Błąd

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
SebastianM
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 05 cze 2022, 08:46
Posiadane auto: Opel Isignia B
Silnik: 1.5 turbo 165
Rocznik auta: 2018
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Błąd

Postautor: SebastianM » piątek 06 sty 2023, 21:50

Mam tak wpisane w książkę serwisowa i ciężko znaleźć.
Nie jestem pewny ale raczej to jest coś takiego.

https://sklep.dixi-car.pl/zawor-zmienny ... 12017.html

WojtekZ
Posty: 4
Rejestracja: piątek 13 sty 2023, 21:14
Posiadane auto: Insignia B 1.5 165
Silnik: 1.5
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolechowice
Województwo: Malopolskie

Re: Błąd

Postautor: WojtekZ » piątek 13 sty 2023, 21:17

Witam,
Podobna historia u mnie. Katalizator wymieniony na gwarancji przy 60k, obecnie 107k i znowu to samo. W Aso powiedzieli plus 5k za nowy :) czy u kogoś z Was jazda z pojawiającym i znikającym błędem spowodowała wejście auta w tryb awaryjny?

WojtekZ
Posty: 4
Rejestracja: piątek 13 sty 2023, 21:14
Posiadane auto: Insignia B 1.5 165
Silnik: 1.5
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolechowice
Województwo: Malopolskie

Re: Błąd

Postautor: WojtekZ » sobota 14 sty 2023, 13:20

Witam,
Podobna historia u mnie. Kat wymieniony na gwarancji przy 60k, teraz przy 107 znowu to samo. Gwarant odmówił wymiany mimo, że upłynęło dopiero 1,5 roku. Wycena w ASO na 5k :).

Czy u kogoś z Was auto przeszło w tryb awaryjny w związku z tym błędem?
Czy rozważaliście wymianę na kat polskiej firmy JMJ?

Będę ogromnie wdzięczny za info.

Pozdrawiam

buli1973
Posty: 33
Rejestracja: środa 29 sty 2020, 17:44
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 T 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: CZESTOCHOWA
Województwo: SLASKIE

Re: Błąd

Postautor: buli1973 » poniedziałek 16 sty 2023, 13:52

A jakie błedy ci wywaliło

WojtekZ
Posty: 4
Rejestracja: piątek 13 sty 2023, 21:14
Posiadane auto: Insignia B 1.5 165
Silnik: 1.5
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bolechowice
Województwo: Malopolskie

Re: Błąd

Postautor: WojtekZ » poniedziałek 16 sty 2023, 14:01

Tylko p0420. Żadnych objawów.

buli1973
Posty: 33
Rejestracja: środa 29 sty 2020, 17:44
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 T 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: CZESTOCHOWA
Województwo: SLASKIE

Re: Błąd

Postautor: buli1973 » poniedziałek 16 sty 2023, 15:02

ok czyli jak u mnie, a co ci wymienili przy pierwszym razie tylko katalizator czy sondy , sondę którą 1 czy 2 , może to wina sondy

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » poniedziałek 16 sty 2023, 21:21

Dlaczego gwarant odmówił wymiany 🤔. Jak mi wymienili, to w Aso twierdzili, że na katalizator znów 2 lata gwarancji od wymiany😂 U mnie była wymiana katalizatora i sondy ,której nie wiem. No ale chyba ta jedna siedzi w kat. tak 🤔. ASO wersja , producent nie ma dostępnej sondy ,stąd dali zgodę na wymianę kat. z sondą. ASO kamerą obejrzało kat. ,opinia w stanie idealnym, jak pisałem, mam się cieszyć iż mam nowego kata. W jaką bajkę wierzyć przy małej wiedzy jako użytkownik 🤪🤣. Właśnie kilka dni temu skończyła się gwarancja przedłużona i decyzja zostaje jeszcze z insignią, tylko czy dobra🤔. Ostatnio po trzech latach z AJ , znów wziąłem nową insignię, czy nie lepiej było znów się szarpnąć i mieć znów gwarancję i spokój😉. Kolega nie pocieszył pisząc, iż znów to samo😭

Hank_B
Posty: 8
Rejestracja: środa 18 sty 2023, 19:07
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5t 165KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Wodzisław Śl.
Województwo: Śląskie

Re: Błąd

Postautor: Hank_B » środa 18 sty 2023, 19:27

Ja też od niedawna jestem posiadaczem tego samochodu i przy przebiegu 79k wyskoczył ten błąd. Katalizator dałem do profesjonalnego czyszczenia (informacja, że przepustowość jak w nowym podzespole), wymieniłem drugą sondę, uszczelki katalizatora i błąd się dalej pojawia. Pojechałem do speca od tłumików czy nie ma nieszczelności gdzieś na dalszym odcinku wydechu i oglądając w trójkę stwierdzili, że nie ma się do czego przyczepić.
Ogólnie konkluzja moja jest taka, że mimo pełnej przepustowości katalizator traci swoje właściwości oczyszczania, znajomi mechanicy twierdzą że utleniają się te metale szlachetne i druga sonda wywala błąd. Winowajcą pewnie jest norma Euro 6, w autach z DPF podkręcili wymagane wartości oczyszczania i już przy niewielkim niedomaganiu wyskakuje błąd. Pewnie w jakimś starszym aucie ten kat by śmigał do 200k.

Hank_B
Posty: 8
Rejestracja: środa 18 sty 2023, 19:07
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5t 165KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Wodzisław Śl.
Województwo: Śląskie

Re: Błąd

Postautor: Hank_B » środa 18 sty 2023, 19:35

Dajcie proszę znać czy w samochodzie z tym silnikiem (bez możliwości włączenia trybu sportowego, bo tam chyba podbijają głośniki) słyszycie wydech przy obrotach 1500-1800. Ja ewidentnie słyszę u siebie siedząc w aucie charakterystyczny rezonans. Dlatego byłem święcie przekonany że problem P0420 wynika z jakiejś nieszczelności, że mam gdzieś dziurę, lub wydmuchaną uszczelka na łączeniu. No ale jak wyżej panowie stwierdzili, że pod autem (sam też z nimi to oglądnąłem) nie ma się do czego przyczepić. Trochę to dziwne, może ten wydech jest tak zestrojony po prostu i podbija dźwięk silnika.

buli1973
Posty: 33
Rejestracja: środa 29 sty 2020, 17:44
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 T 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: CZESTOCHOWA
Województwo: SLASKIE

Re: Błąd

Postautor: buli1973 » środa 18 sty 2023, 20:58

Hank_B pisze:
środa 18 sty 2023, 19:27
Ja też od niedawna jestem posiadaczem tego samochodu i przy przebiegu 79k wyskoczył ten błąd. Katalizator dałem do profesjonalnego czyszczenia (informacja, że przepustowość jak w nowym podzespole), wymieniłem drugą sondę, uszczelki katalizatora i błąd się dalej pojawia. Pojechałem do speca od tłumików czy nie ma nieszczelności gdzieś na dalszym odcinku wydechu i oglądając w trójkę stwierdzili, że nie ma się do czego przyczepić.
Ogólnie konkluzja moja jest taka, że mimo pełnej przepustowości katalizator traci swoje właściwości oczyszczania, znajomi mechanicy twierdzą że utleniają się te metale szlachetne i druga sonda wywala błąd. Winowajcą pewnie jest norma Euro 6, w autach z DPF podkręcili wymagane wartości oczyszczania i już przy niewielkim niedomaganiu wyskakuje błąd. Pewnie w jakimś starszym aucie ten kat by śmigał do 200k.

I co dalej jeździsz z błędem czy jakieś postępy coś zaradziłeś i błędu nie masz

Hank_B
Posty: 8
Rejestracja: środa 18 sty 2023, 19:07
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5t 165KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Wodzisław Śl.
Województwo: Śląskie

Re: Błąd

Postautor: Hank_B » czwartek 19 sty 2023, 09:05

Na razie z błędem. Poważny feler tego auta (nie mam auta od nowości więc być może już drugi kat w nim siedzi). Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy wy też przy obrotach 1500-2000 słyszycie takie podbicie silnika z układu wydechowego, basowy dźwięk słyszalny wewnątrz auta, ewidentnie wydech, jakby zestrojony sportowo. A nie mam wyboru opcji sport bo to dość uboga wersja auta. Tłumik cały był sprawdzany pod autem i nie stwierdzono nieszczelności. Nie daje mi to spokoju.

buli1973
Posty: 33
Rejestracja: środa 29 sty 2020, 17:44
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 T 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: CZESTOCHOWA
Województwo: SLASKIE

Re: Błąd

Postautor: buli1973 » czwartek 19 sty 2023, 17:46

No powiem Ci ze ja tez odnoszę takie wrażenie że przy tych obrotach jakby był bardziej basowy wydech -tu masz racje

Hank_B
Posty: 8
Rejestracja: środa 18 sty 2023, 19:07
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5t 165KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Wodzisław Śl.
Województwo: Śląskie

Re: Błąd

Postautor: Hank_B » czwartek 19 sty 2023, 17:58

Dzięki, że sprawdziłeś, czyli będzie to tak zestrojone, więc dalsze szukanie przyczyny w nieszczelności raczej odpada. Zresztą przy 3-4 letnich autach mało prawdopodobne żeby już to pokorodowało.

Dodano po 12 minutach 25 sekundach:
WojtekZ pisze:
sobota 14 sty 2023, 13:20
Witam,
Podobna historia u mnie. Kat wymieniony na gwarancji przy 60k, teraz przy 107 znowu to samo. Gwarant odmówił wymiany mimo, że upłynęło dopiero 1,5 roku. Wycena w ASO na 5k :).

Czy u kogoś z Was auto przeszło w tryb awaryjny w związku z tym błędem?
Czy rozważaliście wymianę na kat polskiej firmy JMJ?

Będę ogromnie wdzięczny za info.

Pozdrawiam
Nie znalazłem nigdzie opinii na temat tego zamiennika. Też bym poszedł w JMJ jakby była szansa że będzie spokój. Kto wie jak zamienniki sond tak źle toleruje to tu może być podobnie. Pewnie się dowiemy jak ktoś z nas sprawdzi :). Bo co oryginalny znowu na 60k? Jednej rzeczy nie rozumiem, od czego to ma zależeć, bo chyba są Insignie z przebiegiem ponad 100k latające na oryginalnym katalizatorze, bez błędu po drodze. Albo są wadliwe egzemplarze albo wszyscy tu jeździmy tak, że zarzynamy kata (tzn. w moim przypadku poprzedni właściciel ;););) ). A tak w ogóle to już wiem dlaczego auto było na sprzedaż, bo do 500km błąd wyskoczył.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » czwartek 19 sty 2023, 19:14

Zapewne ktoś nie umiał sobie poradzić i wolał auto sprzedać, częste działanie sprzedających. Pamiętam jak w Aso mi skasowali błąd już myślałem, że będzie spokój i właśnie 500km i błąd znów 🤪

buli1973
Posty: 33
Rejestracja: środa 29 sty 2020, 17:44
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5 T 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: CZESTOCHOWA
Województwo: SLASKIE

Re: Błąd

Postautor: buli1973 » czwartek 19 sty 2023, 20:12

Ja sie skłaniam aby ten błąd wyłączyć programowo w sterowniku


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość