2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Bodzio
Posty: 19
Rejestracja: sobota 10 lut 2018, 23:09
Posiadane auto: 2 hOple i VW
Silnik: B20NFT LTG, 2.0 TDI
Rocznik auta: 2018
Miasto: CK
Województwo: świętokrzyskie

2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: Bodzio » środa 16 wrz 2020, 18:54

Jadąc dzisiaj, akurat sytuacja była taka że musiałem docisnąć do końca w trybie TOUR, obrotomierz wskazywał prawie 4tyś obr/min (ok 80-90km/h) gdy wcisnąłem gaz do końca. Fakt auto przyspieszało dalej ale bez redukcji. Pierwszy raz miałem taką sytuacje, wcześniej kickdown niezależnie od trybu jazdy i prędkości działał zawsze. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych informacji o jakiś błędach. Skrzynia przerzuca biegi idealnie. Może ktoś miał taką sytuacje.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: jurass » środa 16 wrz 2020, 19:19

Nie zaobserwowałem do tej pory :?

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: Cloud » środa 16 wrz 2020, 20:27

Na pewno jechałeś Insignia, a nie Ferrari? :-)

Ferrari ma taka przypadłość. W najbardziej spokojnym trybie (jakkolwiek się zwie), nie zrzuci biegów, tylko się rozpędza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 737
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: wassermann » czwartek 17 wrz 2020, 10:36

Nie miałem takiego przypadku. Kickdown = redukcja, bywa że brutalna. I czasem ocierająca się o zasadność - np. przy 70 km/h wbija dosłownie na moment II. bieg i dobrze ponad 5000 rpm, żeby po sekundzie przerzucić na III. bieg. W Tour działa tak samo. Ale działa dobrze. Chyba że zaszedł przypadek jaki opisuję niżej.

Z tego co piszesz zastanawia mnie relacja prędkości do obrotów. Niemożliwe, żeby przy ustalonej jeździe, a tym bardziej w Tour, obrotomierz wskazywał prawie 4000 rpm przy prędkości 80-90 km/h. To by oznaczało, że tuż przed dociśnięciem kickdown jechałeś na III. biegu. Pewnie chwilę wcześniej już przyspieszałeś i tylko docisnąłeś do kickdown w opisywanym momencie.

W 2.0T bieg II. sięga czerwonego pola przy 85-90 km/h, więc po prostu nie było możliwości redukcji. Prawdopodobnie znalazłeś się w punkcie, gdzie akurat kończy się II. bieg.

Gdybyś jechał z tą samą prędkością, ale np. na VI. czy VII. biegu, z obrotami 1500 rpm, to zredukowałby do III. i wskoczył właśnie w okolice 4000 rpm lub ciut mniej.

Spróbuj jechać w trybie M (zmiany manetkami). Ustal 80-85 km/h i M4. Wciśnij kickdown. Zobaczysz, że zredukuje do M3. Potem zrób powtórkę, ale ustal zawczasu M3. Zobaczysz, że w tym przypadku po kickdown nie będzie redukcji, tylko zacznie przyspieszać z aktualnie wrzuconej trójki.

M.

Bodzio
Posty: 19
Rejestracja: sobota 10 lut 2018, 23:09
Posiadane auto: 2 hOple i VW
Silnik: B20NFT LTG, 2.0 TDI
Rocznik auta: 2018
Miasto: CK
Województwo: świętokrzyskie

Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: Bodzio » czwartek 17 wrz 2020, 18:38

Dzięki @wassermann dzisiaj przy okazji sprawdziłem to jeszcze raz. Jest tak jak piszesz, w tym zakresie obrotów (sytuacja jak opisana wcześniej) na III biegu nie ma takiej możliwości że po wklepaniu kickdown'a będzie redukcja do II biegu. Jeśli chodzi o sam kicdown to działa, dzisiaj sprawdzone kilka razy. Na początku sprawdzałem to przy jeździe w tour i skrzynia w trybie manual, bo widać na jakim biegu się jedzie i do jakiego biegu następuje redukcja.

wassermann
Posty: 737
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: wassermann » piątek 18 wrz 2020, 06:24

Sprzedam jeszcze tipa - warto dusić gaz do końca (kickdown) nawet jeśli w tym przypadku redukcja nie nastąpiła. Tunerzy odkryli, że fabryczne oprogramowanie przycina moc i moment, a pełne dostępne są tylko z butem w podłodze. Czyli jak naciśniesz niby pełny gaz (do pierwszego oporu), to niestety nie otrzymasz maksimum od jednostki napędowej. Dopiero po wciśnięciu poza opór (kickdown) dostajesz wszystko.

U mnie ten kickdown jakiś słaby opór stawia i nader łatwo mi się go wciska, zwłaszcza gdy sytuacja wymaga szybkiego ruchu stopy :D

Różnica to jakieś 220 KM vs. 260. Bo tyle (220) wychodzi na hamowniach i mówi się, że te Insignie w ogóle nie trzymają parametrów. To nie tak. Na hamowni nie da się przecież użyć kickdown, bo pomiar wykonuje się rozpędzając na jednym biegu (możliwie bezpośrednim, czyli w tej skrzyni na VI.) od niskich obrotów. Jakby ktoś wcisnął kickdown, to skrzynia zjechałaby biegami i pomiar do kosza. Stąd te niby brakujące liczne stadko koni.

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T AT8 brak reakcji na kickdown.

Postautor: Maciek » piątek 18 wrz 2020, 06:59

Proponuję zatem zmienić tytuł wątku, bo zakładając, że kiedyś będziemy chcieli sprzedać nasze 2,0 TurboX ( :mrgreen: ), to potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę 2,0 AT8 i mu wyjdzie tytuł: brak reakcji na kickdown. A że dzisiaj mało kto czyta więcej niż tytuł, to skromne grono chętnych na bardzo nieekologiczne auto jeszcze bardziej się skurczy - no bo przecież skrzynia awaryjna :lol:


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości