Program dla silnika 1.5 165 km
-
- Posty: 90
- Rejestracja: poniedziałek 11 wrz 2017, 15:30
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 Turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kwidzyn
- Województwo: Pomorskie
Program dla silnika 1.5 165 km
Panowie jest pytanie do was. Zastanawiam się nad wgraniem programu do mojej Isi. Może wiecie jak to wyglada tzn: czy Serwis Opla zajmuje się takim czymś, a jeżeli nie czy robiąc coś takiego w prywatnym warsztacie tracę gwarancje, bo obstawiam, ze pewnie tak. Za wszelkie odpowiedzi dziękuje:-)
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Rozumiem że chodzi Ci o chip tuning? Jeśli tak to nie słyszałem żeby Opel coś takiego oferował. Z tego co wiem w przypadku innych marek w kwestii grzebania w elektronice przez nieautoryzowany warsztat to utraci się gwarancję pod warunkiem że ktoś to wykryje To jest trochę jak z jazdą na gapę autobusem, podczas standardowych działąń serwisowych nie powinno być problemu ale jak coś się zacznie chrzanić i zaczną szukać... Osobiście nie grzebałbym w nowym samochodzie "na nielegalu", no może pod sam koniec gwarancji.
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Ja też bym się w to nie bawił. W nowym aucie lepszym wyjściem było wzięcie mocniejszej wersji silnikowej, gdzie jest lepszy napęd i skrzynia. A tak jeśli masz manual, to zbliżysz się do granicznej wartości maksymalnego momentu dla miernej skrzyni M32, który chyba wynosi 300Nm? Poza tym ze 165 to żaden program rakiety nie zrobi.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Może chodzi o przerobienie wersji 140 na 165?
- Pako
- Posty: 41
- Rejestracja: sobota 27 maja 2017, 10:04
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1,5 Turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Mikołów?
- Województwo: Śląskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Tez jestem zainteresowany podniesieniem mocy. Na gwarancji w grę wchodzi tylko Powerbox . cena do 500zł i daje +15%. dzwoniłem do jednej z firm zajmującej się profesjonalnie takimi przeróbkami i powiedzieli mi że nowej insigni z takim silnikiem jeszcze nie mieli i trzeba się osobiście udać do nich celem ustalenie czy jest możliwy montaż powerboxu. Np. w insigni I z silnikiem 1.4 tyrbo nie da się zamontować pawerboxu
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
#Pako proponuję żebyś pogadał z kimś kto używał tego cuda (rozumiem że chodzi o urządzenie podłączane do portu OBD2) i to od tego konkretnego dostawcy. Ze znanych mi osób (sztuk dwie) które wywaliły ponad 500zł były delikatnie rzecz ujmując nie do końca zadowolone.
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Biorąc pod uwagę obecną technikę stosowaną w oplach wątpię, że w systemie nie zostanie zapisana informacja o przekraczanych parametrach tj. momencie obrotowym, obrotach silnika, ciśnieniu, czy temperaturze turbiny itp. Jak jeszcze jest onstar to w ogóle każdy przekroczony parametr będzie od razu udostępniony bez wizyty w serwisie. Moim zdaniem gwarancję mogą zawiesić online . Kwestia tego, czy jeśli samochód przetrwa gwarancję będą chcieli to ruszać i zniechęcać klienta. Myślę, że informacje o ingerencji w parametry silnika zostawią sobie na wypadek awarii. Wtedy pokażą wydruki i rozłożą ręce .
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Uwaząjcie na ten silnik. Niby nowy w Oplu, ale GM stosował go już w Chevroletach Malibu 2016 i Cruzach. Jest to model LFV 1.5L silnika SGE marki GM. Swego czasu był problem z pękającymi tłokami w tych silnikach i to przy niskich przebiegach. Samochody były prawie jak nowe - 10000 mil. Winowającą były dodatkowe losowe wstępne wtryski paliwa, które podnosiły temperaturę spalania. Była kampania naprawcza - zmiana softu i oleju. Także ja bym przy sofcie nie grzebał. Silniki są montowane w Chinach, Meksyku i Singapurze, więc sama konstrukcja dla marek GM była taka sama.
Dodano po 4 minutach 28 sekundach:
Aha silnik 1.4 Turbo 140KM w Astrze J to silnik LE2 ma niewiele wspólnego z LFV. Ten ostatni w całości jest z aluminium.
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Ogólnie rzecz mówiąc połączenie LFV z M32 zapowiada się ciekawie. Oba elementy się sypały przy niewielkich przebiegach i oba ponoć zostały poprawione, ale opinia pozostaje.
Dodano po 1 godzinie 27 minutach 59 sekundach:
Oczywiście chodzi zjawisko LSPI. Tłoki padają również w Astrze K.
Dodano po 4 minutach 28 sekundach:
Aha silnik 1.4 Turbo 140KM w Astrze J to silnik LE2 ma niewiele wspólnego z LFV. Ten ostatni w całości jest z aluminium.
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Ogólnie rzecz mówiąc połączenie LFV z M32 zapowiada się ciekawie. Oba elementy się sypały przy niewielkich przebiegach i oba ponoć zostały poprawione, ale opinia pozostaje.
Dodano po 1 godzinie 27 minutach 59 sekundach:
Oczywiście chodzi zjawisko LSPI. Tłoki padają również w Astrze K.
- admin
- Site Admin
- Posty: 479
- Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
- Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
- Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
- Rocznik auta: 2022
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
W astrach na silnikach 1.4 było do tej pory w całej Polsce kilkanaście przypadków walniętych tłoków przez LSPI - > na zaprzyjaźnionym forum Astra5Klub.pl -> 4-5 przypadków.
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4
-
- Posty: 90
- Rejestracja: piątek 15 wrz 2017, 20:33
- Posiadane auto: Insignia GS elite
- Silnik: 1.5 165 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Pozostaje mieć nadzieje że to zostało już rzeczywiście poprawione
@Cezar_2017 Możesz podać źródło tych informacji?
@Cezar_2017 Możesz podać źródło tych informacji?
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Konkretnego źródła nie ma. Znalazłlem informację o awariach w Chevach Malibu i że mają silnik 1,5T LFV, a na stronie http://www.opel-infos.de/modelle/insignia_b5t.html jak wół stoi, że silniki benzynowe w Insignii B to LFV, a pojemność też się zgadza. Może inny soft i osprzęt. Całe szczęście chyba do silnikó Opla już jest lany olej Dexos1 gen2, który ma minimalizować wystąpienie LSPI. Zastanawiam się nad przedłużeniem gwarancji do 5 lat albo czy nie da się założyć sekwencyjnego LPG. Owszem będzie palił LPG i PB, ale moze PB będzie na tyle mało, że problem LSPI wogóle zniknie. LSPI polega na tym, że przy małych rpm i dużych obciążeniach np. przyśpieszaniu rośnie ciśnienie w cylindrze a jednoczesnie cykl pracy jest dłuższy (niskie rpm), że mieszanka oleju i benzyny może ulec samozapłonowi. Bezpośredni wtrysk powoduje, że benzyna zmywa film olejowy na gładzi cylindra. Zmniejszenie wtrysku PB powinno pomóc, tylko jak LPG wpłynie na zawory to już inna sprawa.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Generalnie nie ma co poprawiać, chyba że wrócić do wtrysku pośredniego. Taki urok silników turbo z DI. VW, Ford, a nawet mazda w 2,5T ma ten problem.
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Koledzy nie sądzę, aby bezpieczne było kręcenie tego silnika. Czytałem, że ta konstrukcja to tylko rozwiercona wersja silnika 1.4 . Stosunek mocy do pojemności ewidentnie wskazuje na technologię downsizing'u więc i tak jest już wysilony. Insignie to samochody typowo flotowe, mają pojeździć 3-5 lat i po końcu leasingu zostać wymienione na inne.
@LEM A propos skrzyni to faktycznie nie ryzykowałbym wyższego momentu, aczkolwiek może kusić bo skrzynia projektowana była na max 320NM, jednak nie bez powodu w Vectra C z silnikiem Z19DT (120KM 280Nm - to wskazuje że niby Insignia ma jeszcze 30Nm zapasu)) była M32, a z silnikiem Z19DTH (150KM 320Nm) skrzynia F40. Ja jeszcze jeżdżę Vectrą C z Z19DTH 150KM 320Nm zrobioną na 170-180KM 400-410Nm ze skrzynią F40WR dla której maxem było 400Nm i po kilku latach jest OK.
@LEM A propos skrzyni to faktycznie nie ryzykowałbym wyższego momentu, aczkolwiek może kusić bo skrzynia projektowana była na max 320NM, jednak nie bez powodu w Vectra C z silnikiem Z19DT (120KM 280Nm - to wskazuje że niby Insignia ma jeszcze 30Nm zapasu)) była M32, a z silnikiem Z19DTH (150KM 320Nm) skrzynia F40. Ja jeszcze jeżdżę Vectrą C z Z19DTH 150KM 320Nm zrobioną na 170-180KM 400-410Nm ze skrzynią F40WR dla której maxem było 400Nm i po kilku latach jest OK.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: piątek 20 wrz 2024, 06:33
- Posiadane auto: Insignia B
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Pomorskie
Re: Program dla silnika 1.5 165 km
Z tego silnika dużo się już nie wyciśnie ale poprawa elastyczności będzie na 100%. Moc wzrośnie o około 20KM a moment o około 35-40Nm. Turbina w serii dmucha w piku już 1bar. Także do poprawy zapłon, lekko podlanie paliwem i delikatnie boost turbiny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości