Wypalanie filtra DPF
- qucze
- Posty: 111
- Rejestracja: sobota 25 lis 2017, 11:19
- Posiadane auto: Insignia Tourer OPC
- Silnik: 1.6 DTH, 136KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: Województwo?
Wypalanie filtra DPF
Pierwsze wypalanie Filtra DPF przy niecałych 2000km, złapało mnie na koniec trasy na parkingu... Wypaliłem na postoju trzymając na 2500obr przez około 2-3min. Nie da sie wyświetlić żadnych innych informacji na wyświetlaczu (zdjęcie), wszystkie info zablokowane do końca wypalenia.
- Załączniki
-
- 30549896_1663183550461526_1412578083_o.jpg (822.64 KiB) Przejrzano 13440 razy
- admin
- Site Admin
- Posty: 478
- Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
- Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
- Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
- Rocznik auta: 2022
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Wypalanie filtra DPF
Szkoda że nie pojeździłeś...jeśli było to pierwsze wypalanie to myślę, że Ci komunikat wyskoczył z racji zatrzymania co byś przypadkiem nie zgasił fury...
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wypalanie filtra DPF
ja mam ponad 13tyś km przejechane i ani razu nie miałem takiego komunikatu
czy to normalne?
nie ukrywam, że jeżdzę 95% trasy
czy to normalne?
nie ukrywam, że jeżdzę 95% trasy
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Wypalanie filtra DPF
Mogło coś takiego wyskoczyć po np. dwóch wcześniejszych niedokończonych procesach wypalania. To raczej zabezpieczenie przed kompletnym zapchaniem filtra i dalszym rozrzedzaniem oleju.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: środa 17 sty 2018, 17:33
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 160 KM
- Rocznik auta: 2009
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Wypalanie filtra DPF
Mi się wydaje, że po prostu w Insignii B dodali coś czego nie było w Insignii A i faktycznie przy jeździe w cyklu miejskim gdzie filtr się zapycha dodali komunikat o wypalaniu, który jest niepotrzebny w przypadku jazdy w trasie gdzie filtr na bieżąco się wypala i nie inicjuje się jego programowe oczyszczanie. W Insignii A objawem tego były większe obroty a w B wyraźny komunikat. Dobra zmiana bo w A można było przeoczyć tą czynność co miało złe skutki.
Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
@qucze ja w swojej insigni A jak mi się oczyszczanie odpali nigdy nie trzymam wyższych obrotów tylko czekam aż skończy się wypalanie. Nigdy nie miałem najmniejszych kłopotów DPF.
Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
@qucze ja w swojej insigni A jak mi się oczyszczanie odpali nigdy nie trzymam wyższych obrotów tylko czekam aż skończy się wypalanie. Nigdy nie miałem najmniejszych kłopotów DPF.
- qucze
- Posty: 111
- Rejestracja: sobota 25 lis 2017, 11:19
- Posiadane auto: Insignia Tourer OPC
- Silnik: 1.6 DTH, 136KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: Województwo?
Re: Wypalanie filtra DPF
Trzymałem powyżej 2000 bo wyczytałem w instrukcji że trzeba utrzymać powyżej 1min. Miałem też inny komunikat którego już nie sfotografowałem żeby trzymać wysokie obroty lub zredukować bieg... jak obnizylem obroty podczas wypalania zbliżając się do 2000 usłyszałem sygnał dźwiękowy i ten komunikat
-
- Posty: 37
- Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 170kM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: Wypalanie filtra DPF
U mnie wypalanie DPF występowało co 200 do 300 km (np. od ostatniej regeneracji 188 km)
- Załączniki
-
- DPF 1.JPG (56.4 KiB) Przejrzano 13202 razy
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Wypalanie filtra DPF
Jakto? Co tak często? Ja mam 39 tysięcy i ani razu nie byl. A przynajmniej żaden komunikat się nie pokazał
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wypalanie filtra DPF
@Cloud jak Ty zapier... głównie w trasie po autostradach to ci się wypala po drodze bez komunikatu. Czytałem, ale nie pamiętam gdzie, że on się pojawia gdy nie zakończy się powodzeniem ileś tam prób wypalenia w czasie jazdy.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 170kM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: Wypalanie filtra DPF
Ja też po autostradach ...., ale podobnie jak Cloud trafiłem na egzemplarz "lawetowy". Jeżeli przy takim komunikacie jednocześnie występuje utrata mocy silnika to może być poważny problem. Okazało się podczas pierwszej naprawy usterki silnika w ASO, że trzeba wymienić rurę powietrza między przepustnicą, a intercoolerem ze względu na brak pierścienia uszczelniającego. Ponieważ problem wystąpił ponownie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów po odbiorze z naprawy w ASO to już w innym ASO wymienili czujnik ciśnienia różnicowego DPF i po tej naprawie przejechałem 1000 km bez powtórzenia się takiego komunikatu i co istotniejsze bez utraty mocy silnika. Jak będzie dalej to nie wiem - obecnie czekam (uziemiony w domu) już ponad tydzień na odbiór z ASO ze względu na inną naprawę, a właściwie dalszą diagnostykę problemu z drganiami
-
- Posty: 103
- Rejestracja: niedziela 30 lip 2017, 16:10
- Posiadane auto: GS
- Silnik: 1,6 CDTI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wypalanie filtra DPF
W 1.6 dieslu, można bez komunikaty łatwo wyczuć, że się wypala DPF.
W przedziale obrotów 1-2.2k silnik wyraźnie głośnie i bucząco chodzi..
W przedziale obrotów 1-2.2k silnik wyraźnie głośnie i bucząco chodzi..
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Wypalanie filtra DPF
niedawno czytałem informacje na ten temat i zgodnie z tym co podawali inni, taki komunikat pojawia się tylko w sytuacji, gdy doszło do znacznego wypełnienia filtra DPF i konieczne jest jego wypalenie w celu zapobiegania całkowitemu zatkaniu (bodajże ok. 80% wypełnienia). W sytuacji normalnej, kiedy filtr wypala się co kilkaset km. i wypalanie to przebiega prawidłowo do końca, komputer o niczym nie informuje.qucze pisze: ↑czwartek 12 kwie 2018, 15:35Pierwsze wypalanie Filtra DPF przy niecałych 2000km, złapało mnie na koniec trasy na parkingu... Wypaliłem na postoju trzymając na 2500obr przez około 2-3min. Nie da sie wyświetlić żadnych innych informacji na wyświetlaczu (zdjęcie), wszystkie info zablokowane do końca wypalenia.
Jeżeli prawdą jest to, co napisałem, należałoby się zastanowić jakim cudem doszło do takiego wypełnienia filtra DPF. Nie słyszałem o innym przypadku w Insigni B, kiedy ktoś miał komunikat jak u Ciebie.
U mnie wypalanie odbywa się co kilkaset km i gdyby nie obserwacja chwilowego zużycia paliwa na postoju, nawet nie wiedziałbym, że coś się dzieje. Być może przerywałeś u siebie wypalanie?
Na marginesie, u siebie założyłem diodę tzw. DPF, czyli informującą o załączeniu ogrzewania tylnej szyby i całkiem fajnie wspomaga to kierowcę w wykryciu procesu wypalania. Polecam, robota niewielka, a przydatność spora
- qucze
- Posty: 111
- Rejestracja: sobota 25 lis 2017, 11:19
- Posiadane auto: Insignia Tourer OPC
- Silnik: 1.6 DTH, 136KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: Województwo?
Re: Wypalanie filtra DPF
Wiesz na początku mojej przygody z Insignią jeszcze nie wiedziałem kiedy filtr sie wypala wiec pewnie gasiłem auto nawet o tym nie wiedząc (bo nie ma żadnej diody w standardzie). Teraz juz rozpoznaje kiedy sie wypala, silnik głośniej pracuje, wzrasta spalanie i system Start/Stop nie wyłączy silnika. Wiec jak mnie złapie przed końcem trasy to robie jeszcze kółko zanim zaparkuje
-
- Posty: 103
- Rejestracja: niedziela 30 lip 2017, 16:10
- Posiadane auto: GS
- Silnik: 1,6 CDTI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wypalanie filtra DPF
tak jak @qucze pisze, silnik staje się głośniejszy przy niższych obrotach.
Mnie bardzij zastanawia co ile powinine sięwypalać filtr.
Jeżdżąc ostatnio więcej pomieście mam wrażenie, że raz na jakieś max 100km potrafi się wypalać.
Nie za często?
Mnie bardzij zastanawia co ile powinine sięwypalać filtr.
Jeżdżąc ostatnio więcej pomieście mam wrażenie, że raz na jakieś max 100km potrafi się wypalać.
Nie za często?
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Wypalanie filtra DPF
Ja znowu w mieście mam co kilkaset km (ok. 400). Jest to zgodne ze spostrzeżeniami, które mają chłopaki z Insigni A. U mnie wypalanie zawsze schodzi z ok. 40% wypełnienia DPF do kilku (np.4) %. Po wypaleniu mam w zasadzie pusty DPF. Przebieg dobija 30 tys.km
Dodane 13.10:
Dzisiaj coś nowego. Przejechałem 570km, wypełnienie DPFa 65%. Korzystając z wyjazdu w trasę wymusiłem jazdę z obrotami ok. 2-3 tys. przez parę minut. Zaczęło się wypalanie, wypełnienie DPFa zeszło do 8% (Torque Pro).
Podejrzewam, że gdyby nie trasa i moje wymuszenie wypalania, wypełnienie DPFa dalej by rosło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości