2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Nie ma innej opcji tylko TSI 230KM. TDI miał w RS 184KM (https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... ia/iii/rs/) - nie ma bola.
Zawsze mógł mieć powerboxa albo chipa:
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Sk ... 69kW-230KM
^_^
Zawsze mógł mieć powerboxa albo chipa:
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Sk ... 69kW-230KM
^_^
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Octavia RS jest wyraźnie lżejsza od Insigni, więc nie jest dziwne, że była szybsza.wassermann pisze: ↑piątek 19 paź 2018, 16:19Z tym batożeniem nie tak łatwo. Premiumy mają szybkie skrzynie biegów. Jak już ktoś się uprze na przepychanki, to nagle okazuje się, że Insi 250 czy 260 KM jednak jeździ gorzej niż wydaje się na co dzień i różnica, jeśli w ogóle, jest nieznaczna. Jest wiele niepozornych samochodów o bardzo zbliżonych osiągach, aż za wiele. Nie mówię o sztruclach, ale o nowych. A do tego z narwanymi kierowcami, którym lepiej czasem odpuścić (co mi na ogół ciężko przychodzi). Ostatnio przekonałem się, że np. Octavia III RS rozpędza się do 180 km/h lepiej, łyknęła mnie wyraźnie
M.
Szybka skrzynia biegów ma znaczenie, gdy mowa o wyścigu z niskich prędkości i skrzynia co chwila zmienia bieg. Przy starcie z wyższych prędkości (+100kph), całe przyśpieszenie robione jest na góra dwóch biegach.
Nie bardzo jestem w stanie wyobrazić sobie, jakie to 'niepozorne' samochody są szybsze od Insigni. Przecież taka Octavia RS jest ze wszystkich stron obwieszona spoilerami. Jedynie na myśl przychodzą mi Passaty 280/240 i Superb 280. Może jeszcze jak ktoś BMW 330/340 zamówi bez M-Pakietu.
Sportowe kompakty wszystkie rzucają się mocno w oczy, podobnie jak cała klasa wyższa. Może nowe Volvo V60 T6 by się załapało na niepozorny, a szybki.
w temacie spalania
na samej trasie było mniej (poniżej 7l/100km), ale po wjechaniu w miasto spalanie wzrosło. Generalnie tyle, ile obiecuje producent
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Mogę kiedyś przyjechać na korki z eco-jazdy?
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
taka trasa była w czerwcu, tę samą zrobiłem w zeszłym tygodniu, średnia wyszła 97kph, średnie spalanie 9,3l/100km, paliwo 98. Może jednak jest sens tankowania droższej benzyny
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Jak patrzę na te wartości to albo mamy inne silniki albo jakąś super benzynę lejesz Nie porównuję tutaj mieszanych cyki bo to zależy od wielu czynników, ale żebym miał średnią na trasie 7l to chyba autentyk samemu na drodze, bez wzniesień i stała prędkość do 80km/h ale to brzmi jak pomiar laboratoryjny... Bezsprzecznie najgorsze są krótkie odcinki na zimnym silnkiku w jeździe miejskiej, nawet ekodrajwing nie pomoże bo poniżej 15 mi nie schodzi
A tak z ciekawoiści zapytam @Maciek na jakich stacjach tankujesz?
A tak z ciekawoiści zapytam @Maciek na jakich stacjach tankujesz?
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
miła trasa: 1/2 po drogach krajowych i 1/2 po ekspresówce. Tryb: zgodnie z przepisami
i coś dla zwolenników wysokich wyników i ciężkiej nogi:
mam wrażenie, graniczące z pewnością, że więcej się nie da uzyskać, bo komputer blokuje się na tej wartości Na torze o podobnej charakterystyce (około 1,5km długości, 2 dłuższe proste, kilkanaście zakrętów, a więc raczej technicznie), Vectra A 2000 paliła około 20 l/100km, a Audi S2 30l/100km ...
Zrobię osobny temat: Insignia na torze i opiszę, jak się tym jeździ w warunkach bojowych. Plus oczywiście jakiś filmik
i coś dla zwolenników wysokich wyników i ciężkiej nogi:
mam wrażenie, graniczące z pewnością, że więcej się nie da uzyskać, bo komputer blokuje się na tej wartości Na torze o podobnej charakterystyce (około 1,5km długości, 2 dłuższe proste, kilkanaście zakrętów, a więc raczej technicznie), Vectra A 2000 paliła około 20 l/100km, a Audi S2 30l/100km ...
Zrobię osobny temat: Insignia na torze i opiszę, jak się tym jeździ w warunkach bojowych. Plus oczywiście jakiś filmik
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Potwierdzam, że więcej niż 39,9 komp nie pokaże. Podejrzewam żę jest to przyczyną zaniżonych pomiarów spalania w komputerach samochodów różnych marek. Jeśli komp nie wykazuje chwilowego spalania np. 50l/100 to końcowy wynik będzie zaniżony.
-
- Posty: 737
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Mam za sobą trasę 1670 km, w tym:
- 300 km pustą autostradą A1 z prędkością bardzo mocno nieprzepisową, zakończone tankowaniem z wynikiem ~20/100 (tryb Sport) - piszę "pustą", bo to oznacza stałą prędkość, gdy nie trzeba co chwila hamować/rozpędzać. Paliwa nie wystarczyłoby z Gdańska do zjazdu w A2 w Strykowie, tankowaliśmy pod Kutnem już na "drugiej rezerwie", brawo moja żona
- 400 km autostradą z prędkością nieprzepisową 160-180 km/h (Sport),
- 300 km ekspresówkami zbliżonymi do autostrady, 160-180 km/h (Sport),
- ok. 400 km drogami krajowymi o dość dużym natężeniu ruchu, jazda mieszana, głównie w kolumnie, ale z paroma wyprzedzaniami z butem (Sport)
- ok. 300 km drogami lokalnymi kiepskiej jakości, jazda spokojna <100 km/h, płynna (Tour)
2 osoby, bagażnik pełny, opony 245/35 R20 letnie, ciśnienie spoczynkowe 2.5/2.5 bar (podwyższone), paliwo 95 z Lotosu i Orlenu.
Spalanie 13.3 l / 100 km - z komputera. Przeliczeniowe spod dystrybutora 13.9/100.
Czynnikami powodującymi "wir w baku" w tym aucie, jak i w poprzedniczce, są:
- jazda z bardzo dużą jak na PL warunki prędkością,
- jazda miejska w korkach i na krótkich odcinkach.
W obu tych profilach auto spala absurdalnie dużo, co wpływa na zwiększenie średnich. Wiadomo, że każde auto wówczas spali więcej, ale Insignia spala w takich warunkach dużo więcej. Nie żebym narzekał. Zamieszczam dla zainteresowanych
M.
- 300 km pustą autostradą A1 z prędkością bardzo mocno nieprzepisową, zakończone tankowaniem z wynikiem ~20/100 (tryb Sport) - piszę "pustą", bo to oznacza stałą prędkość, gdy nie trzeba co chwila hamować/rozpędzać. Paliwa nie wystarczyłoby z Gdańska do zjazdu w A2 w Strykowie, tankowaliśmy pod Kutnem już na "drugiej rezerwie", brawo moja żona
- 400 km autostradą z prędkością nieprzepisową 160-180 km/h (Sport),
- 300 km ekspresówkami zbliżonymi do autostrady, 160-180 km/h (Sport),
- ok. 400 km drogami krajowymi o dość dużym natężeniu ruchu, jazda mieszana, głównie w kolumnie, ale z paroma wyprzedzaniami z butem (Sport)
- ok. 300 km drogami lokalnymi kiepskiej jakości, jazda spokojna <100 km/h, płynna (Tour)
2 osoby, bagażnik pełny, opony 245/35 R20 letnie, ciśnienie spoczynkowe 2.5/2.5 bar (podwyższone), paliwo 95 z Lotosu i Orlenu.
Spalanie 13.3 l / 100 km - z komputera. Przeliczeniowe spod dystrybutora 13.9/100.
Czynnikami powodującymi "wir w baku" w tym aucie, jak i w poprzedniczce, są:
- jazda z bardzo dużą jak na PL warunki prędkością,
- jazda miejska w korkach i na krótkich odcinkach.
W obu tych profilach auto spala absurdalnie dużo, co wpływa na zwiększenie średnich. Wiadomo, że każde auto wówczas spali więcej, ale Insignia spala w takich warunkach dużo więcej. Nie żebym narzekał. Zamieszczam dla zainteresowanych
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Jazda autostradowa 150 kph na tempomacie, paliwo Pb95
średnia na autostradzie wyszła 139kph, ale spalanie w zasadzie takie samo. Potem średnia spadła, bo wjechałem do miasta. Generalnie spalanie takie, jakiego można się spodziewać .
średnia na autostradzie wyszła 139kph, ale spalanie w zasadzie takie samo. Potem średnia spadła, bo wjechałem do miasta. Generalnie spalanie takie, jakiego można się spodziewać .
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
a ja wskoczyłem właśnie na "dyszkę" (pierwszą) - trasa ok 2,5 tyś - spalenie 8,8 - w tym odcinki górskie z łańcuchami.
Z takiego wyniku jestem b. zadowolony, bo jak przypomnę sobie Iśkę poprzednią - to było naprawdę słabo.
Z takiego wyniku jestem b. zadowolony, bo jak przypomnę sobie Iśkę poprzednią - to było naprawdę słabo.
- Załączniki
-
- dycha.jpg (535.94 KiB) Przejrzano 3997 razy
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Meldunek z pola walki ze spalaniem
normalna jazda krajówka, paliwo Pb98 (na Pb95 było znacząco większe, bo tę trasę robię raz w tygodniu, o tej samej porze, w tym samym tempie)
wyjazd w góry - trochę krajówką, trochę gierkówką, autostrada A4, oczywiście potężne korki na zakopiance, dojazdy na stok i stanie w korkach pod Kotelnicą paliwo Pb95.
na tych 20kkm chyba silnik się dotarł, bo teraz możliwe jest uzyskanie takiego spalania (jazda krajówką na obiad )
Średnie z dystansu 20kkm wyszło 10,2 l/100km
normalna jazda krajówka, paliwo Pb98 (na Pb95 było znacząco większe, bo tę trasę robię raz w tygodniu, o tej samej porze, w tym samym tempie)
wyjazd w góry - trochę krajówką, trochę gierkówką, autostrada A4, oczywiście potężne korki na zakopiance, dojazdy na stok i stanie w korkach pod Kotelnicą paliwo Pb95.
na tych 20kkm chyba silnik się dotarł, bo teraz możliwe jest uzyskanie takiego spalania (jazda krajówką na obiad )
Średnie z dystansu 20kkm wyszło 10,2 l/100km
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
Zdecydowanie jeździmy różnymi samochodami. Po 24 kkm u mnie 13 l/100, z tendencją do wejścia na 12,9, co może nastąpi po przyszłotygodniowej trasie.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
po prostu jeździmy w różnych miejscach, różnym stylem jazdy.
Tankujesz 95, czy 98?
Tankujesz 95, czy 98?
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
99% 95, praktycznie tylko na Orlenie. Ale jak już mówiłem i tak jestem zadowolony, bo w polifcie ST po ponad 60 kkm miałem 14.3.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie
ta trasa to ponad 60% krótkie odcinki miasto - ale jeśli przypomnę sobie ile na takich samych przejazdach brała Isia A (2,0 T benzyna) to trzeba powiedzieć że ten wynik jest dobry.
- Załączniki
-
- jedynki.jpg (977.86 KiB) Przejrzano 3757 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości