Cześć, widzę, że problem z błędem P0420 w Insigniach B jest dość powszechny. Sam posiadam taki samochód (rocznik 2019) i od jakiegoś czasu ten błąd spędza mi sen z powiek.
Chciałbym podzielić się moimi obserwacjami i poprosić o radę, co mogę jeszcze sprawdzić.
Moja historia z P0420:
Błąd pojawił się kilka miesięcy temu. Początkowo ruszyłem z tematem do ASO i tam zaproponowano mi wymianę kat za około 8tyś. zignorowałem to i pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, bo samochód jeździł normalnie. No może w miarę normalnie, przy bardzo agresywnej jeździe (gaz do dechy) miałem wrażenie, że silnik się dławił i czułem lekkie szarpanie podczas przyspieszania. Co ciekawe było to tylko w przedziale określonych obrotów. Mechanik zerknął na to i wymienił wadliwe świece, w kata spojrzał kamerką i stwierdził, że wszystko powinno być ok (przebieg około 63000). Od tego czasu auto śmiga, ale błąd nie znikł... do czasu jak nie musiałełm jednego dnia zrobić trasę 800 km, a drugiego ponownie 800km, wszystko po autostradach i średnia prędkość wyszła mi koło 125km/h. Po takiej trasie kolejnego dnia odpalam samochód a tam kontrolka zgasła! Pomyślałem, że katalizator potrzebował "przepalić się" na wysokich obrotach. Niestety, po powrocie do jazdy po mieście błąd szybko wrócił.
Zbieram się z tym by wymienić ten Katalizator
Obecnie widzałem dwa zamienniki, jeden z JMJ(2000zł) a drugi z AS(1400zł). Przy okazji wymienię też sondy.
Ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami z kat zamiennikami tych dwóch firm?
@buli1973 jak się sprawuje samochód po wymianie na kat JMJ?
Ktoś wspominał o zamienniki sondy (Bosch 0 258 010 459).Czy to był dobry pomysł? Zadziałało z waszej strony?
Zastanawiam się czy to nie jest jakiś problem związany ze spalaniem i P0420 jest tylko tego efektem, może taka aktualizacji oprogramowania by pomogła. - ktoś już robił coś takiego?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady. Czy ktoś z Was miał podobne objawy i udało mu się rozwiązać problem?
Błąd
-
buli1973
- Posty: 39
- Rejestracja: środa 29 sty 2020, 17:44
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5 T 165 KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: CZESTOCHOWA
- Województwo: SLASKIE
Re: Błąd
Kat JMJ + dwie sondy nowe oryginalne OEM i błąd P0420 nie powrócił od około 21 tys. , na razie mam spokój dzięki bogu i partii.
- Oberon
- Posty: 173
- Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
- Posiadane auto: Insignia Enjoy
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Błąd
Dobrze wiedziec ze ktos z tym sobie jakos poradzil @buli1973
Czyli jak dobrze rozumiem (bo gdzies w dyskusji zauwazylem ze jednak byl blad) to JMJ zamiennik daje rade z dwoma sondami oryginalnymi?
Czyli jak dobrze rozumiem (bo gdzies w dyskusji zauwazylem ze jednak byl blad) to JMJ zamiennik daje rade z dwoma sondami oryginalnymi?
-
kulka79
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek 08 wrz 2025, 09:33
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 1.5 140km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Białystok
- Województwo: Podlaskie
Re: Błąd uporałeś się z problemem zwiększających się obrotów przy hamowaniu silnikiem?
Staniu3 pisze: ↑środa 06 lis 2024, 20:18@dendioszka jak tam u Ciebie po wymianie drugiej sondy? Mam podejżenie u mnie tego samego problemu. Podczas jazdy jak puszczam pedał gazu, czuje że samochód sam zwiększa obroty. Na luzie wchodzi na chwilę na 2k rpm i po chwili schodzi na standardowe poniżej 1k. Hamowanie silnikiem w takiej sytuacji powoduje prawie natychmiastowy błąd P0420. Jeżdżąc bez hamowania silnikiem, czyli zawsze wciskając sprzęgło, mogę przejechać kilkaset km i błąd się nie pojawi.
Planuję zakupić sondę bosh którą wymieniłeś wcześniej, ja mam model 2019 z silnikiem 140km. Czy posiadasz jakieś szczególne instrukcje jakie należy zachować podczas wymiany? Planuję wymianę wykonać w jakimś warsztacie... może ktoś z forumowiczów może polecić jakiś? Najlepiej zachodnie obrzeża Warszawy, np. Pruszków?
-
Pit40
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela 05 paź 2025, 15:15
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 T 165 KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Błąd
Witam, mam ten sam problem u siebie, powracający błąd P0420, od około roku. Myślałem, że udało mi się z nim uporać wlewając płyn Liqui Moly 7110, ale niestety błąd wraca. Kasuję go samodzielnie (kostka iCar2). Również zauważyłem ten objaw, przy określonych obrotach i prędkości auto pomimo odpuszczenia pedału gazu samo utrzymuje prędkość \ przyspiesza przez chwilę. W zaprzyjaźnionym serwisie (nie Aso), spec. w Opel usłyszałem, że to normalna funkcja oszczędzania kata w tym modelu. Ciężko mi orzec, czy tak było od momentu kupienia auta, czy dopiero od wystąpienia tych błędów.
Co ciekawe, w iCar2 pokazuje się błąd sondy (częściej) I kata (rzadziej). Stąd przymierzam się wpierw do wymiany sondy.
Z tego co rozumiem, niektórzy wymianiali kat i sondy, ale czy ktoś aktualizował soft Ecu?
Mam kamerkę inspekcyjna i chętnie zajrzałbym do kat, może ktoś podpowiedzieć, gdzie jest to miejsce przy sondach? U mnie z tego co wiem, problem dot. kata \ sondy przy silniku, nie tego na dole auta.
Co ciekawe, w iCar2 pokazuje się błąd sondy (częściej) I kata (rzadziej). Stąd przymierzam się wpierw do wymiany sondy.
Z tego co rozumiem, niektórzy wymianiali kat i sondy, ale czy ktoś aktualizował soft Ecu?
Mam kamerkę inspekcyjna i chętnie zajrzałbym do kat, może ktoś podpowiedzieć, gdzie jest to miejsce przy sondach? U mnie z tego co wiem, problem dot. kata \ sondy przy silniku, nie tego na dole auta.
-
Pit40
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela 05 paź 2025, 15:15
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 T 165 KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Błąd
Czy ktoś próbował czyszczenia katalizatora w jakimś specjalistycznym punkcie czyszczącym DPF-y i katalizatory w Warszawie lub okolicach przy powracającym błędzie P0420?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Maczek93 i 9 gości