Błąd

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » wtorek 09 lis 2021, 21:09

Panowie, opowiem jak wyglada sytuacja u mnie. Mija dwa tygodnie od kad zlozylem katalizator wraz z sondami ktore sa od nowosci oraz pojechałem do ASO. Po przyjezdzie do ASO okazalo sie ze blad oraz check engine znikly, prawdopodobnie wynikalo to z tego ze zostal odlaczony dzien przed wizyta w ASO akumulator bo skladalem wszystko i nie chcialem doprowadzic do zadnego zwarcia. Po zlozeniu wszystkiego blad byl zapisany w sterowniku ale po przejzdzie na serwis nie udalo sie go odczytac bo sam ponoc sie wykasowal. Kazali mi przyjechac gdy blad sie pojawi, zrobilem w ciagu 2 tyg ponad 1000 km i zadnego bledu, za kazdym razem jak gdzies jade to sprawdzam za pomoca car scannera test emisji i wszystkie yesty sa zdane i check engine nie wyskakuje. Zakladam ze pomoglo potraktowanie obu sond palnikiem hazowym i moze zostaly oczyszczone z nagaru i teraz pokazuja dobre wartoaci, nic innego nie przychodzi mi do glowy bo oprocz rozebrania katalizatora, jego sprawdzenia w firmie zajmujacej sie czyszczeniem ( obylo sie bez czyszczenia bo byl idealny) oraz przepalenia sond nic nie zrobilem a samochod jezdzi jakby lepiej i zadnego checka nie ma.

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Błąd

Postautor: deen » środa 10 lis 2021, 08:49

Jak pisalem, mozliwe, ze jest jakis nowy program ECU, ktory co jakis czas podnosi temperature i przepala sondy.
Ja sam nie mialem tego problemu (przebieg 34200km, auto z koncowki 2018) - a to, co opisalem - to na podstawie rozmowy z innym uzytkownikiem Insignii, rowniez 1,5T 165km, ale z przebiegiem na okolo 50k km. Temu gosciowi wgrali nowy soft sterowania silnikiem i kazali sie pojawic, gdyby ten check znowu mu wyskoczyl.

Coz, nie ulega watpliowsci, ze w niewielkiej, ale wysilonej turbo-benzynie, z bezposrednim wtryskiem jeszcze, jednak jest troche czastek generwoanych w procesie spalania - i nie zdziwilbym sie, gdyby konczylo sie to wlasnie zanieczyszczeniem sond.

Z jakiegos powodu jednak przeszli z silnikow 1,4 -1,5T na mniej wysilone 2.0T i to nie tylko w Oplu, ale i w Audi, BMW,...

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » piątek 19 lis 2021, 09:20

Śledzę dwa fora FB i coraz więcej przypadków niesprawności katalizatora w 1.5T. Może tu na forum są osoby jeszcze inne ,które przerabialy ten problem . Wygląda na to ,że skala jest coraz większa ,co by oznaczało że ten układ wydechowy, czy oczyszania spalin jest bublem i powinien być pociągnięty pod kampanię naprawczą. Bardziej chodzi tu o czujniki spalin ,sorrki ale nie wiem jak to fachowo nazywać, może sondy😊. Jednakże jak widzę, diagnozą Aso jest odrazu wymiana katalizatora , choć sami przyznają jego sprawność. Śmieszne 😂. Tak jak kolega napisał tutaj wykręcić sondy nie jest łatwo ,to co będą w ASO się męczyć i brudzić , jak za wymianę katalizatora wołają w okolicy 7tys. Mi wymienili na gwarancji😁, ale jak piszą koledzy tym co gwarancja się skończyła mimo małego przebiegu już nie. Kolega inny pisał iż nawet na gwarancji nie ,bo układ wydechowy nie podlega ,a ma 30tys przebiegu😡. Z tego co się naczytałem winowajcą są sondy nagminnie padające. Szkoda tylko tych ,dla których auto ma śmigać i nie mają czasu się interesować od strony mechaniki, są nieświadomie naciągani na koszta, bo zwyczajnie sond Aso nie ma. Podobno są jakieś kolejki na sondy🤣, w głowie się nie mieści. Na swoim przypadku mogę jeszcze raz potwierdzić wypowiedź z ASO; czujnika nie możemy wymienić, więc jesteśmy zmuszeni na wymianę katalizatora mimo iż po zapuszczeniu kamery z kat. wszystko ok🤣🖐

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Błąd

Postautor: deen » sobota 20 lis 2021, 08:30

Ciekawe gdzie i w jakim trybie te "uszkodzone" katalizatory potem trafiaja... Skoro ceny metali ziem rzadkich sa tak wysokie...

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » sobota 20 lis 2021, 12:20

Też się zastanawiałem, jak twierdzili mój kat. był dobry . Nie chce mi się wierzyć ,że zakończył żywota 😉

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » wtorek 23 lis 2021, 20:53

U mnie nadal bez błędu, przejechałem juz ponad 1500 km od momentu wyciągnięcia katalizatora i " czyszczenia" sond. Moim zdaniem to one były winne a w szczególności 1 sonda przed katalizatorem, która odpowiada za dobór mieszanki paliwowo - powietrznej.

Dodano po 2 minutach 33 sekundach:
Marek F a czemu nie wziąłeś starego katalizatora? Z 1500 zl byś był do przodu

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » środa 24 lis 2021, 08:21

Gdybym za to płacił, napewno bym zabrał 😁
Usługa gwarancyjna, więc nie sądzę aby oddali😉

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Błąd

Postautor: deen » czwartek 25 lis 2021, 21:06

A mogliby - na pamiatke!

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » niedziela 08 maja 2022, 11:09

Witam ponownie, po prawie 5 miesiach problem wrócił, przejechałem całą jesien oraz zimę i nie było żadnych problemów. Pod koniec marca wyskoczył pierwszy raz check engine(P0420), więc odkreciłem pierwszą sondę i znów przepaliłem palnikiem, spokój byl okolo 3 tygodnie, następnie powrócił. Pokusiłem się wtedy o wykrecenie obydwu sond i przepalenie. Problem wrocil po niespełna tygodniu. Skakoswalem blad i przez kolejny tydzień byl spokoj. Potem zatankowałem na ORLENIE I błąd wyskoczyl na drugi dzień, mimo dwukrotnego kasowania po 2 max 3 dniach powraca. W sobote postanowiłem rozkręcić ponownie katalizator wraz z sondami. Kupilem sonde boscha 0 258 010 459. W naszych auatach jest zamontowana 0 258 010 460 (nr OE 12663317). Zamontowałem sondę wraz z katalizatorem i bede jezdzil. Katalizator wyglada bez zarzutu, nastepnym krokiem jest wymiana 1 sonda przed katalizatorem, tylko jest ona niedostepna ( nr OE 12663011) wiec zostaje mi kupic uzywke za okolo 150 zl na allegro albo znalazlem po tym numerze na aliexpress, oczywiscie bez brandu ale wyglada identycznie jak zamontowana. Ostatnim krokiem bedzie wymiana swiec bo zblizam sie do przebiegu 45 tys. km. Jak to nic nie da to odpuszczam chociaz juz widzialem ze pojawily sie zamienniki katalizatora do 1.5 turbo 165km polskiej firmy JMJ za niecale 2000 zl. Pozdrawiam

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » niedziela 08 maja 2022, 12:09

Przez ten okres trochę się natrudziłeś aby ogarnąć temat . Ciekawe co powoduje,że problem powrócił 🤔. Przy tym przebiegu powinno się korzystać z auta ,a nie głowić aby chciało się bujać , współczuję. Śledząc fora to raczej z tym silnikiem mało kto zgłaszał problemy. Było parę przypadków wymiany kat. ,łącznie ze mną 😉. Ja mam teraz trochę ponad 52tys przejechane i od wymiany kat.przy 32tys nic się nie dzieje. Katuje auto na krótkich odcinkach miejskich i naszczęście bez check 😁

Dodano po 1 minucie 34 sekundach:
W styczniu koniec gwarancji , oby dobry czas się nie skończył😜

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Błąd

Postautor: deen » środa 11 maja 2022, 21:49

Co do tej wymiany swiec przy 45k km, tak jest w ksiazce napisane, zeby wymienic przy tym przebiegu?

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » czwartek 12 maja 2022, 10:50

Z tego co mi wiadomo świece co 60tys lub co cztery lata , przynajmniej tak mi serwis potwierdził. W styczniu przegląd okresowy
, więc pytałem.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Błąd

Postautor: andrew » piątek 13 maja 2022, 05:34

cztery lata - właśnie wymieniałem, a co do przebiegu to słyszałem że i 100 tysi mogą wytrzymać.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » piątek 13 maja 2022, 07:34

W latach 90--tych świece wymieniałem dopiero jak dawały znać 😁, ale to były inne auta. Dziś są bardziej skomplikowane ,więc lepiej wymieniać planowo ,nie czekając na oznaki🙂

Budus
Posty: 148
Rejestracja: środa 17 cze 2020, 07:33
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 2021
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: Błąd

Postautor: Budus » piątek 13 maja 2022, 07:38

u mnie 3 padły po 17kkm ;)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości