Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
Dawid200485
Posty: 4
Rejestracja: środa 04 sty 2023, 18:30
Posiadane auto: Insignia B GSI
Silnik: B20DTR 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: Dawid200485 » środa 18 sty 2023, 20:18

Mam identyczny silnik i wersje nadwozia jak ablu i też serii nie trzyma tz. 198km i 425 niuta

Mam do ciebie jeszcze pytanie, czy po usunieciu ekologii masz mocno okopcone końcówki wydechów

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » piątek 20 sty 2023, 06:49

Dawid200485 pisze:Mam identyczny silnik i wersje nadwozia jak ablu i też serii nie trzyma tz. 198km i 425 niuta

Mam do ciebie jeszcze pytanie, czy po usunieciu ekologii masz mocno okopcone końcówki wydechów
Nie. Po pierwsze to te chromowane końcówki to fake. Rura wydechowa jest zagięta ku dołowi i spaliny przez nie nie przechodzą. Po drugie auto wogóle nie kopci. Na zimnym po odpaleniu spaliny są siwe jak para z czajnika. Po rozgrzaniu na postoju nie widać żadnego dymu nawet po przygazowaniu. Podczas normalnej jazdy auto nic za sobą nie zostawia. Jak mocno depne na trasie to za dnia to coś tam z tyłu zostawiam ale nie jest to czarny dym. W nocy widzę go najlepiej na tle reflektorow aut za mną.
Generalnie uważam że zdrowe auto bez tej całej ekoszajby poinstalowanej nie ma prawa kopcić.
I teraz jak pojawia się coś dziwnego w spalinach to widzę to od razu i mogę naprawić zanim naprawdę będzie z tym problem. Było tak np z rurą od turbo. Pojawił się czarny dym w lusterku i na warsztat. Szybkie oględziny i wyszło że już zaczęła ta rura puszczać. Zrobione na cybant i chyba na wieki już. Normalnie nie zobaczyłbym dymu bo dpf by go ukrył a rura wystrzelilaby gdzieś w trasie i byłbym dopiero w dupie.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Dawid200485
Posty: 4
Rejestracja: środa 04 sty 2023, 18:30
Posiadane auto: Insignia B GSI
Silnik: B20DTR 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: Dawid200485 » wtorek 24 sty 2023, 14:26

U mnie auto przed liftem i nie mam pozaginanych rur tylko bezpośrednio wystają (dmuchaja) w te nierdzewne końcówki.
Ogólnie auto też nie kopci, może to jeszcze sadza delikatnie się wydmuchuje bo coraz mniej okopcone.

Mam jeszcze pytanie bo robiłem program w tej samej firmie co ty tylko odział w Szczecinie. I tu panowie mają problem bo ciągle coś dzieje się z silnikiem,
A to blad pompy paliwa a to EGT przy jeździe miejskiej dochodzi do 350-400 stopni a na autostradzie nawet pod 600 podchodzi.
Jak to wygląda u ciebie

Dawid200485
Posty: 4
Rejestracja: środa 04 sty 2023, 18:30
Posiadane auto: Insignia B GSI
Silnik: B20DTR 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: Dawid200485 » wtorek 24 sty 2023, 14:31

Tak jest u mnie
Załączniki
Screenshot_20230124_153047_Gallery.jpg
Screenshot_20230124_153047_Gallery.jpg (664 KiB) Przejrzano 1226 razy

Dawid200485
Posty: 4
Rejestracja: środa 04 sty 2023, 18:30
Posiadane auto: Insignia B GSI
Silnik: B20DTR 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: Dawid200485 » wtorek 24 sty 2023, 16:50

U mnie rury są proste, i dmuchają w te nierdzewne końcówki, ale widzę że teraz coraz mniej tego czarnego osadu, może się biedaczka przedmuchuje wkoncu.

Robiłem też program w tej samej firmie co ty tylko w Szczecinie. I coś tu nie mogą sobie chłopaki poradzić, pierw wywalało mi błąd za wysokiego cisnienia pompy paliwa przy wciśnięciu i przytrzymaniu przez chwilę dłużej pedału gadu w podłodze, a po ponownej obróbce mapy wydaje mi się że EGT temperatura spalin jest zbyt wysoka przy jeździe miejskiej.
EGT miasto 250-350 stopni
EGT autostrada do 150km dochodzi do 650 stopni

Jak jest u ciebie.

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » środa 08 mar 2023, 02:30

Dawid200485 pisze:U mnie rury są proste, i dmuchają w te nierdzewne końcówki, ale widzę że teraz coraz mniej tego czarnego osadu, może się biedaczka przedmuchuje wkoncu.

Robiłem też program w tej samej firmie co ty tylko w Szczecinie. I coś tu nie mogą sobie chłopaki poradzić, pierw wywalało mi błąd za wysokiego cisnienia pompy paliwa przy wciśnięciu i przytrzymaniu przez chwilę dłużej pedału gadu w podłodze, a po ponownej obróbce mapy wydaje mi się że EGT temperatura spalin jest zbyt wysoka przy jeździe miejskiej.
EGT miasto 250-350 stopni
EGT autostrada do 150km dochodzi do 650 stopni

Jak jest u ciebie.
Nie mam żadnych błędów ani problemów. Jaka jest temperatura spalin nie wiem.
Jedyne co mi doskwierało jeszcze to pękające rury turbo, ale mam już zrobione na cybant i spokój. Wogóle nieszczelnosci w dolocie to był jedyny moment gdy auto kopcilo.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość