2.0 Cdti check engine

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » poniedziałek 27 lis 2017, 17:35

Dziś podczas jazdy dopadł mnie komunikat "ograniczona moc silnika" i zaświecił check, dodatkowo wskaźnik temperatury przestał działać. Jutro serwis.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: admin » poniedziałek 27 lis 2017, 17:37

Jakie miałeś objawy?
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » poniedziałek 27 lis 2017, 18:05

Przed przejściem w tryb awaryjny żadnych objawów nie było, a po zmniejszona moc i zwiększone spalanie. Wydaje mi się, że ma to związek z czujnikiem temperatury lub jego obwodem.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: admin » poniedziałek 27 lis 2017, 18:16

Hmmm, a jakie miejsca jeżdżenia do tej pory? miasto? Czy raczej trasa?
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: rahv » poniedziałek 27 lis 2017, 19:03

Może właśnie brak sygnału z czujnika temperatury spowodował przejście w tryb awaryjny. To na wypadek przegrzewania silnika i braku informacji o tym.

Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » poniedziałek 27 lis 2017, 20:29

admin pisze:
poniedziałek 27 lis 2017, 18:16
Hmmm, a jakie miejsca jeżdżenia do tej pory? miasto? Czy raczej trasa?
70% trasa, dobrze przegoniona :mrgreen: . Wypalanie dpf w mieście raz zauważyłem i przeprowadziłem do końca, to nie będzie to, bardzo pilnuję.
Jutro sytuacja się wyjaśni, jest zapisany błąd stały więc będzie co pod kompem czytać.

Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » wtorek 28 lis 2017, 20:12

Z nieznanych na razie przyczyn przyplątał się błąd "Brak możliwości odczytu temperatury płynu" czy jakoś tak. Po skasowaniu błędu auto jeździ normalnie. Był to jedyny błąd zapisany w pamięci i wystąpił tylko raz. ASO tak na prawdę nie ma pojęcia co było przyczyną, nie kryli tego, w przypadku powtórki będą się zwracać o wskazówki do centrali.

Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » czwartek 11 sty 2018, 13:54

Znowu mnie dopadła powtórka powyższego błędu, najpierw opadła wskazówka temperatury silnika i następnie zapalił się check i komunikat o ograniczonej mocy silnika. Po ponownym uruchomieniu silnika wskaźnik działa, błąd został.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: admin » wtorek 16 sty 2018, 11:01

A próbowałeś diagnozować przez ONStara?
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » wtorek 16 sty 2018, 11:29

Mam już diagnozę, chciałem zaczekać z wpisem do piątku po wizycie w serwisie. Na 99,9% dolega mu fabryczna wada termostatu, tak jak wspomniałem w piątek wymiana na nowy.

Awatar użytkownika
omox
Posty: 72
Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 2.0 170KM B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: DG
Województwo: śląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: omox » środa 24 sty 2018, 08:56

Termostat po wymianie, na razie przejechałem około 1000 km i jest dobrze, jednak po skasowaniu błędu też przez dłuższy czas było ok, więc na wnioski jeszcze za wcześnie.

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 29 sty 2018, 08:59

Witam,
W ostatni piątek po południu spotkała mnie podobna sytuacja.
Jadąc spokojnie A4, nagle informacja: moc silnika ograniczona, która pojawiła się 3 razy, a następnie zapaliła się kontrolka silnika, ale wskazówka temperatury silnika nie opadła.
Ograniczona moc silnika była odczuwalna, zwłaszcza pod górkę.
Diagnoza Onstar: temperatura zasysanego powietrza zbyt wysoka, możliwość kontynuacji jazdy z niezbyt wysokimi prędkościami i unikaniem gwałtownych przyspieszeń.
Poprosiłem o assistance i przysłali mi mobilnego mechanika, który podłączył komputer i wyskoczył błąd P0127, ale bez opisu, więc nie mógł mi pomóc, a jedynie doprowadził do ASO MMCars w Katowicach.
Była już późna pora, przed zamknięciem ASO, także jedyne co, to podłączyli komputer i potwierdzili błąd P0127 oraz 3 inne błędy (hamulce, regulacja elektryczna fotela i funkcji masażu).
Czekam na diagnozę, ale nie ukrywam rozczarowania, bo auto mam 3 tyg. 3000tyś. przejechane i już pierwsza nieplanowana wizyta w serwisie...

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » poniedziałek 29 sty 2018, 21:45

Witam,

U mnie niestety też check engine w ubiegłą środę. Auto do tej pory w serwisie w Mielcu (kawał drogi od domu). Najpierw wyskoczył komunikat, jakby z niedokończonym tłumaczeniem - "pojazd wkrótce..." Nic więcej. Chwila potem "moc silnika ograniczona" i check engine. Kolejna chwila i stop. Kontakt z On Star, auto odpaliło na chwilę - wstępna diagnoza - coś z wtryskami. Laweta i do serwisu. W serwisie po odczytaniu błędów (już nie pamiętam kodów) wyszło, że problem jest związany z nieprawidłową prędkością obrotów pompy paliwa i coś z modułem sterującym tą pompą.
Paliwo z Orlen, przejechałem na nim ponad 500 km, w nocy nie było zimno (auto stanęło po ok. 15 km po porannym odpaleniu). Jak się temat wyjaśni dam znać.

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Niebrzyd » wtorek 30 sty 2018, 07:58

Diagnoza: historyczny błąd EGR (auto ma 3 tygodnie i już mówimy o historii...); pozostałe błędy po wykasowaniu ponownie się nie pokazały
Naprawa: sprawdzenie elektryki (nic nie wykryto) i jazda testowa
Zalecenia: odebrać auto, jeździć i obserwować

Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 Cdti check engine

Postautor: Piotr_Ww » poniedziałek 05 lut 2018, 22:10

Dziś odebrałem auto z REG BENZ w Mielcu. Wymieniona pompa paliwa (niskiego ciśnienia). Całkiem sprawnie to poszło biorąc pod uwagę fakt, iż pompę serwis musiał sprowadzić z Niemiec. Błędy na diagnostyce - P129F oraz P12A6. Sam serwis polecam, wszystko dokładnie wyjaśnione, auto czyste - co oczywiście powinno być standardem no i wróciłem do Wrocławia bez kolejnych "przygód".


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości