Chiptuning, podniesienie mocy dla silnika 260 KM
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Chiptuning, podniesienie mocy dla silnika 260 KM
Znalazłem takie coś (w ramach ciekawostki):
https://www.chiptuning.com/en/opel/insi ... albox.html
Albo zmodyfikowane mapy (290KM):
https://www.br-performance.lu/en-lu/chi ... -gsi-2-0t/
Ale też widzę że już się w Polsce pojawiają:
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/op ... -km-191-kw
Może ktoś będzie zainteresowany. Mnie kusi Ecotuning
https://www.chiptuning.com/en/opel/insi ... albox.html
Albo zmodyfikowane mapy (290KM):
https://www.br-performance.lu/en-lu/chi ... -gsi-2-0t/
Ale też widzę że już się w Polsce pojawiają:
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/op ... -km-191-kw
Może ktoś będzie zainteresowany. Mnie kusi Ecotuning
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Chiptuning
Moim zdaniem "pedała" sobie daruj. Jeśli chodzi o zmianę map to w VC sobie zespołem, sprawdź ile Nm momentu udźwignie twoja skrzynia.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Chiptuning
Trochę czytałem już wcześniej o tym i ogólnie rzecz biorąc jest to odradzane. Auto prawdopodobnie wysyła wszystkie dane na serwer i po zmianie mapy jest po gwarancji. Nawet jak przed wizyta w serwisie zmienisz ja na originalna
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Chiptuning
"Pedał" to była ciekawostka.
A mamy nie zamierzam na gwarancji zmieniać. Wrzucam linki, bo może ktoś kiedyś będzie zainteresowany.
AT8 projektowana była do 480Nm:
https://www.opel-blog.com/2016/12/02/de ... ufen-takt/
A mamy nie zamierzam na gwarancji zmieniać. Wrzucam linki, bo może ktoś kiedyś będzie zainteresowany.
AT8 projektowana była do 480Nm:
https://www.opel-blog.com/2016/12/02/de ... ufen-takt/
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Chiptuning
"Na każdą modyfikację pojazdu (...wpisać dowolny do szablonu...) klient otrzyma certyfikat potwierdzający aktualizację oprogramowania oraz 3-letnią gwarancję."
Hehehe Tekst z gatunku "mowa-trawa".
Ten ich certyfikat można sobie schować albo chwalić się kumplom przy piwie co najwyżej (nie wcześniej jak po piątym). Gwarancję tak samo. Gwarancję na co, przepraszam? Silnik mi wymienią na nowy jak się rozsypie po wzmocnieniu? (A producent na pewno uzna chiptuning za naruszenie warunków oryginalnej gwarancji.)
W 260 KM (silnik LTG) w ogóle bym nie ryzykował ze względu na częste pękanie tłoków w tych samych silnikach (LTG) o mocy 250 KM w poliftowych Insigniach A. Na razie za wcześnie by stwierdzić, że nakaz stosowania olejów Dexos 1 Gen. 2 wpłynął na eliminację tego problemu.
M.
Hehehe Tekst z gatunku "mowa-trawa".
Ten ich certyfikat można sobie schować albo chwalić się kumplom przy piwie co najwyżej (nie wcześniej jak po piątym). Gwarancję tak samo. Gwarancję na co, przepraszam? Silnik mi wymienią na nowy jak się rozsypie po wzmocnieniu? (A producent na pewno uzna chiptuning za naruszenie warunków oryginalnej gwarancji.)
W 260 KM (silnik LTG) w ogóle bym nie ryzykował ze względu na częste pękanie tłoków w tych samych silnikach (LTG) o mocy 250 KM w poliftowych Insigniach A. Na razie za wcześnie by stwierdzić, że nakaz stosowania olejów Dexos 1 Gen. 2 wpłynął na eliminację tego problemu.
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Chiptuning
mnie ciekawi, że Extrem ma 307KM/492Nm, a Normalny 302KM/472Nm.radekj pisze: ↑czwartek 06 wrz 2018, 08:32Ale też widzę że już się w Polsce pojawiają:
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/op ... -km-191-kw
Może ktoś będzie zainteresowany. Mnie kusi Ecotuning
No i pojawił się Power Deck - 1,500pln to bardzo rozsądna kwota, choć przyrost do 286KM powiedzmy, że niewielki, tylko 10%.
A tak w ogóle, to warto by shamować auto, czy jest deklarowane 260KM/400Nm
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Chiptuning
Założę się, że tych wartości nikt z palca nie wprowadza na stronie internetowej. Wszystko leci z szablonu: moc/moment wyjściowy + X % dla Normalnego lub + Y % dla Extreme. Pewnie tylko zróżnicowanie przelicznika procentowego dla benzyn / diesli.
Co więcej, założę się, że jeszcze ani jednej 260 KM nie robili, a może i żadnej 250 KM z tym samym silnikiem (od 2014 na rynku). Tych aut jest mało, są relatywnie nowe, na gwarancji lub dopiero co po niej, w większości firmowe/leasingowane (a takie nie będą dłubane). To nie jest 10-letnie TDI występujące w dziesiątkach tysięcy sztuk.
Hamownia musi być porządna 4x4 - Insignia przy gwałtownym przyspieszaniu przenosi znaczną część momentu na tylną oś.
M.
Co więcej, założę się, że jeszcze ani jednej 260 KM nie robili, a może i żadnej 250 KM z tym samym silnikiem (od 2014 na rynku). Tych aut jest mało, są relatywnie nowe, na gwarancji lub dopiero co po niej, w większości firmowe/leasingowane (a takie nie będą dłubane). To nie jest 10-letnie TDI występujące w dziesiątkach tysięcy sztuk.
Hamownia musi być porządna 4x4 - Insignia przy gwałtownym przyspieszaniu przenosi znaczną część momentu na tylną oś.
M.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Chiptuning
To swoją drogą, z ciekawości wrzuciłem w arkusz kalkulacyjny i porównałem z Mondeo mk4 który chipowałem:
owszem wartości są inne ale niektóre wyglądają na szablonowe (5-10-15-20%). Zresztą, póki co to czysto akademicka dyskusja, bo póki na gwarancji nie powinno się w mapy ingerować.- -Egon-
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 T 140 KM M6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Düsseldorf
- Województwo: NRW
Re: Chiptuning
Bardzo mnie ciekawi ten przyrost mocy o 39% względem mojej bieda eco edition w tej Luxemburskiej firmie . Tak jak wasserman pisał żadna Isia pewnie jeszcze nie była zchipowana a dane są oscentacyjne. Aczkolwiek gdyby się udało o te 39% podnieść moc to muszę napisać że cena kusząca dla mnie tylko szkoda że wszędzie daleko
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Chiptuning
Egon, myśle, że w twojej wersji to jak najbardziej realne. Prawdopodobnie masz wszystko to samo co wersja 165km, tylko moc softowo zmniejszona.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czwartek 27 lut 2020, 12:05
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 260 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Tychy
- Województwo: Śląskie
2l 260KM Podniesienie mocy
Witam
Chciałbym podnieść moc w swojej Insignii. Tak jak w temacie jest to benzyna 2l 260KM 4x4 auto zakupione w 2017 roku. Czy ktoś z Was na Śląsku już to robił? Jesteście zadowoleni? Polecicie miejsce, w którym można dokonać owej modyfikacji?
Pozdrawiam
Chciałbym podnieść moc w swojej Insignii. Tak jak w temacie jest to benzyna 2l 260KM 4x4 auto zakupione w 2017 roku. Czy ktoś z Was na Śląsku już to robił? Jesteście zadowoleni? Polecicie miejsce, w którym można dokonać owej modyfikacji?
Pozdrawiam
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: 2l 260KM Podniesienie mocy
gdyby kolega tylko zechciał poszukać na forum, w ciągu 1 minuty znalazłby wątki:
- 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
- Chiptuning
i pewnie nie zakładałby kolejnego tematu
- 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
- Chiptuning
i pewnie nie zakładałby kolejnego tematu
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czwartek 27 lut 2020, 12:05
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 260 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Tychy
- Województwo: Śląskie
Re: 2l 260KM Podniesienie mocy
Gdyby z wątkiem było coś nie tak to chyba admin by go nie udostępnił?
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 2l 260KM Podniesienie mocy
Nie znajdziesz łatwo zakładu, który wie jak i podejmie się chiptuningu silnika LTG.
M.
M.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: czwartek 27 lut 2020, 12:05
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 260 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Tychy
- Województwo: Śląskie
Re: 2l 260KM Podniesienie mocy
Właśnie to zauważyłem ;/wassermann pisze: ↑poniedziałek 23 lis 2020, 21:10Nie znajdziesz łatwo zakładu, który wie jak i podejmie się chiptuningu silnika LTG.
M.
Nikt z Was tego nie robił?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości