Wypalanie filtra DPF

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
Danielpiero
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek 03 cze 2024, 12:08
Posiadane auto: Furmanka
Silnik: 2,0
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Wypalanie filtra DPF

Postautor: Danielpiero » poniedziałek 03 cze 2024, 12:12

Witam! Ile trwa proces wypalania dpfa w Insigni? Myślę nad zakupem 2,0 170km z 2018, ale zdarza się że w tygodniu nie zrobię żadnej trasy, tylko miasto.
W Cruzie z 2012 to był dramat, bo proces wypalania przy zapchanym dpfie to 15 min jazy na obrotach powyżej 2000.

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Opla_mam_i_ja
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 cze 2024, 08:41
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2019
Miasto: W Polce
Województwo: W polsce

Re: Wypalanie filtra DPF

Postautor: Opla_mam_i_ja » piątek 14 cze 2024, 09:13

Cześć, dołączę się do tematu DPF.
Więc zacznę może od tego, że nigdy w żadnym aucie nie interesował mnie DPF aż do Insigni :)

do rzeczy:
Po wypaleniu DPF przez pierwsze ok 100-150km zapełnienie DPF jest na poziomie kilku np. 5%

Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-QDy6Hf7Hsi

Następnie w ciągu następnym KM, nieproporcjonalnie szybko rośnie zapełnienie DPF

Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-c8JSCO3hp0

Ale bywa też tak:

Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-68bVxPCw3J


Czyli wskazania są drastycznie różne w przeciągu kilku km

i generalnie miałbym to gdzieś gdyby nie problemy z DPF w ciągu ostatnich miesięcy.
Zaczęło się od tego, że DPF wypalał się co chwila, potem zaczął świecić się chcek engine i komunikat "musisz kontynuować jazdę " i tak przez 50 km jazdy w trasie !

Diagnostyka pokazywała błąd P2002 -
Inne parametry wskazywały na "niską wydajność katalizatora"
Wypalanie DPF średnio co 230-250 km

Skończyło się wymiana DPF - kupiłem nowy DPF zamiennik, check zniknął, w komputerze oczywiście zresetowałem dane DPF, dane czujnika różnicy ciśnień ....
Problem był dalej, DPF się wypalał długo, - wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, wypala się szybko, tj ok 10 minut i po DPF.

Natomiast dalej wypala się często, przebieg między wypaleniami to 250 - 350 km. - (tak samo jak na poprzednim oryginalnym.)
Przez połowę tego dystansu zapełnienie rośnie o kilka % by potem gwałtownie dojść nawet do 110% !

w związku z tym zakładam, że chyba coś jest jeszcze nie tak, jakiś inny czujnik, a może inny parametr. - nie wiem gdzie szukać, nie wiem jak komputer oblicza zapełnienie DPF. być może ktoś ma jakiś pomysł?

Silnik B20DTH 170 KM przebieg jak kupiłem to jakieś 85kkm teraz jest jakieś 125 kkm od listopada 2023. jeżdżę głównie trasy ok 450km na strzał. - dochodzi do takich sytuacji, że wracam z trasy i pod domem mi się zaczyna wypalać DPF. - w żadnym aucie nie wiedziałem i tym jak sobie funkcjonuje DPF, a tu doszło do tego, że jeżdżę z odpaloną appką OPL monitor.

Macie pomysły gdzie szukać?
W tym czasie DPF wypala się dwa razy.

Opla_mam_i_ja
Posty: 3
Rejestracja: piątek 14 cze 2024, 08:41
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2019
Miasto: W Polce
Województwo: W polsce

Re: Wypalanie filtra DPF

Postautor: Opla_mam_i_ja » wtorek 23 lip 2024, 09:43

Halo, halo czy forum żyje ?:)
Uzupełniając wątek DPF zrobiłem sobie śledzenie jak to wygląda czasem u mnie:

Ale od początku wczoraj DPF zaczął się wypalać jak podjechałem pod pracę w tym momencie był na poziomie ok 60% zapełnienia, ale musiałem zgasić silnik. - To że się wypalało wiedziałem z tą, że obroty były podwyższone na ok 1000 obr/min i appka oczywiście pokazywała status :)

żadnego komunikatu na desce ofkors.

Po pracy jak odpaliłem auto stan zapełnienia DPF pokazywało mi na poziomie - 35 % i tak zacząłem sobie śledzić przejechane km od ostatniego wypalania vs zapełnienie DPF.

Obrazekhttps://zapodaj.net/plik-PkeLZo3pWW

z ok 35% spadło do 17%, a potem zaczęło rosnąć aż do 80% po czym na delikatnie spadło do 78% i to wszystko na dystansie 49 km

raymaxxx
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2024, 12:42
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Wypalanie filtra DPF

Postautor: raymaxxx » poniedziałek 29 lip 2024, 12:50

A sprawdzaliście może jakie są interwały czasowe między wypaleniami DPF (można to sprawdzić miedzy innymi w Car Scanner darmowym), u mnie bez względu czy jadę trasę non stop 140+km/h czy ok 120km/h trasę czy mieszane 2/3 na odcinkach 20km autostrada i czasm 10km miasto zawsze wypala się co 254 minuty, im mam większą prędkość średnią tym więcej oczywiście km przejadę i tak wychodzi to między 400km w trasie do 150 jak głównie miasto albo krótkie odcinki po 2-3km, ale zawsze interwał czasu jest 254min - spotkaliście się z czymś takim?

Budus
Posty: 153
Rejestracja: środa 17 cze 2020, 07:33
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 2021
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie

Re: Wypalanie filtra DPF

Postautor: Budus » wtorek 30 lip 2024, 07:03

ostatnio zrobiłem trasę Katowice - Zamość - Lublin - Katowice + jazda na miejscu. spalanie miałem po ok. 900km.
generalnie w mieście u mnie spalanie jest co ok. 300-400km, jak jest chłodniej to ok. 250km

generalnie u mnie im więcej trasy tym wypalanie żadsze. jak skonfiguruję kiedyś Car Scanner to zerknę jaką tam mam średnią

raymaxxx
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2024, 12:42
Posiadane auto: Insignia B
Silnik: 1.6 cdti
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Wypalanie filtra DPF

Postautor: raymaxxx » wtorek 30 lip 2024, 08:14

W CS widać to w sekcji "wszystkie czujniki" właśnie jako "średni czas między regeneracjami" i "średni dystan między regeneracjami" ale są to dane z ostatniego skończonego powodzeniem cyklu.
Jak by co konfiguracja CS polega na wyborze producenta auta i rodzaju silnika reszta się sama u mnie konfigurowała na iOS i Androidzie (tylko na Xiaomi nie chciało mi się połączyć ale to z żadnej aplikacji).
Po czyszczeniu DPF, regeneracji turbo, sprawdzeniu wtrysków i sprawdzeniu szczelności dolotu (trzeba było uszczelnić przy połączeniu rury z IC i przepustnicą) w trasie jak pisałem na razie max to 406km i w cyklu mieszanym nie zeszło poniżej 246km. Przed tymi zabiegami wypalał mi się co 160-180km. Nie wiem może trzeba by było wymienić czujnik różnicy ciśnienia albo ponownie zaadoptować - może to jest powodem że komputer wypala co ten sam interwał czasu bez względu na warunki jazdy, jak stoję np w korku na autostradzie kilkanaście minut to też wskakują kolejne % bez dotykania gazu więc zakładam że jak bym go po wypalaniu zostawił na wolnych obrotach to po 4g i 14min uruchomił by kolejną regenerację.
Dodatkowo w CS widać było czasem przed naprawą, że po nieudanej regeneracji (wg komputera zapewne) w cyklu miejskim gdzie temp. EGT była poniżej 500st zapełnienie zostawało w CS na 100% i przejechany dystans też się nie kasował i rósł dalej a kolejna regeneracja odpalała się po 140-160km w cyklu mieszanym i jeśli wg kompa sie udała to kilometry się zerowały i zapełnienie też spadało do 27-30%, i pokazywał dane z ostatniego cyklu podwojone - tyle z moich obserwacji.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość