Jestem nowym członkiem forum gdyż nabyłem Insignie Grand Sport z 2018 roku, benzyna, 1,6 l, 200 KM, z polskiego salonu, 92 tys. przebiegu.
Jak to nowy użytkownik zacząłem szukać informacji o różnych rzeczach dotyczących tego samochodu.
Odnośnie wymiany oleju znalazłem info, które mam nadzieję że przyda się i innym.
W książce serwisowej mam zaznaczone że przy każdej wymianie dokonywano wymiany na olej GM dexos 1 Gen 2. Jednakże na stronie www.gmdexos.com jest informacją, że (cytuję):
„Uwaga; Oleje silnikowe GM dexos 1 Gen 3 przewyższają osiągi olejów silnikowych GM dexos 1 Gen 2 i są kompatybilne wstecz, dlatego pojazdy, które wcześniej korzystały z olejów silnikowych GM dexos 1 lub GM dexos 1 Gen 2, będą używać licencjonowanego oleju silnikowego GM dexos 1 Gen 3 lub GM dexos R o odpowiedniej klasie lepkości przy następnej wymianie oleju.”
Z tego wynika, że za jakiś czas nie dostanie się już oleju GM dexos 1 Gen 2 tylko będzie dostępny GM dexos 1 Gen 3 (kupiłem 5W30 gdyż taki mam wpisany w książce, za 5 litrów zapłaciłem 129 zł).
Przy okazji pytanie.
Gdzie w tym silniku znajduje się filtr paliwa i filtr oleju?
Jakich - proszę o przykładowe marki i modele – świec używacie w swoich samochodach i co jaki okres należy je wymieniać?
Co jaki okres – liczba kilometrów, lat - należy wymienić rozrząd w tym silniku i jaki typ rozrządu jest stosowany: łańcuch czy pasek.?
Olej GM dexos i inne ...
-
- Posty: 39
- Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5T 140KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Tczew
- Województwo: Pomorskie
Re: Olej GM dexos i inne ...
Hejka. Ja nie leje oleju GM rylko liqui moly Top Tec 6600 0W20 to raz. Dwa zawsze kupujesz na podstawie aktualnej obecnej specyfikacji zalecenej przez producenta. A nie to co pisze w książce (5w30 generuje luzy) Książka była z 2018 roku autko sobie pojeździło porobili badania na silniku więc wprowadzili zmiany w specyfikacji stąd głupoty w książce.
2. Filtr paliwa jest metalowy "niewymiennialny samoregenerujacy" takie info usłyszałem w ASO
3. Filtr oleju za silnikiem od dołu patrząc od przodu auta (między silnikiem a grodziowa kabiny się wcisnij
3. Świece co 60tys km też nie kupowałem GM bo ich powaliło tylko Hella radzą sobie świetnie.
4. Rozrzad masz lancuch zalecana pierwsza wymiana po 150km lub 5latach. Mój opel jest 2018 mam 168tys i jeżdżę na oryginalnym lancuchu. Daje tylko do kontroli aby sprawdzić naciąg i stan łańcucha. Póki nie świszcze nie szumi nie szelesci to go nie tykaj. Każdy wstawiony komplet będzie gorszy od oryginału. Po za tym koszt wymiany rozrządu ( pożądna wymiana) to jest dość wysoki koszt bo w składzie zestawów dokupienia nie mas połowy elementów jak rolki i chociażby pompa wody. Trzeba doszukiwać się indywidualnie lub mieć naprawdę dobrego mechanika co zrobi to profesjonalnie.
2. Filtr paliwa jest metalowy "niewymiennialny samoregenerujacy" takie info usłyszałem w ASO
3. Filtr oleju za silnikiem od dołu patrząc od przodu auta (między silnikiem a grodziowa kabiny się wcisnij
3. Świece co 60tys km też nie kupowałem GM bo ich powaliło tylko Hella radzą sobie świetnie.
4. Rozrzad masz lancuch zalecana pierwsza wymiana po 150km lub 5latach. Mój opel jest 2018 mam 168tys i jeżdżę na oryginalnym lancuchu. Daje tylko do kontroli aby sprawdzić naciąg i stan łańcucha. Póki nie świszcze nie szumi nie szelesci to go nie tykaj. Każdy wstawiony komplet będzie gorszy od oryginału. Po za tym koszt wymiany rozrządu ( pożądna wymiana) to jest dość wysoki koszt bo w składzie zestawów dokupienia nie mas połowy elementów jak rolki i chociażby pompa wody. Trzeba doszukiwać się indywidualnie lub mieć naprawdę dobrego mechanika co zrobi to profesjonalnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości