Jestem nowym użytkownikiem forum i na wstępie chciałbym się ze Wszystkimi Gorąco przywitać
Do rzeczy: od kilku dni jestem posiadaczem Insigni B 2018r. 2.0 cdti 210KM 4x4.
Po przejechaniu ok. 300km zaczęły pojawiać się kontrolki check engine. Od razu podpiąłem interfejs i za pomocą aplikacji CarScanner sprawdziłem i odczytałem błędy:
P0101, P2002, P200C. Po skasowaniu błędów wyskoczył komunikat o wypaleniu dpf i kontynuowaniu jazdy - co uczyniłem, podczas wypalania auto jechało ze słabsza mocą, okopciło końcówki rur wydechowych. Po wypaleniu auto jeździło poprawnie, ale po ok. 30km podczas normalnej jazdy check wyskoczył ponownie, sprawdziłem kody: P2002, P0101, P22B6, P24B1. Błędy skasowałem, auto jeździło mimo wszystko chyba normalnie (nie mam za bardzo porównania jak powinno się poprawnie zbierać). Dziś jadąc do pracy po ok. 15km check wyskoczył ponownie, błędów nie sprawdziłem bo i nie miałem kiedy.
Wydaje mi się, że spalanie jest nieco za wysokie jak na mój styl jazdy - ok 9l w trybie mieszanym (60% trasa) bez pedału w podłodze - normalna płynna jazda.
I tutaj moja prośba: co mogę samemu w pierwszej kolejności sprawdzić.
Może znacie jakiś sprawdzony serwis/mechanika z woj. łódzkiego, który rzeczowo podejdzie do tematu.
A może od razu polecacie akcję: usuniecie dpf, egr, adblue i znacie dobrych magików od takiej operacji i orientacyjny koszt?
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdrawiam
Marcin