Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » czwartek 28 sty 2021, 14:27

Witam.
Czy może ktoś polecić jakiś rzetelny zakład w którym wytną tą całą "ekologię".
Historia jest taka, że prawie rok temu zapalił się check engin i od tamtej pory ASO walczyło z tym problemem. Ostatecznie po sprawdzeniu już wszystkiego diagnoza jest taka że trzeba wymienić DPF. Koszt 9000, dziękuję bardzo.
Szukam teraz zakladu który bez partactwa wytnie mi to wszystko i przeprogramuje tak by się błędy nie pojawiały. Najlepiej gdyby gdzieś w północnej Polsce ale nie będę wybrzydzał.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: rahv » czwartek 28 sty 2021, 14:34

Nie wycinaj. Daj do czyszczenia w zakładzie, który ma do tego sprzęt. Będzie taniej niż wycinanie i programowanie i będzie ekologicznie.

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » wtorek 06 kwie 2021, 18:19

Niestety guzik. Był już czyszczony, nie działa auto nie chce go wypalać i zgłasza błąd. Nie był zapchany. Nowy kosztuje 9tys. Mam w dupie taka ekologię, wyciąłem razem z adblue i egr. Jeździ jak marzenie, polecam.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Dodano po 4 minutach 10 sekundach:
A i za całość razem z chiptuningiem zapłaciłem 3,5 tys

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: Cloud » wtorek 06 kwie 2021, 22:03

Jak przyrosty mocy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » piątek 09 kwie 2021, 04:50

Wybrałem opcję delikatną. Odczucie jest bardzo dobre. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


weicher92
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 22 lut 2021, 08:56
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 170KM@200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: weicher92 » piątek 09 kwie 2021, 10:23

No dobra, a co tam siedzi w skrzyni u Ciebie, AT8? Jesli tak, czy ona nie jest skrojona czasem do 480 Nm? Przyrost momentu wyszedł więcej niż delikatnie, imho :)

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » piątek 09 kwie 2021, 10:57

Tak automat 8 biegów. Mam nadzieję że chłopaki w zakładzie wiedzieli co robią no i że tej skrzyni nie składał jakiś aptekarz. No i nie jeżdżę z butem w podłodze cały czas.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: Cloud » piątek 09 kwie 2021, 17:25

Nic jej nie będzie. Fabrycznie ten silnik powinien mieć 210 i 480nm. Ciekawe, co się stało, ze serii nie trzymał. Chyba, ze hamowania trochę zaniża. Tak czy siak, to tylko przyrost 80nm, czyli 20% (jeśli wierzyć hamowni).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

weicher92
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek 22 lut 2021, 08:56
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 170KM@200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: weicher92 » sobota 10 kwie 2021, 08:46

Faktycznie, to 210 wersja. W takim razie zadziwiająco kiepsko wypadł moment na serii. :) Trzymam kciuki za bezawaryjność, sam będę się przymierzał do modyfikacji za czas jakiś.

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » sobota 10 kwie 2021, 09:26

Dziękuję. Będę dawał znać jeśli coś będzie się sypać.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: rahv » sobota 10 kwie 2021, 12:39

Jak miałeś takie wyniki i jeszcze zdupoczony dpf to dałbym wtryski do Boscha na sprawdzenie i ewentualnie ustawienie lub wymianę. Coś tam może być nie teges.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: wassermann » sobota 10 kwie 2021, 12:42

Nic nie zaniża, tylko nie da się pomierzyć na hamowni, a może i dla 4x4 coś źle ustawili.
W AT8 maksymalny moment i moc są osiągalne tylko przy położeniu pedału gazu na "kickdown". A na hamowni nie ciśnie się do kickdown, bo pomiar odbywa się od niskich obrotów na jednym biegu.
Oprócz programu silnika warto pomyśleć o zdjęciu kagańców ze skrzyni.

M.

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » poniedziałek 26 kwie 2021, 06:12

rahv pisze:Jak miałeś takie wyniki i jeszcze zdupoczony dpf to dałbym wtryski do Boscha na sprawdzenie i ewentualnie ustawienie lub wymianę. Coś tam może być nie teges.
Były sprawdzane, gdyż było podejrzenie że to z nimi jest coś nie tak i że to przez nie dpf nie chce się wypalać. Wyszło że są we wzorowym stanie.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Dodano po 1 minucie 8 sekundach:
wassermann pisze:Nic nie zaniża, tylko nie da się pomierzyć na hamowni, a może i dla 4x4 coś źle ustawili.
W AT8 maksymalny moment i moc są osiągalne tylko przy położeniu pedału gazu na "kickdown". A na hamowni nie ciśnie się do kickdown, bo pomiar odbywa się od niskich obrotów na jednym biegu.
Oprócz programu silnika warto pomyśleć o zdjęciu kagańców ze skrzyni.

M.
Co to znaczy kaganiec na skrzyni?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: ablu » poniedziałek 26 kwie 2021, 06:13

wassermann pisze:Nic nie zaniża, tylko nie da się pomierzyć na hamowni, a może i dla 4x4 coś źle ustawili.
W AT8 maksymalny moment i moc są osiągalne tylko przy położeniu pedału gazu na "kickdown". A na hamowni nie ciśnie się do kickdown, bo pomiar odbywa się od niskich obrotów na jednym biegu.
Oprócz programu silnika warto pomyśleć o zdjęciu kagańców ze skrzyni.

M.
Co to znaczy kaganiec na skrzyni?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Wycięcie DPF insignia B biturbo 210KM

Postautor: jami » wtorek 27 kwie 2021, 06:24

ablu pisze:
piątek 09 kwie 2021, 04:50
Wybrałem opcję delikatną. Odczucie jest bardzo dobre. Obrazek
trochę dziwi seria. Pomiary kilku Insigni B, które widziałem pokazywały, że auta bez problemu trzymały serię, a nawet miały delikatnie więcej. U Ciebie KM mniej, a moment wyraźnie mniejszy. Chyba, że to powszechny problem wersji 4x4 i AT8, o którym już kilka dyskusji było.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość