni po mieście - 12.9/100 (realnie 13.4/100)
- ok. 1000 km autostradą lub drogą klasy autostrady (180 km/h, miejscami 200)
- ok. 300 km po mieście
- reszta drogi powiatowe między wioskami, bez wyczynów
- głównie tryb Sport
InsiB_spalanie1.jpg
InsiB_spalanie1.jpg (277.1 KiB) Przejrzano 3749 razy
Obliczenie dokładnego spalania na podstawie zużytego paliwa nakazało skorygować powyższe wyniki o 3-4% w górę.

Dla porównania taka sama trasa (ten sam cel podróży, taki sam profil jazdy) w poprzedniej Insi A 2.0T 4x4 250 KM, wyniosły ostatnimi czasy:
- 13.1/100 (pomiar na 1750 km, bez jazdy w mieście) - na dotartym silniku i z szybszą jazdą na odcinku autostradowym
- 12.4/100 (pomiar na 2100 km, bez jazdy w mieście) - początek trasy spokojnie, bo na dotarciu nowego silnika
W niej również zużycie realne wychodziło mi ok. 3% wyższe od wskazań komputera.

A od ostatniego tankowania przejechałem 150 km, dookoła miasta lub w mieście nocą po pustych ulicach, trochę bawiąc się przy tym samochodem, no i od skasowania licznika siedzi już 14.2/100.

Czyli kolejna spragniona szmata.

M.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: radekj » wtorek 04 wrz 2018, 09:01

Jadąc na trybie sport (utrzymywane wyższe obroty), 180-200km/h, to 13-14l to uważam ze dobry wynik.
Ja się ostatni bak pobawiłem w eko jazdę i różnica jest zauważalna, ale poniżej 11 w trybie tour nie byłem w stanie zejść (autostrada+miasto).

Morał jest dla mnie taki, że nie warto oszczędzać bo to tylko 2l różnicy a zabawa żadna :)

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » wtorek 04 wrz 2018, 12:18

Faktem jest, że 400 km autostradą odbyło się w warunkach wyjątkowo częstego zajeżdżania drogi, co zmuszało do wielokrotnego szybkiego ponownego rozpędzania do prędkości podróżnej po wyhamowaniu do 90-100 km/h. To odbija się na spalaniu bardziej niż jednostajna jazda z wysoką prędkością przelotową.

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » czwartek 06 wrz 2018, 07:47

wassermann pisze:
wtorek 04 wrz 2018, 12:18
Faktem jest, że 400 km autostradą odbyło się w warunkach wyjątkowo częstego zajeżdżania drogi, co zmuszało do wielokrotnego szybkiego ponownego rozpędzania do prędkości podróżnej po wyhamowaniu do 90-100 km/h. To odbija się na spalaniu bardziej niż jednostajna jazda z wysoką prędkością przelotową.
ale za to jaka frajda rozpędzać się 90-180kph :mrgreen: Wolę taką jazdę niż jednostajne toczenie się z prędkością przelotową.

U mnie po przebiegu niecałych 8,000km, spalanie ustabilizowało się na 9,9l/100km. I nie wydaje się, żeby spadło...

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » piątek 07 wrz 2018, 14:09

od jutra jeżdżę na Pb98 - zobaczymy, czy będzie to miało wpływ na spalanie ;)

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » piątek 07 wrz 2018, 15:06

Po co? Wyraźnie jest napisane, że silnik ma być karmiony zalecaną benzyną LO95, a LO98 jest zaledwie "dopuszczalna".
W tym samym silniku w Insignii MY2016 testowałem 2 albo 3 baki pod rząd benzyny 98 i nie zanotowałem żadnej różnicy, poza (i nie była to raczej autosugestia) zwiększonym poziomem drgań od silnika na obrotach jałowych.

M.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: andrew » piątek 07 wrz 2018, 15:34

M - fachowcy mówią że lepiej lać 98 bo ma to związek ze spalaniem stukowym. Pisałeś gdzieś tam o awaryjności tych 250 kM - zresztą też mam kolegę któremu pół silnika wymienili (2015 rok, 2,0 benzyna).
Ja leję 98 :)

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Cloud » piątek 07 wrz 2018, 15:50

Nowe silniki są w stanie rozpoznać jaki rodzaj paliwa jest wlany i zmienić kąt zapłonu.

A co do tego co poprzednik napisał - to tez mam znajomego z isia A, 2.0t. Ma już trzeci silnik. Pierwszy przy 4500km wymieniany :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » piątek 07 wrz 2018, 16:11

Jaki rocznik Insignii znajomego?

Spalanie stukowe to raczej kwestia ustawienia zapłonu? U mnie wystąpiło przy uszkodzeniu przepływomierza w poprzedniej 2.0T 250 KM i było momentami drastycznie słyszalne.

Nie chcę krakać, ale w obecnej nowej Insi moje ucho wychwyciło parę razy dosłownie sekundowe spalanie detonacyjne. Ja wiem jak to brzmi i aż mi się wierzyć nie chce. Będą jaja, jeśli to się nasili. Wczoraj usłyszała to żona. Wszystko pasuje, odzywa się w pierwszym momencie po depnięciu. Ale bardzo sporadycznie. Potem testowałem wkręcanie na obroty (na manetkach) i nie było słychać.

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Cloud » piątek 07 wrz 2018, 16:27

Oj, nie mam pojęcia który rok. Jak go będę widział, to zapytam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości