2.0 Cdti check engine

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » poniedziałek 12 mar 2018, 13:31

Taki mam właśnie zamiar, nie odpuszczę tak łatwo .

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 12 mar 2018, 16:13

a widzisz może w myopel swoją historię serwisową?

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Cloud » środa 14 mar 2018, 23:01

Piotr_Ww pisze:Dziś odebrałem auto z REG BENZ w Mielcu. Wymieniona pompa paliwa (niskiego ciśnienia). Całkiem sprawnie to poszło biorąc pod uwagę fakt, iż pompę serwis musiał sprowadzić z Niemiec. Błędy na diagnostyce - P129F oraz P12A6. Sam serwis polecam, wszystko dokładnie wyjaśnione, auto czyste - co oczywiście powinno być standardem no i wróciłem do Wrocławia bez kolejnych "przygód".
O, byłem w tym samym serwisie z wibracjami i opowiadali mi o Twojej sytuacji. Według jednego z pracowników rozebrali Ci pół auta, bo nie mogli się dostać do pompy. Poskładane masz uczciwie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » środa 14 mar 2018, 23:43

O tego momentu zrobilem ca 8tys km, nic nie trzeszczy, takze chyba ok. Z tym pół auta to, mam nadzieję, przesada. Musieli wyciągnąć zbiornik paliwa. Bardziej mnie zmartwilo to że, jak powiedzieli, wiązka przewodów byla w zlym stanie. Przecież to nowe auto.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 19 mar 2018, 07:49

u mnie teoretycznie punkt masowy w pobliżu turbiny skorodowany i/lub luźny, mógł być przyczyną ograniczonej mocy silnika i check engine, ale nawet sam Opel nie wie, czy to dokładnie przyczyna powtarzającej się awarii
zobaczymy w tym tygodniu, po dłuższej przejażdżce...

Mario2018
Posty: 37
Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170kM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Mario2018 » niedziela 15 lip 2018, 21:12

u mnie przy przebiegu 3500km:
P226D-Pogorszenie stanu powłoki czynnej filtra cząstek stałych
P244A- Mała różnica ciśnień filtra sadzowego
P244B-Duża różnica ciśnień filtra sadzowego
P2453-Działanie czujnika różnicy ciśnień filtra sadzowego
P2463-Akumulacja sadzy w filtrze sadzowym
P24a4- Nadmierna akumulacja sadzy w filtrze cząstek stałych
jest ktoś zainteresowany przebiegiem naprawy?

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » niedziela 15 lip 2018, 21:44

Jeśli tak pytasz to trudno być optymistą - DPF-a Ci nie wymienili zapewne. Czyżby zalecenie - więcej jeździć autostradami? :) Może wypalanie serwisowe?

Mario2018
Posty: 37
Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170kM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Mario2018 » poniedziałek 16 lip 2018, 22:22

Widzę, że doskonale znasz tematykę z naciskiem na doskonale, ale do rzeczy, taka konfiguracja kodów błędów (P244A, P244B, P2463, P24A4) wskazuje (nie pytaj skąd to wiem, ponieważ jest to informacja poufna) na brak pierścienia uszczelniającego w rurze łączącej intercooler i przepustnicę powietrza. Po procedurze znanej bardzo dużej liczbie posiadaczy "królowej lawet" (koledzy nazwali tak Insignię A i jak praktyka pokazuje Insignia B również zasługuje na to miano): check engine, utrata mocy silnika, laweta, ASO, itd., weryfikacja potwierdziła brak pierścienia uszczelniającego w rurze między intercoolerem, a przepustnicą powietrza i po wymianie całej rury na nową (czas oczekiwania 1 tydzień) udało się przejechać prawie 90 km. Ponownie check engine, utrata mocy 70% (4-tego biegu nie udało się wrzucić, a poprzednio oceniam utratę mocy na 20%, gdyby nie komunikat na wyświetlaczu to zorientowałbym się dopiero przy wyprzedzaniu, ponieważ jechałem gęsiego zakopianką) i tym razem w innym ASO już tylko jeden kod błędu P244A i następnie wymiana czujnika ciśnienia różnicowego DPF (czas naprawy 2 dni łącznie z inną usterką - stuki w zawieszeniu i układzie kierowniczym, ale to temat na inny wątek, zwłaszcza, że udało się problem rozwiązać).
Podsumowując:
- jednoczesne wystąpienie czterech kodów błędów P244A, P244B, P2463, P24A4 (ewentualnie dodatkowo dwóch P244D, P2453) wskazuje na brak pierścienia uszczelniającego w rurze dolotowej między przepustnicą, a intercoolerem, mam nadzieję, że zapomnieli w fabryce zamontować (choroby wieku dziecięcego, zapewne dotyczy wielu egzemplarzy z 2017 roku), bo jak był luźny i go wydmuchało/zassało to nie chcę myśleć gdzie on albo to co z niego zostało teraz jest ...,
- wystąpienie pojedynczego kodu błędu P244A może oznaczać uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF,
- częste samoczynne włączanie się wypalania DPF (co 200-300 km) mimo jazdy na "trasach" odczytane na specjalistycznych urządzeniach diagnostycznych np. w ASO z zaleceniem, jak to powyżej napisał Piotr: "więcej jeździć autostradami" może oznaczać brak pierścienia uszczelniającego w rurze między intrcoolerem, a przepustnicą lub też oczywiście uszkodzenie (wadliwe działanie) innego elementu osprzętu silnika,
- jak kupujesz, albo zaczynasz eksploatować Insignię B zwłaszcza z silnikiem diesla to wcześniej czy później zostaniesz ekspertem od check engine

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » wtorek 17 lip 2018, 15:26

Panowie, niestety dziś znów laweta z objawami identycznymi jak w lutym. Isia z A4 przyjechała na lawecie do MM Cars we Wroclawiu. Jutro diagnostyka.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Cloud » wtorek 17 lip 2018, 15:53

Piotr, pompa paliwa?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » wtorek 17 lip 2018, 15:55

Jeszcze nie wiem, ale objawy identyczne

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Cloud » wtorek 17 lip 2018, 15:58

Masakra jakaś. Dostałeś zastępcze?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » wtorek 17 lip 2018, 16:00

Tak, czekam wlasnie w serwisie. Max na 4 dni. Mam nadzieje, ze z Isią uporają się wcześniej

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Cloud » wtorek 17 lip 2018, 16:43

To pamiętaj jak ci mówiłem. Musza ci dać tej samej, albo wyższej klasy :-) mnie chcieli Rapidem zbywać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » wtorek 17 lip 2018, 16:50

Dostalem bmw3 1.8 w automacie, chyba jakaś hybryda bo dziwne rzeczy na tablecie z przodu pokazuje;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości