2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: sobota 10 lut 2018, 23:09
- Posiadane auto: 2 hOple i VW
- Silnik: B20NFT LTG, 2.0 TDI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: CK
- Województwo: świętokrzyskie
2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Czy ktoś z użytkowników 2-litrówek sprawdzał może na hamowni autko czy ma 260KM a może jakieś gratisowe kucyki więcej ?
Wiem że w poprzednim modelu były niedomagania mocowe.
Po obejrzeniu tego video mam mieszane uczucia odnośnie dotrzymania mocy i w nowszej wersji Insigni. Chyba najwyższy czas to sprawdzić i odwiedzić dobrą, sprawdzoną hamownie. LINK do video A może ktoś przerabiał ten temat ? Wszelkie wskazówki mile widziane. Pozdrawiam.
Wiem że w poprzednim modelu były niedomagania mocowe.
Po obejrzeniu tego video mam mieszane uczucia odnośnie dotrzymania mocy i w nowszej wersji Insigni. Chyba najwyższy czas to sprawdzić i odwiedzić dobrą, sprawdzoną hamownie. LINK do video A może ktoś przerabiał ten temat ? Wszelkie wskazówki mile widziane. Pozdrawiam.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
ja swojego diesla sprawdziłem po ponad 40 tys.km i jest bardzo dobrze
powerbox-t511.html#p9224
Hamownia to nie kosmos, ceny też do przyjęcia. O pomiarach IB benzynowych jakoś nie czytałem
powerbox-t511.html#p9224
Hamownia to nie kosmos, ceny też do przyjęcia. O pomiarach IB benzynowych jakoś nie czytałem
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Na gratisy nie ma co liczyć, zwłaszcza w dobie eko-sreko.
Co do filmu: Insignia 4x4 przyspiesza w znacznej mierze "z tylnych łap". Ten wielbłąd hamował ją na stanowisku do "ośki", co zresztą zostało od razu skrytykowane w komentarzach. Miał powtórzyć na hamowni 4x4, czekamy.
Ciekawszy jest kolejny film: https://www.youtube.com/watch?v=pWhhA-1 ... u.be&t=692
Ładnie kręci GSi, niezły czas.
Oczywiście pragnąłbym, żeby moja przyspieszała jak ta na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=GCjm7Q1PcBs
Tuning Stage 2, czas rozpędzania 0-200 km/h - 20 sekund - bardzo zacny. Seryjnie ok. 27 sek.
M.
Co do filmu: Insignia 4x4 przyspiesza w znacznej mierze "z tylnych łap". Ten wielbłąd hamował ją na stanowisku do "ośki", co zresztą zostało od razu skrytykowane w komentarzach. Miał powtórzyć na hamowni 4x4, czekamy.
Ciekawszy jest kolejny film: https://www.youtube.com/watch?v=pWhhA-1 ... u.be&t=692
Ładnie kręci GSi, niezły czas.
Oczywiście pragnąłbym, żeby moja przyspieszała jak ta na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=GCjm7Q1PcBs
Tuning Stage 2, czas rozpędzania 0-200 km/h - 20 sekund - bardzo zacny. Seryjnie ok. 27 sek.
M.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: sobota 10 lut 2018, 23:09
- Posiadane auto: 2 hOple i VW
- Silnik: B20NFT LTG, 2.0 TDI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: CK
- Województwo: świętokrzyskie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
To jaki sens było hamować auto na takim stanowisku ? Ciekawe czy powtórzy ten test na hamowni 4x4.wassermann pisze: ↑wtorek 03 wrz 2019, 08:05Co do filmu: Insignia 4x4 przyspiesza w znacznej mierze "z tylnych łap". Ten wielbłąd hamował ją na stanowisku do "ośki", co zresztą zostało od razu skrytykowane w komentarzach. Miał powtórzyć na hamowni 4x4, czekamy.
Oczywiście pragnąłbym, żeby moja przyspieszała jak ta na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=GCjm7Q1PcBs
Tuning Stage 2, czas rozpędzania 0-200 km/h - 20 sekund - bardzo zacny. Seryjnie ok. 27 sek.
M.
@Wassermann z tego co zauważyłem to gadżety tuningowe do GSI już zaczęły się pojawiać np takie LINK +wydajniejszy IC i do tego odpowiednie strojenie i myślę że czas poniżej 20s 0-200km/h jest do pokonania.
Swoją drogą to dużo lepiej brzmi wydech ten z filmu niż oryginalny
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Nie mam pojęcia w ogóle jak to auto zachowywało się podczas tego testu. Napęd przecież jest zawsze spięty w "płynnym" stopniu.
W komentarzach ujawnił się gościu nick Fabian, który swoją Insignię GSI też podobno hamował tylko na oście i uzyskał 268 KM i 380 Nm (coś koło tego - piszę z pamięci). To on jest autorem tego filmu z przyspieszeniem 0-200. Wgrał soft modyfikujący mapę silnika i pracę skrzyni, a także wymienił elementy dolotu (z tego co rozumiem). Efekt to bodajże 330 KM i 510 Nm (jest w komentarzach), przyspieszenie 0-200 tak jak widać - ok. 20 sekund, ale nie mniej. Tak poza tym hamownie wcale nie są idealną wyrocznią. Jedna pokaże tyle, druga inaczej... To nie apteka.
M.
W komentarzach ujawnił się gościu nick Fabian, który swoją Insignię GSI też podobno hamował tylko na oście i uzyskał 268 KM i 380 Nm (coś koło tego - piszę z pamięci). To on jest autorem tego filmu z przyspieszeniem 0-200. Wgrał soft modyfikujący mapę silnika i pracę skrzyni, a także wymienił elementy dolotu (z tego co rozumiem). Efekt to bodajże 330 KM i 510 Nm (jest w komentarzach), przyspieszenie 0-200 tak jak widać - ok. 20 sekund, ale nie mniej. Tak poza tym hamownie wcale nie są idealną wyrocznią. Jedna pokaże tyle, druga inaczej... To nie apteka.
M.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Jest powtórzony pomiar na hamowni 4x4 i wynik bez różnicy, nadal znacznie poniżej nominału.
Ale poszperałem nieco i pracownik firmy EDS Fahrzeugtechnik, która rozpracowała nasze Insignie i oferuje dla nich pełen tuning Stage 2, wyjaśnił w czym leży problem. Są dwa:
- pełen moment obrotowy seryjnie jest podawany tylko na biegach II. V. i VI, a na pozostałych jest ograniczony
- pełne osiągi możliwe są tylko w położeniu pedału gazu kickdown
To ostatnie sprawia, że na hamowni Insignia nie pokaże pełnej mocy i momentu. Na hamowni jedzie się na jednym biegu już od niskich obrotów, cały czas na tym jednym biegu (pewnie na VI, bo ma bezpośrednie przełożenie 1.000). Nie można więc depnąć do dechy, bo kickdown zredukowałby o parę biegów. A bez naciśnięcia kickdown auto nie zaprezentuje pełnych osiągów. Und da liegt der Hund begraben!
Tuning Stage 2 oznacza zmianę oprogramowania silnika i skrzyni i uzyskanie ok. 300 KM oraz 460 Nm.
Można zrobić tylko Stage 1 (program w silniku) albo tylko samą zmianę oprogramowania skrzyni, w której są ograniczenia.
A można mieć to w dudzie i cieszyć się autem takim jakie jest
Chociaż... gdyby nie leasing... gdyby nie gwarancja
M.
Ale poszperałem nieco i pracownik firmy EDS Fahrzeugtechnik, która rozpracowała nasze Insignie i oferuje dla nich pełen tuning Stage 2, wyjaśnił w czym leży problem. Są dwa:
- pełen moment obrotowy seryjnie jest podawany tylko na biegach II. V. i VI, a na pozostałych jest ograniczony
- pełne osiągi możliwe są tylko w położeniu pedału gazu kickdown
To ostatnie sprawia, że na hamowni Insignia nie pokaże pełnej mocy i momentu. Na hamowni jedzie się na jednym biegu już od niskich obrotów, cały czas na tym jednym biegu (pewnie na VI, bo ma bezpośrednie przełożenie 1.000). Nie można więc depnąć do dechy, bo kickdown zredukowałby o parę biegów. A bez naciśnięcia kickdown auto nie zaprezentuje pełnych osiągów. Und da liegt der Hund begraben!
Tuning Stage 2 oznacza zmianę oprogramowania silnika i skrzyni i uzyskanie ok. 300 KM oraz 460 Nm.
Można zrobić tylko Stage 1 (program w silniku) albo tylko samą zmianę oprogramowania skrzyni, w której są ograniczenia.
A można mieć to w dudzie i cieszyć się autem takim jakie jest
Chociaż... gdyby nie leasing... gdyby nie gwarancja
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
dzięki za drążenie tematu.wassermann pisze: ↑piątek 27 wrz 2019, 00:08- pełen moment obrotowy seryjnie jest podawany tylko na biegach II. V. i VI, a na pozostałych jest ograniczony
To by było wyjaśnienie, dlaczego Insignia 260 ma 7,5 sekundy do paki, zamiast okolic 6
Szkoda, że GM tak ostrożnie podchodzi do tematu przenoszenia mocy. Widocznie gdzieś przesadnie zaoszczędzili (stawiam na TwinStera )
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Bardziej na skrzynię AT8 niż na Twinstera.
Mocniejsze V6, też przecież poprzecznie ustawione, dostają skrzynię GM 9-biegową.
Ale ta modyfikacja EDC fajna... Auto lata jak ta lala!
https://www.youtube.com/watch?v=GCjm7Q1PcBs
Czytając natknąłem się na opinię, którą podzielam: Depnięcie z miejsca od razu na kickdown sprawia, że auto przez pierwszą sekundę rusza leniwie jakby pytało "Czego ty ode mnie chcesz? Aha!" I dopiero po aha! wyrywa do przodu I tak, z tego co się czyta o konkurencji (VAG), nie można narzekać na pierwszą reakcję, zwłaszcza w trybach niesportowych, gdzie konkurencja potrafi być bardzo ospała na początku (oczywiście poza startem z LC).
Ale polecam spróbować innej metody. Wciśnięcie gazu tak na 3/4 sprawia, że samochód rusza energicznie absolutnie bez żadnej zwłoki, dosłownie od dotknięcia gazu. Dlatego najszybszy start, mając na względzie jak najszybsze odjechanie z miejsca na pierwszych metrach, uzyskuję właśnie w ten sposób: Gaz nie na maxa, tylko tak na 3/4. Jak auto wyrwie z miejsca, to po sekundzie (jeszcze gdy rosną obroty na jedynce) docisnąć pedał na kickdown i tak już trzymać.
W sumie skoro Opel tak zachowawczo oprogramował Insignię 2.0T z AT8, żeby chronić je przed dużym obciążeniem, to bez większych obaw można wykorzystywać seryjny setup na maxa nie przejmując się, że takie zabawy jej zaszkodzą.
M.
Mocniejsze V6, też przecież poprzecznie ustawione, dostają skrzynię GM 9-biegową.
Ale ta modyfikacja EDC fajna... Auto lata jak ta lala!
https://www.youtube.com/watch?v=GCjm7Q1PcBs
Czytając natknąłem się na opinię, którą podzielam: Depnięcie z miejsca od razu na kickdown sprawia, że auto przez pierwszą sekundę rusza leniwie jakby pytało "Czego ty ode mnie chcesz? Aha!" I dopiero po aha! wyrywa do przodu I tak, z tego co się czyta o konkurencji (VAG), nie można narzekać na pierwszą reakcję, zwłaszcza w trybach niesportowych, gdzie konkurencja potrafi być bardzo ospała na początku (oczywiście poza startem z LC).
Ale polecam spróbować innej metody. Wciśnięcie gazu tak na 3/4 sprawia, że samochód rusza energicznie absolutnie bez żadnej zwłoki, dosłownie od dotknięcia gazu. Dlatego najszybszy start, mając na względzie jak najszybsze odjechanie z miejsca na pierwszych metrach, uzyskuję właśnie w ten sposób: Gaz nie na maxa, tylko tak na 3/4. Jak auto wyrwie z miejsca, to po sekundzie (jeszcze gdy rosną obroty na jedynce) docisnąć pedał na kickdown i tak już trzymać.
W sumie skoro Opel tak zachowawczo oprogramował Insignię 2.0T z AT8, żeby chronić je przed dużym obciążeniem, to bez większych obaw można wykorzystywać seryjny setup na maxa nie przejmując się, że takie zabawy jej zaszkodzą.
M.
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
EDS Phase 1 (tylko program): 290 KM, 430 Nm
EDS Phase 2 (tylko program): 300 KM, 460 Nm, zdjęcie ograniczenia prędkości maks.
EDS Phase 2+ (program + jakieś tam rurki ): 320 KM, 480 Nm, zdjęcie ograniczenia prędkości maks.
https://www.eds-motorsport.de/?cat=c380 ... -3801.html
Aż dziw, że im się przy tym chciało grzebać, biorąc pod uwagę ilość aut z tym silnikiem.
EDS Phase 2 (tylko program): 300 KM, 460 Nm, zdjęcie ograniczenia prędkości maks.
EDS Phase 2+ (program + jakieś tam rurki ): 320 KM, 480 Nm, zdjęcie ograniczenia prędkości maks.
https://www.eds-motorsport.de/?cat=c380 ... -3801.html
Aż dziw, że im się przy tym chciało grzebać, biorąc pod uwagę ilość aut z tym silnikiem.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
....Panowie, wiem że nie w tym wątku, ale widzę że można ładnie podkręcić silnik 1,5
https://www.eds-motorsport.de/product_i ... 15xft.html
Nie znam niemieckiego więc pytanie do kogoś kto zna, na czym polega modyfikacja ?
https://www.eds-motorsport.de/product_i ... 15xft.html
Nie znam niemieckiego więc pytanie do kogoś kto zna, na czym polega modyfikacja ?
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Programowanie sterownika. Kupujesz u nich programator za 150 Eur, kupujesz program za odpowiednią kwotę (549 Eur w przypadku B15XFT Phase 1 ) i programujesz sobie sam. To ich standardowa metoda.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Co znaczy programowanie sterownika? Co robi się z "programatorem"? Dołącza się do złącza serwisowego i programuje sterownik silnika, czy chodzi o coś zupełnie innego (np. PowerBox wpinany w okablowanie silnika)?
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Zmiana oprogramowania sterownika silnika. Żaden zewnętrzny box.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
2,0 turbo ma najwięcej niutonometrów (400Nm) - silnik 3,6/310KM ma 380Nm. Trzeba by się przyjrzeć dokładnie przełożeniom, żeby oszacować, ile ostatecznie Nm przenosi skrzynia i Twinster. Jakiś dramatycznych różnic w osiągach 3,6, a 2,0 nie ma, więc pewnie przenoszą to samo, jedynie inaczej brzmiącwassermann pisze: ↑piątek 27 wrz 2019, 17:26Bardziej na skrzynię AT8 niż na Twinstera.
Mocniejsze V6, też przecież poprzecznie ustawione, dostają skrzynię GM 9-biegową.
Faktem jest, że Camaro 2,0 turbo AT8 przy identycznej masie, identycznym niucie i odrobinę większą mocą robi 0-100 w 6 sekund, a napęd jest na tył, można wnioskować, że tu silnik pracuje zawsze na pełnej parze Cadillac CTS AWD ma w tylnym moście normalne eLSD i też ma osiągi 1-1,5 lepsze od Insignii z Twinsterem.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
Patrząc na inne zastosowania tej samej skrzyni - Insignia 2.0 BiCDTi ma seryjnie 480 Nm. Skrzynia AT8 ta sama. No ale nie wiadomo, po tym co się człowiek naczytał, na ile przycięty jest ten moment. Może w dieslu jeszcze bardziej niż w benzynie?
W Volvo ta sama skrzynia obsługuje w skrajnym przypadku 367 KM i 470 Nm (S60 II Polestar).
Twinster w Focusie RS był przeznaczony do wyczynów. Na ile został on mechanicznie i materiałowo "odchudzony" dla Insignii - nie mam pojęcia.
EDS deklaruje osiągi 2.0T sięgające 320 KM i 480 Nm dopiero po kompletnym tuningu programowym silnika, skrzyni i modyfikacji ukł. wydechowego.
Camaro ma inną skrzynię, skoro ma napęd na tył i silnik wzdłużnie. Nasza AT8 to skrzynia do silników zabudowanych poprzecznie.
* Przestańmy już o tym gadać, bo za często zacząłem o tym myśleć
Robótka łatwo osiągalna i akceptowalnym kosztem jak za ten przyrost radości, ale czy prawdziwy koszt nie wyszedłby za 1-2 lata jak coś grubiej pierdyknie i Opel się wyprze zobowiązań gwarancyjnych. Silnik, w którym przed 100 tys. km pękają tłoki, skrzynia może i solidna, ale pewnie właśnie dlatego, że zostawiono spore marginesy, no i Twinster, o którym na dobrą sprawę jeszcze niewiele wiemy, bo za wcześnie na wyrokowanie o trwałości.
M.
W Volvo ta sama skrzynia obsługuje w skrajnym przypadku 367 KM i 470 Nm (S60 II Polestar).
Twinster w Focusie RS był przeznaczony do wyczynów. Na ile został on mechanicznie i materiałowo "odchudzony" dla Insignii - nie mam pojęcia.
EDS deklaruje osiągi 2.0T sięgające 320 KM i 480 Nm dopiero po kompletnym tuningu programowym silnika, skrzyni i modyfikacji ukł. wydechowego.
Camaro ma inną skrzynię, skoro ma napęd na tył i silnik wzdłużnie. Nasza AT8 to skrzynia do silników zabudowanych poprzecznie.
* Przestańmy już o tym gadać, bo za często zacząłem o tym myśleć
Robótka łatwo osiągalna i akceptowalnym kosztem jak za ten przyrost radości, ale czy prawdziwy koszt nie wyszedłby za 1-2 lata jak coś grubiej pierdyknie i Opel się wyprze zobowiązań gwarancyjnych. Silnik, w którym przed 100 tys. km pękają tłoki, skrzynia może i solidna, ale pewnie właśnie dlatego, że zostawiono spore marginesy, no i Twinster, o którym na dobrą sprawę jeszcze niewiele wiemy, bo za wcześnie na wyrokowanie o trwałości.
M.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości