Chiptuning, podniesienie mocy dla silnika 260 KM

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Chiptuning, podniesienie mocy dla silnika 260 KM

Postautor: radekj » czwartek 06 wrz 2018, 08:32

Znalazłem takie coś (w ramach ciekawostki):
https://www.chiptuning.com/en/opel/insi ... albox.html

Albo zmodyfikowane mapy (290KM):
https://www.br-performance.lu/en-lu/chi ... -gsi-2-0t/

Ale też widzę że już się w Polsce pojawiają:
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/op ... -km-191-kw

Może ktoś będzie zainteresowany. Mnie kusi Ecotuning :lol:

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chiptuning

Postautor: pancer » czwartek 06 wrz 2018, 09:13

Moim zdaniem "pedała" sobie daruj. Jeśli chodzi o zmianę map to w VC sobie zespołem, sprawdź ile Nm momentu udźwignie twoja skrzynia.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Chiptuning

Postautor: Cloud » czwartek 06 wrz 2018, 10:24

Trochę czytałem już wcześniej o tym i ogólnie rzecz biorąc jest to odradzane. Auto prawdopodobnie wysyła wszystkie dane na serwer i po zmianie mapy jest po gwarancji. Nawet jak przed wizyta w serwisie zmienisz ja na originalna


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: Chiptuning

Postautor: radekj » czwartek 06 wrz 2018, 11:03

"Pedał" to była ciekawostka.

A mamy nie zamierzam na gwarancji zmieniać. Wrzucam linki, bo może ktoś kiedyś będzie zainteresowany.

AT8 projektowana była do 480Nm:
https://www.opel-blog.com/2016/12/02/de ... ufen-takt/

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Chiptuning

Postautor: wassermann » czwartek 06 wrz 2018, 11:34

"Na każdą modyfikację pojazdu (...wpisać dowolny do szablonu...) klient otrzyma certyfikat potwierdzający aktualizację oprogramowania oraz 3-letnią gwarancję."

Hehehe :lol: Tekst z gatunku "mowa-trawa".

Ten ich certyfikat można sobie schować albo chwalić się kumplom przy piwie co najwyżej (nie wcześniej jak po piątym). Gwarancję tak samo. Gwarancję na co, przepraszam? Silnik mi wymienią na nowy jak się rozsypie po wzmocnieniu? (A producent na pewno uzna chiptuning za naruszenie warunków oryginalnej gwarancji.)

W 260 KM (silnik LTG) w ogóle bym nie ryzykował ze względu na częste pękanie tłoków w tych samych silnikach (LTG) o mocy 250 KM w poliftowych Insigniach A. Na razie za wcześnie by stwierdzić, że nakaz stosowania olejów Dexos 1 Gen. 2 wpłynął na eliminację tego problemu.

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: Chiptuning

Postautor: Maciek » czwartek 06 wrz 2018, 13:04

radekj pisze:
czwartek 06 wrz 2018, 08:32
Ale też widzę że już się w Polsce pojawiają:
https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/op ... -km-191-kw

Może ktoś będzie zainteresowany. Mnie kusi Ecotuning :lol:
mnie ciekawi, że Extrem ma 307KM/492Nm, a Normalny 302KM/472Nm.
No i pojawił się Power Deck - 1,500pln to bardzo rozsądna kwota, choć przyrost do 286KM powiedzmy, że niewielki, tylko 10%.

A tak w ogóle, to warto by shamować auto, czy jest deklarowane 260KM/400Nm :lol:

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Chiptuning

Postautor: wassermann » czwartek 06 wrz 2018, 14:02

Założę się, że tych wartości nikt z palca nie wprowadza na stronie internetowej. Wszystko leci z szablonu: moc/moment wyjściowy + X % dla Normalnego lub + Y % dla Extreme. Pewnie tylko zróżnicowanie przelicznika procentowego dla benzyn / diesli.

Co więcej, założę się, że jeszcze ani jednej 260 KM nie robili, a może i żadnej 250 KM z tym samym silnikiem (od 2014 na rynku). Tych aut jest mało, są relatywnie nowe, na gwarancji lub dopiero co po niej, w większości firmowe/leasingowane (a takie nie będą dłubane). To nie jest 10-letnie TDI występujące w dziesiątkach tysięcy sztuk.

Hamownia musi być porządna 4x4 - Insignia przy gwałtownym przyspieszaniu przenosi znaczną część momentu na tylną oś.

M.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: Chiptuning

Postautor: radekj » czwartek 06 wrz 2018, 15:40

To swoją drogą, z ciekawości wrzuciłem w arkusz kalkulacyjny i porównałem z Mondeo mk4 który chipowałem:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG (5.29 KiB) Przejrzano 8070 razy
owszem wartości są inne ale niektóre wyglądają na szablonowe (5-10-15-20%). Zresztą, póki co to czysto akademicka dyskusja, bo póki na gwarancji nie powinno się w mapy ingerować.

Awatar użytkownika
-Egon-
Posty: 135
Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 T 140 KM M6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Düsseldorf
Województwo: NRW

Re: Chiptuning

Postautor: -Egon- » piątek 07 wrz 2018, 16:48

Bardzo mnie ciekawi ten przyrost mocy o 39% względem mojej bieda eco edition w tej Luxemburskiej firmie 8-) . Tak jak wasserman pisał żadna Isia pewnie jeszcze nie była zchipowana a dane są oscentacyjne. Aczkolwiek gdyby się udało o te 39% podnieść moc to muszę napisać że cena kusząca dla mnie tylko szkoda że wszędzie daleko :roll:

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Chiptuning

Postautor: Cloud » sobota 08 wrz 2018, 00:05

Egon, myśle, że w twojej wersji to jak najbardziej realne. Prawdopodobnie masz wszystko to samo co wersja 165km, tylko moc softowo zmniejszona.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Maszo
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 27 lut 2020, 12:05
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 260 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

2l 260KM Podniesienie mocy

Postautor: Maszo » poniedziałek 23 lis 2020, 13:51

Witam
Chciałbym podnieść moc w swojej Insignii. Tak jak w temacie jest to benzyna 2l 260KM 4x4 auto zakupione w 2017 roku. Czy ktoś z Was na Śląsku już to robił? Jesteście zadowoleni? Polecicie miejsce, w którym można dokonać owej modyfikacji?
Pozdrawiam

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: 2l 260KM Podniesienie mocy

Postautor: jami » poniedziałek 23 lis 2020, 14:32

gdyby kolega tylko zechciał poszukać na forum, w ciągu 1 minuty znalazłby wątki:
- 2.0T 260KM - czy ma te 260KM ?
- Chiptuning
i pewnie nie zakładałby kolejnego tematu

Maszo
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 27 lut 2020, 12:05
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 260 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: 2l 260KM Podniesienie mocy

Postautor: Maszo » poniedziałek 23 lis 2020, 17:41

Gdyby z wątkiem było coś nie tak to chyba admin by go nie udostępnił?🤔

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2l 260KM Podniesienie mocy

Postautor: wassermann » poniedziałek 23 lis 2020, 21:10

Nie znajdziesz łatwo zakładu, który wie jak i podejmie się chiptuningu silnika LTG.

M.

Maszo
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 27 lut 2020, 12:05
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 260 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: 2l 260KM Podniesienie mocy

Postautor: Maszo » wtorek 24 lis 2020, 07:59

wassermann pisze:
poniedziałek 23 lis 2020, 21:10
Nie znajdziesz łatwo zakładu, który wie jak i podejmie się chiptuningu silnika LTG.

M.
Właśnie to zauważyłem ;/
Nikt z Was tego nie robił?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość