Nowe silniki benzynowe 2.0

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Marek F
Posty: 412
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Marek F » poniedziałek 19 paź 2020, 14:09

Faceci to duże dzieci ,aby mieć jak najwięcej 🤣🤣🤣. Ok kuce są fajne bo nas to rajcuje jako chłopców😂😂😂. Jednak 300KM to do zabawy a do codziennej jazdy wystarcza mi moje 1.5T 165koni, a teraz na mnie 😄😄.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: wassermann » poniedziałek 19 paź 2020, 15:46

Opel od zawsze marnuje KM i Nm w bylejakim przeniesieniu napędu i na skrzyni z klasycznym konwerterem.
VAG z taką samą mocą będzie lepiej przyspieszał - bo ma szybką skrzynię DSG (przynajmniej w zmianach w górę).
Hydrokinetyki z małą utratą mocy robi chyba tylko ZF. BMW radzą sobie świetnie.

Oczywiście, że Passaty 2.0 272/280 KM a 220 KM będą odczuwalnie inne - nie rozumiem tej dyskusji - różnica wyniesie aż ok. 6 sekund w rozpędzaniu od 0 do 200, mocniejsze pojadą w 22-23 sek (i to mimo dodatkowej masy w postaci 4x4), a słabsze w 28-30 sek (choć lżejsze FWD). Po mieście się wiele nie odczuje, ale na autostradzie już zdecydowanie tak. Różnica w odczuciach między "Ale to zapiernicza!" a "Nienajgorzej to jedzie". Niutony to do holowania przyczepy czy odpychania się od asfaltu są potrzebne, żeby kołami zakręcić. Ale żeby pokonać opór powietrza, to kuni potrzeba.

Ale przynajmniej w Insi skrzynia AT8 bardzo ładnie reaguje na naciśnięcie gazu przy ruszaniu z miejsca. Naciskam pedał i auto natychmiast rusza, albo i wyrywa. Zero opóźnienia. Żadnych sytuacji, na jakie skarżą się VAGowcy, że naciskają gaz, a auto stoi, a potem wyrywa - już za późno, by się np. bezpiecznie włączyć w lukę na rondzie. Ciekawe, w Insignii to nie do pomyślenia. Od reakcji stopy do osiągnięcia 60-70 km/h mija "jedno mgnienie myśli".

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Maciek » poniedziałek 19 paź 2020, 17:05

http://www.zeperfs.com/en/duel5844-8350.htm

Passat 220KM 100-200kph 20,5 sekund
Passat 272KM 100-200kph 19,8 sekund

nie ma mowy, żeby ktokolwiek odczuł różnicę.

Jedyna różnica, to start, ale w praktyce nikt z nas nie rusza pełnym ogniem. Dlatego piszę o praktycznym, odczuwalnym aspekcie dynamiki tych aut.
jurass pisze:
poniedziałek 19 paź 2020, 13:53
Ok, podałem taki śmieszny przykład. Jednym słowem w VW najlepiej brać wersję 150 KM, bo zapewne jeździ niewiele gorzej od 190 KM, a ta, niewiele gorzej od 220 KM. Ergo, 150 KM jeździ tak samo jak 272 KM, a znacznie tańsze. I takiej porady szukałem.
Passat 1,5/150KM ma 250Nm, 2,0/220KM to 350Nm, to różnica 30%, to już się odczuje. A ta różnica wzrasta jeszcze bardziej, gdy porówna się dynamikę na połowie otwartej przepustnicy. Porównanie 2,0/220KM do 2,0/272KM ma dużo lepsze uzasadnienie, bo te silniki mają dokładnie takie same niutonometry, w tych samych przedziałach, takie same skrzynie biegów i przekładnie główne, więc siłą rzeczy jeżdżą tak samo.

Sedno sprawy - te oplowskie dwulitrówki to naprawdę przyjemne silniki. Nie ma co płakać nad brakującymi koniami, skoro w istotnym przedziale 0-4000rpm jest naprawdę świetnie (350Nm).

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: wassermann » poniedziałek 19 paź 2020, 20:41

Maciek, też często korzystam z Zeperfs i zdecydowanie wybrałeś jakiś zaburzony przykład.
Superby 280 KM powtarzalnie testują 0-200 w 22 sekundy, Passat zrobi tak samo, a tymczasem wynalazłeś dane tylko z jednego testu, gdzie przymulił do 25 sekund. A Passat 220 KM to 28 sek. Czyli 6 różnicy, z tego 1.5-2 do 100, a 100-200 to 4 sekundy.
4 sekundy 100-200 to dużo. Tyle ile dzieli Passata 272/280 od Insignii 260.
Zobacz na 100-200 innych 272/280. Wybrałeś jakiś przykład, gdzie było pod wiatr ;)

Superb 220 KM FWD 100-200 22.4 sek (średnia z 3 pomiarów)
http://www.zeperfs.com/fiche6598-skoda- ... si-dsg.htm

Superb 280 KM 4x4 100-200 16.2 sek (średnia z 4 pomiarów)
http://www.zeperfs.com/fiche6528-skoda- ... x4-dsg.htm

Róznica 100-200 to bite 6 sekund!

Tutaj widać w bezpośrednim zestawieniu:
http://www.zeperfs.com/en/duel6598-6528.htm

Dla porównania Insignia 260 KM 100-200 - 20.8 sek
http://www.zeperfs.com/fiche6755-opel-i ... -t-4x4.htm

Teraz daj do niej silnik z 30 KM i 50 Nm mniej od poprzedniczki, to nowa wyląduje z czasem 100-200 na poziomie ok. 23sekund, a 0-200 pewnie z trudem zmieści lub nie w 30 sekundach. I to jest powód do narzekania, skoro inni w tej klasie dają mocniejsze silniki i robią 22 sekundy. Na drodze te 8 sekund oznacza „wiatrak”. A w praktyce jazdę z butem i 20/100 spalanie podczas gdy inny spali 12/100. Gdy przyjdzie trzymać fason przy byle Skodzie ;)

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Cloud » wtorek 20 paź 2020, 09:37

Może ta 9 biegowa będzie sprawniej działać i utnie coś z przyspieszenia, przez co będzie porównywalne z 260 konna wersja?

Ostatnio widziałem drag race rollsa (chyba ghosta) z Bentleyem continentalem. Waga podobna, moc praktycznie tez. Bentley tak zjadał rollsa, ze prowadzący z carwow był w szoku. Na 1/4 mili to chyba 3s różnicy były.

A apropo mclarena i innych superaut - oglądam gości na YouTube, Misha Chiro coś tam - z wypożyczalni apex przy nurburgring. W jednym z filmików poruszali temat tych samochodów, ich ustawień i praktycznego wykorzystania. Wiecie, ze tylko kilka % klientów używa ich do jazdy po torze? Owszem, większa ilość była / pojawia się na torze, ale to bardziej przejażdżka niż jazda po nim.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: wassermann » wtorek 20 paź 2020, 11:04

Mało prawdopodobne, że AT9 coś poprawi.
2.0T 260 KM z AT8 robi 0-160 km/h w 15.4 sek (test Auto-Bild na torze), przeciętnie 16.1 sek (z 6 różnych testów).
3.6 V6 310 KM z AT9 ("australijskie GSi") na przejechanie 1/4 mili potrzebuje 14.7 sek osiągając prędkość 163 km/h, więc jak na 50 KM więcej różnica jest słaba.

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Cloud » wtorek 20 paź 2020, 12:19

To jednocześnie tragiczny i świetny wynik. Tragiczny, bo inne auta o podobnej mocy robią 1/4 o przynajmniej sekundę szybciej. Świetny, bo to prawie tak samo jak Rolls v12 z 650km i 800nm :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Maciek » wtorek 20 paź 2020, 13:52

Co wy tak narzekacie na tą skrzynię? Skrzynia, jak skrzynia. Tutaj 'pojedynek' Insygnii z superszybką skrzynią w BMW 335d

https://www.youtube.com/watch?v=gM2SAtp05zI

I to jakaś super wersja BMW, bo wyposażona w migacz :mrgreen:

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: wassermann » wtorek 20 paź 2020, 15:19

Na plus:
- działa bardzo płynnie wręcz dostojnie,
- pozwala na natychmiastowe ruszenie po wciśnięciu gazu (brak laga przy ruszaniu),
- redukcje w Sport są dostatecznie szybkie i zarazem konkretne (z kickdown od razu wbija możliwie najniższy bieg),
- w GSi /Sport nie pozwala na zejście obrotów niżej jak 2000 rpm, a dodatkowo sama redukuje bieg tuż po zdecydowanym użyciu hamulca (zanim jeszcze naciśnie się na gaz), trzymając przez chwilę wyższe obroty "w pogotowiu".

Na minus:
- pożera moc i moment, przekazując na koła mniej niż można by sądzić po parametrach silnika,
- ma fabryczne kagańce, przez które maksymalny moment jest wykorzystywany tylko na biegach: II. V. i VI.

Jako "od zawsze i tylko" kierowca prowadzący samochody z manualną skrzynią, pełen obaw i uprzedzeń szybko polubiłem skrzynię AT8, nauczyłem się z nią jeździć i ją doceniam. Ale obiektywnie wiem, że pożera sporo z potencjału silnika. ZF umie to lepiej ;)

To BMW z filmu nie było słabsze. Ty wcisnąłeś do podłogi, a on pewnie rozpędzał się na tempomacie. Ty stopa na gaz, a on palec na przycisk Res lub adaptacyjny sam zaczął rozpędzanie. W porządku kierowca, zobaczył w lusterku że coś go goni, to zjechał. Odpuściłeś przy 160, to on dodał gazu, bo stwierdził, że wcale nie kwapisz się szybko wyprzedzić, a jemu w oczach zbliża się ciężarówka. To uprzedził Cię kierunkowskazem o swoim powrocie na lewy, dodał gazu i poszedł.
http://www.zeperfs.com/en/fiche6195-bmw ... xdrive.htm

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Maciek » środa 21 paź 2020, 06:49

Koleś jechał praktycznie w bagażniku tego białego SUVa, więc nie był to tempomat :mrgreen:

Insignia, to jeden z tych wozów, który nie daje wrażenia przyśpieszenia. Wszystko dzieje się łagodnie, bez brutalnego wbijania w plecy. A później się okazuje, że w wartościach bezwględnych można konkurować z Porsche Caymanem, czy 335i :mrgreen:

Podejrzewam, że te nowe dwulitrówki nie są znacząco wolniejsze, przebieg momentu zwłaszcza wersji 200KM jest bardzo obiecujący. Jakbym teraz miał kupować Insignię, to jakby diler sprzedał 2,0/200KM w dobrej opcji za transakcyjne 130-140kpln brutto, to wg mnie, warto.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: wassermann » środa 21 paź 2020, 10:12

To na pewno będzie dobry samochód o przyjemnych osiągach, ale brakuje mi tej najlepszej wersji z pazurem. Za 140k wypasiona Insignia z 2.0T 200 KM to byłaby dobra oferta i wierzę, że rynek ją przyjmię, bo kibicuję Insignii i podchodzę do niej zawsze z życzliwymi emocjami. Aczkolwiek sam nie zdecydowałbym się teraz na główny samochód FWD po tym, jak jeździłem dwoma Insigniami 4x4 i zasmakowałem ich pewności prowadzenia, totalnej przyczepności przy ruszaniu i odczucia przyspieszania wyraźnie "z tylnych łap".

A co do braku pazura, to trzeba z tym żyć. Wyznaję zasadę - znaj mocne i słabe strony i tę wiedzę wykorzystuj. Jak pilot myśliwca w walce 1:1 ;) Moją mogę cisnąć na zakrętach, mogę hamować w ostatniej chwili (na letnich oponach), mogę zaskoczyć natychmiastowym ruszeniem. Ale na prostej trzeba liczyć się z koniecznością ustąpienia znacznie lepiej przyspieszającym samochodom o zupełnie normalnym wyglądzie.
Taki przykład jeszcze z trójmiejskiej obwodnicy - zanim do niej dojechałem dopędził mnie Superb, który chciał zmieścić się w zjazd przede mnie, ale widziałem co się święci i musiał się schować za mnie. Dojazd do obwodnicy po łukach, więc pozwoliłem sobie go odstawić, a ostatni łuk trudny (paru już tam obróciło). Za chwilę włączyliśmy się na 4 pasy ekspresówki, wiodące w tym miejscu wyraźnie pod górę. Trzy pasy idą prosto, wziąłem drugi od lewej i od włączenia pełny gaz. Superb za mną, droga dość pusta. Trzymał się blisko i po chwili przy 160 km/h, gdy ja trzymałem dalej gaz w podłodze, jemu się znudziła zabawa... Zmienił pas na lewy i raz dwa mnie wyprzedził tą Skodą. I to kombi :lol: Różnica jakby miał więcej nie 20, a 120 KM.

M.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: jami » wtorek 01 gru 2020, 19:25

ciekawe dane:
https://www.youtube.com/watch?v=3HujrXoMvwI

szczególnie zainteresowało mnie przyśpieszenie do 100 km/h i 200km/h w porównaniu do diesla BMW 190KM (ok 2:30 na filmie) :o

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: Cloud » wtorek 01 gru 2020, 20:25

Bardzo dobre czasy osiąga. A5 jest minimalnie szybsze, ale to dlatego, że jest dwusprzęgłowa skrzynia. Ta w Insignii wydaje się trochę wolna. A bmw przegrało do 200, bo to xdrive. Napęd na cztery trochę mocy zżera. Wersja z napędem na tył byłaby pomiędzy xdrive a Insignia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Nowe silniki benzynowe 2.0

Postautor: wassermann » wtorek 01 gru 2020, 22:15

Insignia do 200 km/h bardzo ładnie jak na 200 KM. Przyjemne auto do jazdy, od początku czułem, że to będzie optymalna wersja - choć dla mnie bez 4x4 odpada. Przyspieszenie do 200 ma na poziomie Insignii A 4x4 250 KM.

Diesle standardowo dostają zadyszki. Do 100 ratują je szybkie skrzynie, ale po przekoczeniu 150 diesel 2.0 puchnie i stąd te dłuższe czasy do 200. Superbowi wpisali 35 sek, ale widziałem inny test takiej wersji i było 41 sek. (Edit: te 41 sek to dla wersji 4x4 190 KM TDI, a nie FWD)

M.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości