Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: wassermann » środa 18 gru 2019, 20:28

AT8 to klasyczny hydrokinetyczny automat, tyle że nowoczesny, i nie ma żadnych walących się dwumasów ani zestawów sprzęgieł jak DSG. O awariach AT8 na razie nie ma ani słowa.

M.

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » sobota 04 sty 2020, 13:34

Mamy ok. 63000 km i skrzynia działa znakomicie. Tylko wybierak zaczął szwankować i miał problem z zauważeniem pozycji P. Ale on miał wadę od początku, którą uznaliśmy za normę.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: jami » sobota 04 sty 2020, 22:51

zazwyczaj problem z (jak to nazwałeś) zauważeniem właściwej pozycji wybranego biegu wiąże się z wadliwym pozycjonerem, czyli elementem skrzyni biegów. Polecam reklamować. W normalnych zakładach naprawia się sam pozycjoner, w ASO pewnie wymieniają całą skrzynię :lol:

rback8
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 25 cze 2020, 18:46
Posiadane auto: Insignia B Tourer
Silnik: 2.0D 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdynia
Województwo: Pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rback8 » czwartek 25 cze 2020, 18:48

Czołem Panowie. Mam zrobione ponad 40k. AT8, 170KM i moje odczucia są takie, zwłaszcza przy spokojnej jeździe, że auto wpada w nieprzyjemny rezonans (już przy ok. 60-70km/h jest 8bieg :( macie podobnie?

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Cloud » sobota 27 cze 2020, 10:02

Ten rezonans, to jakaś wada. Ja przez 100k km z tym walczyłem. Serwisy rozkładały ręce. Jest tez osobny temat. Wibracje występowały w rożnym zakresie prędkości, jednak najgorsze (w moim przypadku) były okolice 150


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » niedziela 05 lip 2020, 10:12

To u nas nigdy żadnych wibracji nie było nawet przy ponad 200 km/h. Przebieg już z 75000.

modulator
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 11 lut 2021, 06:32
Posiadane auto: PSA
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Głogów
Województwo: Dolnośląskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: modulator » czwartek 11 lut 2021, 07:07

rahv, w automacie wymieniłeś już olej ?

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » czwartek 11 lut 2021, 08:52

Tak przy ok. 74000 km i to z powodu pewnego problemu który zauważyłem. Opiszę. Jedziesz ze 20 km/h i gwałtownie przyspieszasz, ale tylko dosłownie ułamek sekundy, bo sytuacja się zmienia i hamujesz , po czym dosłownie po chwili wciskasz znowu i przyspieszasz mocno.
W takiej sytuacji skrzynia się zaczynała motać i wyraźnie opóźniała zmiany biegów tak jak wolny komputer, któremu wciśniesz kilka akcji na raz.
Po wymianie oleju metodą statyczną zrobiłem ten sam test i wszystko wróciło do normy, żadnego jąkania
Wymiana statyczna w naszych skrzyniach z niewymiennym filtrem jest gwarancją pełnego bezpieczeństwa. Właściciel warsztatu napraw skrzyń automatycznych polecał statycznie co 60000 km wymieniać. Tylko w astrze AT6 raczej co 30000 km ze względu na tendencje do przegrzewania.

modulator
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 11 lut 2021, 06:32
Posiadane auto: PSA
Silnik: 1,6
Rocznik auta: 2016
Miasto: Głogów
Województwo: Dolnośląskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: modulator » czwartek 11 lut 2021, 17:35

A we wszystkich insigniach z dieslem to trzeba robić?

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: jami » czwartek 11 lut 2021, 22:29

co robić, wymieniać olej? w każdym automacie trzeba, żeby długo służył. Bez względu na to, co twierdzi ASO.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości