Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » sobota 23 gru 2017, 16:10

Czy ktoś zdecydował się na tego diesla z automatem i może coś powiedzieć o odczuciach, a najlepiej w porównaniu do benzyny 165 KM AT?

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: admin » sobota 23 gru 2017, 19:48

rahv pisze:Czy ktoś zdecydował się na tego diesla z automatem i może coś powiedzieć o odczuciach, a najlepiej w porównaniu do benzyny 165 KM AT?
Ja miałem okazję jeździć i tym i tym...bez porównania AT8 to klasa sama w sobie...polecam.
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: odoja » poniedziałek 25 gru 2017, 12:45

Tylko szkoda, że w benzynie jej nie ma z mniejszym silnikiem od tego 260 km Nie wszyscy potrzebują takiej mocy do auta :P Opel se jaja z ludzi robi i tyle ;).

Robert
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 28 gru 2017, 19:33
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 D 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Robert » czwartek 28 gru 2017, 19:42

Jeżdżę tą konfiguracją od początku grudnia. Mam przerobione około 2700 km. Bardzo kulturalna i cicha praca silnika. Reaguje na styl jazdy kierowcy. Przy mocnym depnięciu wykręca obroty i redukuje bieg, przy płynnej jeździe biegi wchodzą sekwencyjnie i łagodnie. Jak dotąd pokazuje średnie zużycie na poziomie 7l / 100 km.

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » czwartek 28 gru 2017, 21:22

Super. A jak zawieszenie? Masz standard, czy flex ride? Jeśli masz flex ride to jak odczuwasz tryb sport do komfortu? Jest znacząca różnica?

Robert
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 28 gru 2017, 19:33
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 D 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Robert » sobota 30 gru 2017, 23:53

a zawieszenie mam standard, więc nie opowiem o flex ride

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » niedziela 31 gru 2017, 14:05

To jak masz standard to też dobrze, bo wychodzi, że ze względu na budżet nie będzie flex ride . Miałeś może poprzednią Insignię z silnikiem diesla? Jeśli miałeś, albo i nie to jak oceniasz pracę zawieszenia przy jeździe delikatnej i bardziej sportowej?

Robert
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 28 gru 2017, 19:33
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 D 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Robert » czwartek 01 lut 2018, 17:52

po dłuższej przerwie. Bez względu na styl jazdy; mocne trzymanie w zakrętach. Sam nie miałem poprzedniej Insignii, ale jeździłem z kolegą, który miał taką służbową. Mówił, że ta nowa jak tramwaj po szynach. Trochę słabo reaguje na poprzeczne nierówności (np. śpiący policjant), ale poza tym nie ma się czego przyczepić. Nieco niepewnie się czułem na początku przy włączonym systemie asystenta pasa ruchu, kiedy samochód samoczynnie, delikatnie koryguje tor ruchu, po wyłączeniu tego systemu, pełne wyczucie samochodu.

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Niebrzyd » czwartek 01 lut 2018, 21:09

jeździłem 170KM w dieslu na jeździe próbnej, ale zdecydowałem się na mocniejszą 210KM wersję.
Trochę w ciemno, bo nie było opcji testu, ale nie żałuje, zwłaszcza pod kątem elastyczności.
Jeżdżę głównie trasy, dlatego dla mnie to dość istotny parametr i mogę potwierdzić, że 480Nm robi robotę.
AT8, tak jak napisał Admin "klasa sama w sobie"
Jedyny mankament tego diesla, to jego dźwięk słyszalny w kabinie.
Inżynierowie Opla postarali się wyśmienicie w kwestii wyciszenia kabiny i dźwięki otoczenia, nawet przy prędkościach autostradowych, są praktycznie niesłyszalne, ale silnik już tak.
Flexride - polecam!
Na trasy ustawiam tryb Tour i połykam kilometry jak w C5 z hydro pneumatycznym zawieszeniem - dla mnie rewelacja.
Jak chce przycisnąć, albo się pobawić, tryb sport, łopatki i jazda!
Odczuwalna różnica. Zawieszenie się usztywnia i to czuć, czasami nawet za bardzo, układ kierowniczy jest sztywniejszy, przepustnica i skrzynia reagują znacznie szybciej na gaz.

Darek
Posty: 4
Rejestracja: piątek 09 mar 2018, 08:40
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 210 KM 4x4 Elite
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Darek » piątek 09 mar 2018, 08:45

Silnik 210 KM słychać bardziej w środku niż 170 KM? Może masz audio ze wzmocnieniem odgłosów silnika.
Trochę zaniepokoiły mnie Twoje informacje - sam zamówiłem 210 KM w ciemno (nie ma samochodów demo z tym silnikiem) i spodziewałem się, że będzie cichszy. A jak z wibracjami?

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 12 mar 2018, 11:29

ciężko mi ocenić czy słychać głośniej czy mniej, czy tak samo, bo 170 KM jeździłem pół roku temu
tak jak pisałem wcześniej, silnik słychać w kabinie, a nic nie wiem na temat audio ze wzmocnieniem odgłosów, a ta opcja jest tylko chyba w benzynie 260 KM, albo przy nagłośnieniu Boose - ja tego nie mam
wibracji nie zauważyłem, ale szczerze mówiąc, to po 3 tygodniach użytkowania (a mam auto 2 miesiące), jedyne na co patrzę to kiedy znowu wyskoczy informacja o ograniczonej mocy silnika i check engine....

Darek
Posty: 4
Rejestracja: piątek 09 mar 2018, 08:40
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 210 KM 4x4 Elite
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Darek » wtorek 13 mar 2018, 07:04

To nie podniosłeś mnie na duchu....

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: rahv » wtorek 13 mar 2018, 07:29

A masz z pakietem wyciszenia?

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: Niebrzyd » wtorek 13 mar 2018, 08:12

tak

Awatar użytkownika
jaromat
Posty: 82
Rejestracja: wtorek 20 lis 2018, 02:27
Posiadane auto: Insignia
Silnik: B20dtr
Rocznik auta: 2019
Miasto: Nordhorn
Województwo: De

Re: Insignia B 2.0 DTH 170 KM, AT 8-biegowy

Postautor: jaromat » środa 18 gru 2019, 17:38

Czy diesel z AT8 posiada dwumas?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość