Diesel - błąd P11DC

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Diesel - błąd P11DC

Postautor: jami » poniedziałek 25 maja 2020, 05:44

No to nachwaliłem swoją niezawodną Insignię (3 lata dobiega bez niespodzianek) :lol:
Wczoraj żółta kontrolka w zegarach, poza tym żadne inne efekty. Po podłączeniu apki wyskoczył błąd P11DC, czyli błąd jednego z czujników tlenków azotu.
Szybkie sprawdzenie na innym forum (polecam cały wątek na insignia-club.pl) i widzę, że nie ma się czym przejmować. Tym niemniej jadę do ASO, zobaczymy czy poprzestaną na skasowaniu błędu, czy jednak wymianie czujnika. Auto na szczęście na gwarancji, bo mógłbym stracić sporo kasy.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Marek F » poniedziałek 25 maja 2020, 07:39

Jesteś w dobrej sytuacji, ciekawe co powie Kowalski jak ją sprzedaż przykładowo za dwa lata , czy wystarczy duży serwis ,czy szlag go trafi i popsuje opinie insigni b , oby było tylko dobrze.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: jami » poniedziałek 25 maja 2020, 08:28

zauważyłem, że w Insigni A się nie przejmują, ewentualnie wymieniają czujniki za kilkaset zł (oczywiście nie w ASO)
Tym niemniej sprawę będę monitorował i częściej sprawdzał błędy aplikacją ze smartfona :D

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Marek F » poniedziałek 25 maja 2020, 08:58

Być może to tylko czujnik , czasem usterki tego typu przynoszą awarię z opóźnieniem. Najlepsze,jak tak można powiedzieć są takie awarie ,szybka diagnoza i naprawa ,gorzej jak nie można znaleźć co autu dolega.

Dodano po 1 godzinie 26 minutach 42 sekundach:
Jami spowodowałeś po części ,że dokupie sobie zanim zakończy się gwarancjia, 2+1 przedłużoną. Nie dlatego ,że tak bardzo szkoda mi kasy,tylko dlatego że mam swój warsztat dobry któremu ufam jeżeli chodzi o rzetelność . Takie ubezpieczenie jakby padła jakaś sonda ,czujnik czy pedały itd. są to dość drogie pierdoły, więc nawet jak stracę to niewiele . Nawet jak coś zechcę zrobić w trzecim roku poza Aso to itak się nie kapną. Wiem że, chyba zostaje mi standardowe rozszerzenie gwarancji ,bo minął rok już i brak assistans od opla ,ale przecież itak mam od ubezpieczyciela przecież . Byłem przeciw ale może warto ,choć bardzo mało zacząłem jeździć, ale dałeś mi bodziec 😁.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: jami » czwartek 04 cze 2020, 07:18

Aktualizacja: ASO zakwalifikowało czujnik tylny do wymiany, na szczęście w ramach gwarancji bo 2 tys.zł by bolało ;)
Sama wymiana jakieś 0,5 godziny w serwisie. Dostępność czujnika bezproblemowa, choć nie od ręki

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Adam6259 » środa 07 lip 2021, 16:13

Witam
Niestety i mnie też ten błąd wyskoczył. Byłem w ASO i umówiłem się na weryfikację. Ale sprawa dzisiaj nie jest prosta.jest to prawdopodobnie drugi czujnik nox w sklepie ASO dowiedziałem się że na chwilę obecną niedostępny w sieci Opla. Na szczęście jest to drugi czujnik który kontroluje spaliny i jego błąd jeżeli DPF się wypala nie powinien mieć negatywnych skutków. Trzeba jedynie często kontrolować stan oleju czy się nie podnosi. O zamienniku czy naprawie (wymianie sondy) nie chcieli słyszeć. Auto na gwarancji czujnik się zamówi i trzeba czekać.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Adam6259 » środa 14 lip 2021, 16:15

Nie wiem czy to jest problem czy nie w każdym razie serwis stwierdził że drugi czujnik nox jest uszkodzony i generuje błąd. Ale engine świeci się dzień dwa i gaśnie błąd jest zapisany. Po wykasowaniu błędu wszystko się powtarza znów żółta kontrolka ( przy szybkiej autostradowej jeździe ) . Po czym gaśnie i tak w kółko. Z autem nic się nie dzieje ma moc DPF wypala się co 300-400 km. Przy zapełnieniu około 45%. Czujnika faktycznie nie ma. Podobno w Europie czeka na niego około 20000 samochodów. Mam tak jeździć i kontrolować czy DPF się wypala i czy poziom oleju się nie podnosi tzn. czy do oleju nie dostaje się ropa.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


nexembers
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 22 sie 2021, 18:13
Posiadane auto: Opel Insignia A
Silnik: 2.0 CDTI 170KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Krosno
Województwo: Podkarpackie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: nexembers » niedziela 22 sie 2021, 20:29

Też napotkał mnie problem P11DC. Wydaje mi się, że DPF normalnie się czyści co ok. 450-750km - widziałem kilkukrotnie.
Czy wymiana samej sondy, np. tej: https://allegro.pl/oferta/czujnik-nox-o ... 0088290788 , pozwoli na wyeliminowanie błędu? Nie uśmiecha mi się płacić 2000zł za moduł z czujnikiem :/

Thorpw
Posty: 11
Rejestracja: wtorek 01 gru 2020, 18:44
Posiadane auto: OPEL INSIGNIA B
Silnik: 2.0 CDTI 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Thorpw » wtorek 22 lut 2022, 12:03

Witam jestem po wymianie czujnika nox nr 2 zakupionego na stronie allegro podanej powyżej. Zrobiłem 5 tys km wszytko Oki błąd P11DC zniknął. Po wymianie zresetowałem oba czujniki po sugesti Pana z allegro. Może komuś przyda się ta informacja.

weicher92
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 22 lut 2021, 08:56
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 170KM@200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: weicher92 » wtorek 22 lut 2022, 23:23

Dosyć często spotkany problem.
Aktualnie rozpoczęła się kampania dla Insigni B: E212113780.
Dotyczy programowania modułu silnika pod kątem zmniejszenia emisji spalin, może warto jeszcze w ten sposób spróbować.

Thorpw
Posty: 11
Rejestracja: wtorek 01 gru 2020, 18:44
Posiadane auto: OPEL INSIGNIA B
Silnik: 2.0 CDTI 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Łańcut
Województwo: Podkarpackie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Thorpw » niedziela 27 lut 2022, 16:54

Witam dostałem zawiadomienie o kampanii. Z informacji otrzymanej od serwisu ma ona dotyczyć zmniejszenia temperatury podczas wypalania filtra bo jest za duza i to jest pewnie powód naszych problemów z czujnikami nox. Ktoś powinien ich pociągnąć do odpowiedzialności za wymianę czujników nox po gwarancji na nasz koszt. NIech oddają kasę za swój błąd w programie.

Ampl
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 07 lut 2023, 21:24
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170km
Rocznik auta: 2015
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Ampl » wtorek 07 lut 2023, 21:28

Thorpw pisze:
wtorek 22 lut 2022, 12:03
Witam jestem po wymianie czujnika nox nr 2 zakupionego na stronie allegro podanej powyżej. Zrobiłem 5 tys km wszytko Oki błąd P11DC zniknął. Po wymianie zresetowałem oba czujniki po sugesti Pana z allegro. Może komuś przyda się ta informacja.
Ba czym polegało zresetowanie czujników?

Adam6259
Posty: 23
Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
Posiadane auto: Opel isignia
Silnik: 2,0 Diesel 170 km
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Diesel - błąd P11DC

Postautor: Adam6259 » sobota 07 paź 2023, 12:52

Ampl pisze:
wtorek 07 lut 2023, 21:28
Thorpw pisze:
wtorek 22 lut 2022, 12:03
Witam jestem po wymianie czujnika nox nr 2 zakupionego na stronie allegro podanej powyżej. Zrobiłem 5 tys km wszytko Oki błąd P11DC zniknął. Po wymianie zresetowałem oba czujniki po sugesti Pana z allegro. Może komuś przyda się ta informacja.
Ba czym polegało zresetowanie czujników?
Inaczej zwana adaptacja po prostu komp. serwisowym programuje się w systemie czujniki od nowa. ten błąd to częsta sprawa ale za bardzo nie ma się czym przejmować to jedynie ekologia bez wpływu na silnik, trzeba często kontrolować poziom oleju czy się nie podnosi bo to oznacza ze paliwo używane do wypalania dpf dostaje się do silnika co grozi jego zatarciem.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość