2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: sobota 10 lut 2018, 23:09
- Posiadane auto: 2 hOple i VW
- Silnik: B20NFT LTG, 2.0 TDI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: CK
- Województwo: świętokrzyskie
2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
Jadąc dzisiaj, akurat sytuacja była taka że musiałem docisnąć do końca w trybie TOUR, obrotomierz wskazywał prawie 4tyś obr/min (ok 80-90km/h) gdy wcisnąłem gaz do końca. Fakt auto przyspieszało dalej ale bez redukcji. Pierwszy raz miałem taką sytuacje, wcześniej kickdown niezależnie od trybu jazdy i prędkości działał zawsze. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych informacji o jakiś błędach. Skrzynia przerzuca biegi idealnie. Może ktoś miał taką sytuacje.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
Na pewno jechałeś Insignia, a nie Ferrari?
Ferrari ma taka przypadłość. W najbardziej spokojnym trybie (jakkolwiek się zwie), nie zrzuci biegów, tylko się rozpędza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ferrari ma taka przypadłość. W najbardziej spokojnym trybie (jakkolwiek się zwie), nie zrzuci biegów, tylko się rozpędza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
Nie miałem takiego przypadku. Kickdown = redukcja, bywa że brutalna. I czasem ocierająca się o zasadność - np. przy 70 km/h wbija dosłownie na moment II. bieg i dobrze ponad 5000 rpm, żeby po sekundzie przerzucić na III. bieg. W Tour działa tak samo. Ale działa dobrze. Chyba że zaszedł przypadek jaki opisuję niżej.
Z tego co piszesz zastanawia mnie relacja prędkości do obrotów. Niemożliwe, żeby przy ustalonej jeździe, a tym bardziej w Tour, obrotomierz wskazywał prawie 4000 rpm przy prędkości 80-90 km/h. To by oznaczało, że tuż przed dociśnięciem kickdown jechałeś na III. biegu. Pewnie chwilę wcześniej już przyspieszałeś i tylko docisnąłeś do kickdown w opisywanym momencie.
W 2.0T bieg II. sięga czerwonego pola przy 85-90 km/h, więc po prostu nie było możliwości redukcji. Prawdopodobnie znalazłeś się w punkcie, gdzie akurat kończy się II. bieg.
Gdybyś jechał z tą samą prędkością, ale np. na VI. czy VII. biegu, z obrotami 1500 rpm, to zredukowałby do III. i wskoczył właśnie w okolice 4000 rpm lub ciut mniej.
Spróbuj jechać w trybie M (zmiany manetkami). Ustal 80-85 km/h i M4. Wciśnij kickdown. Zobaczysz, że zredukuje do M3. Potem zrób powtórkę, ale ustal zawczasu M3. Zobaczysz, że w tym przypadku po kickdown nie będzie redukcji, tylko zacznie przyspieszać z aktualnie wrzuconej trójki.
M.
Z tego co piszesz zastanawia mnie relacja prędkości do obrotów. Niemożliwe, żeby przy ustalonej jeździe, a tym bardziej w Tour, obrotomierz wskazywał prawie 4000 rpm przy prędkości 80-90 km/h. To by oznaczało, że tuż przed dociśnięciem kickdown jechałeś na III. biegu. Pewnie chwilę wcześniej już przyspieszałeś i tylko docisnąłeś do kickdown w opisywanym momencie.
W 2.0T bieg II. sięga czerwonego pola przy 85-90 km/h, więc po prostu nie było możliwości redukcji. Prawdopodobnie znalazłeś się w punkcie, gdzie akurat kończy się II. bieg.
Gdybyś jechał z tą samą prędkością, ale np. na VI. czy VII. biegu, z obrotami 1500 rpm, to zredukowałby do III. i wskoczył właśnie w okolice 4000 rpm lub ciut mniej.
Spróbuj jechać w trybie M (zmiany manetkami). Ustal 80-85 km/h i M4. Wciśnij kickdown. Zobaczysz, że zredukuje do M3. Potem zrób powtórkę, ale ustal zawczasu M3. Zobaczysz, że w tym przypadku po kickdown nie będzie redukcji, tylko zacznie przyspieszać z aktualnie wrzuconej trójki.
M.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: sobota 10 lut 2018, 23:09
- Posiadane auto: 2 hOple i VW
- Silnik: B20NFT LTG, 2.0 TDI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: CK
- Województwo: świętokrzyskie
Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
Dzięki @wassermann dzisiaj przy okazji sprawdziłem to jeszcze raz. Jest tak jak piszesz, w tym zakresie obrotów (sytuacja jak opisana wcześniej) na III biegu nie ma takiej możliwości że po wklepaniu kickdown'a będzie redukcja do II biegu. Jeśli chodzi o sam kicdown to działa, dzisiaj sprawdzone kilka razy. Na początku sprawdzałem to przy jeździe w tour i skrzynia w trybie manual, bo widać na jakim biegu się jedzie i do jakiego biegu następuje redukcja.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
Sprzedam jeszcze tipa - warto dusić gaz do końca (kickdown) nawet jeśli w tym przypadku redukcja nie nastąpiła. Tunerzy odkryli, że fabryczne oprogramowanie przycina moc i moment, a pełne dostępne są tylko z butem w podłodze. Czyli jak naciśniesz niby pełny gaz (do pierwszego oporu), to niestety nie otrzymasz maksimum od jednostki napędowej. Dopiero po wciśnięciu poza opór (kickdown) dostajesz wszystko.
U mnie ten kickdown jakiś słaby opór stawia i nader łatwo mi się go wciska, zwłaszcza gdy sytuacja wymaga szybkiego ruchu stopy
Różnica to jakieś 220 KM vs. 260. Bo tyle (220) wychodzi na hamowniach i mówi się, że te Insignie w ogóle nie trzymają parametrów. To nie tak. Na hamowni nie da się przecież użyć kickdown, bo pomiar wykonuje się rozpędzając na jednym biegu (możliwie bezpośrednim, czyli w tej skrzyni na VI.) od niskich obrotów. Jakby ktoś wcisnął kickdown, to skrzynia zjechałaby biegami i pomiar do kosza. Stąd te niby brakujące liczne stadko koni.
M.
U mnie ten kickdown jakiś słaby opór stawia i nader łatwo mi się go wciska, zwłaszcza gdy sytuacja wymaga szybkiego ruchu stopy
Różnica to jakieś 220 KM vs. 260. Bo tyle (220) wychodzi na hamowniach i mówi się, że te Insignie w ogóle nie trzymają parametrów. To nie tak. Na hamowni nie da się przecież użyć kickdown, bo pomiar wykonuje się rozpędzając na jednym biegu (możliwie bezpośrednim, czyli w tej skrzyni na VI.) od niskich obrotów. Jakby ktoś wcisnął kickdown, to skrzynia zjechałaby biegami i pomiar do kosza. Stąd te niby brakujące liczne stadko koni.
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.
Proponuję zatem zmienić tytuł wątku, bo zakładając, że kiedyś będziemy chcieli sprzedać nasze 2,0 TurboX ( ), to potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę 2,0 AT8 i mu wyjdzie tytuł: brak reakcji na kickdown. A że dzisiaj mało kto czyta więcej niż tytuł, to skromne grono chętnych na bardzo nieekologiczne auto jeszcze bardziej się skurczy - no bo przecież skrzynia awaryjna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości