Cześć, dołączę się do tematu DPF.
Więc zacznę może od tego, że nigdy w żadnym aucie nie interesował mnie DPF aż do Insigni
do rzeczy:
Po wypaleniu DPF przez pierwsze ok 100-150km zapełnienie DPF jest na poziomie kilku np. 5%
https://zapodaj.net/plik-QDy6Hf7Hsi
Następnie w ciągu następnym KM, nieproporcjonalnie szybko rośnie zapełnienie DPF
https://zapodaj.net/plik-c8JSCO3hp0
Ale bywa też tak:
https://zapodaj.net/plik-68bVxPCw3J
Czyli wskazania są drastycznie różne w przeciągu kilku km
i generalnie miałbym to gdzieś gdyby nie problemy z DPF w ciągu ostatnich miesięcy.
Zaczęło się od tego, że DPF wypalał się co chwila, potem zaczął świecić się chcek engine i komunikat "musisz kontynuować jazdę " i tak przez 50 km jazdy w trasie !
Diagnostyka pokazywała błąd P2002 -
Inne parametry wskazywały na "niską wydajność katalizatora"
Wypalanie DPF średnio co 230-250 km
Skończyło się wymiana DPF - kupiłem nowy DPF zamiennik, check zniknął, w komputerze oczywiście zresetowałem dane DPF, dane czujnika różnicy ciśnień ....
Problem był dalej, DPF się wypalał długo, - wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, wypala się szybko, tj ok 10 minut i po DPF.
Natomiast dalej wypala się często, przebieg między wypaleniami to 250 - 350 km. - (tak samo jak na poprzednim oryginalnym.)
Przez połowę tego dystansu zapełnienie rośnie o kilka % by potem gwałtownie dojść nawet do 110% !
w związku z tym zakładam, że chyba coś jest jeszcze nie tak, jakiś inny czujnik, a może inny parametr. - nie wiem gdzie szukać, nie wiem jak komputer oblicza zapełnienie DPF. być może ktoś ma jakiś pomysł?
Silnik B20DTH 170 KM przebieg jak kupiłem to jakieś 85kkm teraz jest jakieś 125 kkm od listopada 2023. jeżdżę głównie trasy ok 450km na strzał. - dochodzi do takich sytuacji, że wracam z trasy i pod domem mi się zaczyna wypalać DPF. - w żadnym aucie nie wiedziałem i tym jak sobie funkcjonuje DPF, a tu doszło do tego, że jeżdżę z odpaloną appką OPL monitor.
Macie pomysły gdzie szukać?
W tym czasie DPF wypala się dwa razy.