Błąd

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Błąd

Postautor: dendioszka » czwartek 21 paź 2021, 21:25

Dzień dobry forumowiczom,
Mam problem z moja insignia b 1.5 turbo 165 km 2019. Od pewnego czasu wyskakuje mi co 400-500 km kontrolka check engine i błąd p0420 - wydajność katalizatora poniżej wartości progowej. Dodam ze mam samochod z GPF, ktory jest zlokalizowany pod samochodem w jego środkowej części do ktorego dochodza dwie sondy temperatury i dwa wezyki podcisnienia, ktore ida dalej do czujnika emisji spalin. Zakladam ze blad p0420 dotyczy katalizatora przy silniku z dwoma sondami lambda ( górna szerokopasmowa, dolna waskopasmowa). Samochód ma 35 tys, blad pojawia sie od okolo 5 tys. przeważnie na pierwszych 5km od startu, czy jest możliwe ze katalizator skonczyl swoj zywot?

weicher92
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 22 lut 2021, 08:56
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 170KM@200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Błąd

Postautor: weicher92 » sobota 23 paź 2021, 12:24

Odniosę się tylko do ostatniego zdania, tak, to możliwe. Co prawda mój problem dotyczył diesla, i to przy przebiegu głównie autostradowym, ale... 24 tys. dopiero przejechane i już jest po wymianie katalizatora w ASO (niska wydajność filtra DPF, odczyt z GDS2 - 71% sadzy).

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » sobota 23 paź 2021, 16:05

Kolejne fakty, wyciągnąłem katalizator i gpf, obydwa na sprawdzeniu w firmie zajmującej się regeneracją. Wg tej firmy są jak nowe, zero zanieczyszczeń, sadzy itp. Obydwie sondy sprawdzone pod względem oporności grzałek i jedna ma 3 ohm a druga 10 ohm. Podłączyłem obydwie sondy pod akumulator 12v a dokladnie dwa piny odpowiadajace za grzanie, w przypadku pierwszej sondy grzałka nagrzewa się w sposób ciagly natomiast grzalka na drugiej somdzie raz sie nagrzewa a raz nie, cegi zalozone na przewodzie i sprawdzalem pobor pradu na multimettze. Zamówiłem druga sonde oryginal GM, bede informowal na bieżąco.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » sobota 23 paź 2021, 19:14

Kolego jestem w swojej insigni 1.5T po wymianie katalizatora ,przy przebiegu 🤔chyba 32tys. Rejestracja auta 2019 i przy tym przebiegu już w insigniach znam parę przypadków, coś jest na rzeczy . Auto miałem jeszcze w końcówce gwarancji, więc Aso. Pierwszy raz skasowali błąd i za 500km znów kontrolka silnika, dodam że poza kontrolką auto sprawowało się idealnie. Powiedzieli ,że to czujnik spalin bo wpuszczali do kat.kamerę i wszystko ok. Nie znam się, ale niby czujnik siedzi w kat.i jest niewymienialny, więc była zgoda producenta na wymianę. Po wymianie problem zniknął ,mam 47tys obecnie i wszystko ok. Miałem to szczęście, że było to przed końcem gwarancji , a więc dostałem impuls na przedłużenie gwarancji🖐

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » sobota 23 paź 2021, 19:23

Do Marek F, powiedz mi proszę czy wymieniali Ci katalizator czyli to "cos" zamontowane bezposrednio przy silniku czy moze tą niewielką puszkę wraz z rurą oraz plecionką zlokalizowana pośrodku auta pod podłogą. Bardzo bym Cie prosil o kontakt mailowy dendioszka@o2.pl

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Błąd

Postautor: deen » niedziela 24 paź 2021, 10:02

Pytanie:
Jaki profil jazdy autem? Wiekszosc miasta/autostrad?
Jak czesto "przeplanie" (przejechajnie kilunastu km po szybszej drodze z obrotami 2000+ rpm) GPFa?

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » niedziela 24 paź 2021, 10:22

Dojazd do pracy okolo 30 km w jedna strone,jazda z predkoscia 60-80 km/h bez swiatel i nadmiernego zatrzymywania, 2 razy w tygodniu autostrada. W okresie letnim duzo jezdzilem krajowkami ( wyjazdy weekendowe 150 - 200 km) i rowniez sie zdarzalo, blad p0420 pojawia sie glownie na pierwszych 5 km gdy po rozpedzeniu auta powyzej 80 km/h puszczam pedal gazu bo np dojezdzam do ronda. Ostatnio wyskoczyl mi na 1 km gdy rozpedzilem auto do 80 km/h i zaczalem zjezdzac z gory, puscilem pedal gazy i od razu check

Dodano po 19 minutach 14 sekundach:
Dla mnie najwazniejsza obecnie rzecza jest to czy blad p0420 dotyczy katalizatora umieszczonego w pozycji pionowej przy silniku odpowiedzialnego za dopalenie szkodliwych zwiazkow do ktorego przykrecone sa dwa czujniki tlenu czyli tzw. sondy lambda czy dotyczy katalizatora czastek stalych tzw. GPF zlokalizowanego pod autem z dwoma sondami temperatur oraz z dwoma wezykami ktore ida do czujnika cisnienia spalin, to co pisal marek F moze dotyczyc tego drugiego czyli GPF ale ten czujnik jest poza tym katalizatorem natomiast nie mozna go kupic nowego i jest pewnie sprzedawany w aso z gpf jako komplet wraz z czujnikami temperatury. Musze sie ograniczyc do jednego elementu i dlatego tak bardzo licze na wasze pomyslu oraz doswiadczenir osob ktore mialy podobny problem.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » niedziela 24 paź 2021, 14:50

Kolego tyle co się orientuję to katalizator tak jak piszesz jest z przodu przed silnikiem od góry widoczny tu przy turbinie. To właśnie mi wymienili , zresztą było widać że siedzi nówka i czuć jak się nowość z niego wypala😉. Nie znam się bardzo czy ściemniali mi ale trochę dziwne gdzie i jak pchali kamerę mówiąc że katalizator wygląda dobrze . Nawet nie wiem czy w kat. jest jakiś czujnik , tyle co powiedzieli iż wina czujnika którego nie da się wymienić i trzeba cały katalizator wymienić. No ale ważne, że auto śmiga, poza tym auto bezawaryjne, nie wspominam o pewnych rzeczach których nie dopracowała fabryka 😉. Na co dzień jeżdżę tylko miasto , jednakże do tamtego przebiegu były trasy co miesiąc po 800km. Teraz mało tras od caszu covid jednakże staram się co jakiś czas przegonić i przysłowiowo przepalić świece. Więcej chyba nie jestem w stanie pomóc 🙂
Ostatnio zmieniony niedziela 24 paź 2021, 14:59 przez Marek F, łącznie zmieniany 1 raz.

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » niedziela 24 paź 2021, 14:57

Dziękuje Ci ogromnie za pomoc, utwierdzilo mnie to ze o dobrym katalizatorze mysle😊 musze teraz sie dowiedziec o jakim czujniku mowa, bo wg mojej sobotniej rozbiorki tam są przykrecone tylko dwie sondy lambda chyba ze cos jest w srodku ale jesli bylby to jakis czujnik to do niczego nie bylby podlaczony, w srode wizyta w ASO zobaczymy co powiedza. Chociaz nie nastawiam sie na milo bo znajac ich to ma pewno wypala ze zmiana katalizatora.

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » niedziela 24 paź 2021, 15:04

W każdym razie umnie jak kontrolka silnika się zaświeciła nie zgasła zanim jej kompem nie skasowali a kilkaset kilometrów zrobiłem, po skasowaniu ze 200km zrobiłem zanim znów się zapaliła i dopiero wtedy jeszcze raz odczytali błąd i dostali zgodę na wymianę. Wiesz z tym czujnikiem to oni tak tłumaczyli jak to w ASO co tam siedzi w kat. ja się nie znam ,ale ta pierdoła wymagała wymiany całego kat. być może chodziło im o sonde, a nazwali czujnik, wiesz jak jest w ASO, zresztą tłumaczyli dla gościa co się nie zna na fachu🤣

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » niedziela 24 paź 2021, 15:48

Sonda nr 2 zamowiona, czekam co przyjdzie, sonda nr 1 nie mozna kupic osobno wiec pewnie bede musial sie posilkowac jakimis uzywanymi na poetalach aukcyjnych, bede informowal o postepach, dzieki wszystkim za pomoc, jakby komus sie cos przypomnialo to prosze o komentarz

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » niedziela 24 paź 2021, 16:21

Czyli pewnie dlatego wymienili mi kat.ponieważ sondy nr1 nie można kupić osobno, ale z tego co piszesz jest możliwość wymiany obu. 🤔Zastanawiające dlaczego jedna jest a drugiej nie oferują , myślałem z gadki Aso że fizycznie nie da się wymienić, co często się stosuje aby cały podzespół wymienić. Czekam na zakończenie, może się przyda😉

dendioszka
Posty: 23
Rejestracja: piątek 20 sie 2021, 17:53
Posiadane auto: Opel insignia B
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Błąd

Postautor: dendioszka » niedziela 24 paź 2021, 16:28

Moim zdaniem ASO tak dziala ze nie bawi sie w polsrodki, ja wyciagajac katalizator w sobote omeczylem sie strasznie zeby sondy odkrecic i nie uszkodzic, palnik, specjalny klucz, imadlo do zlapania katalizatora + 1 metrowa rura jako narzedzie do odkrecania😊 chyba ze o czyms nie wiem albo poprostu katalizator wyglada jak nowy a nie dziala jego oczyszczanie spalin, jade do ASO udajac ze na niczym sie nie znam zobaczymy co mi powiedza, jutro jeszcze sprawdze kamera endoskopowa czy moze w srodku jest jakis czujnik bo katalizator mam wkrecony juz w samochod ale nie zakrecalem sond bo caly czas szukam rozwiazania😊 bede informowal o postepach bo jak widac uklad wydechowy w tym samochodzie nie jest idealny i moze sie komus ta wiedza w przyszlosci przydac.

deen
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 18 cze 2019, 20:28
Posiadane auto: 2019 GS 1,5T Automat
Silnik: 1,5T
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wroclaw
Województwo: DLN

Re: Błąd

Postautor: deen » poniedziałek 08 lis 2021, 13:13

Dodam tylko, ze faktycznie to moze byc "typowa usterka" w 1,5T z GPF.

Bylem dzisiaj w ASO na przegladzie po 3ch latach i akurat przede mna odbieral gosc auto (2 numery rejestracyjne przed moim... moze i na tej samej lawecie do kraju wjechaly - listopad 2018) - i tez mial diagnoze "'potencjalnie katalizator do wymiany".
Na razie ponoc wgrali gosciowi jakis swiezy/swiezszy soft do sterowania silnikiem (oraz mediami: Gazem, Pradem i Woda) i ma obserwowac co i jak dalej. Jesli ktos bedzie mial podobny problem i tez by byla wykonana opcja aktualizacji softu ECU, to niech da tu znak.

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Podejrzewam u goscia przebieg w granicach 50-60k km, na tyle wygladaly tarcze...

Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Błąd

Postautor: Marek F » poniedziałek 08 lis 2021, 13:28

Wygląda na to ,że miałem szczęście iż bez przeciągania odrazu wymienili mi katalizator😉. Ponad rok jeszcze gwarancji ,więc zobaczymy czy problem się powtórzy, zresztą od dnia wymiany danego podzespołu gwarancja nadal dwuletnia☝️, potwierdzili to😉. Miałeś przegląd ,więc co u Ciebie nie napisałeś 🤔


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości