Strona 2 z 11

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 15:13
autor: pancer
Koledzy mają po prostu mniej agresywny styl jazdy. Jestem w stanie uwierzyć w różnice w waszym spalaniu.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 20:49
autor: jurass
pancer pisze:
wtorek 10 lip 2018, 15:13
Jestem w stanie uwierzyć w różnice w waszym spalaniu.
A ja nie. :o
wassermann pisze:
wtorek 10 lip 2018, 14:53
pokażę realne spalanie
Ja, jak wiesz, pokazuję. :mrgreen:

Obrazek

Dzisiaj nowy CLSik za mną szedł, ale chyba słabo coś cisnął, bo w przyspieszaniu od 100 do 190 nie zbliżył się. :roll:
Wcześniej było Lambo kabrio, ale nie wygłupiałem się. Jakiś czip by się przydał. :lol:

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 21:09
autor: Cloud
Tak się trochę zastanawiam i jakbym sobie tego nie poukładał, tak te silniki palą podobne ilości co V8 ..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 21:13
autor: jurass
No, ale są tańsze w zakupie. Najtańsze V8 kosztuje ponad 200, a napęd na jedną oś przy korzystaniu z tego auta tu przez cały rok w każdych warunkach to dla mnie nieporozumienie. W Kalifornii może być.

2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 21:17
autor: Cloud
No dobra, tylko jak to cholera tyle tej benzyny pije? Przecież to jest połowa, albo jedna trzecia dużego silnika, który spala podobne ilości.

Dobrze ze nie wybrałem opcji z tym silnikiem, bo nawet z czeskimi rabatami bym nie zarobił na benzynę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 21:39
autor: jurass
40%. Ale to V8 bierze jednak trochę więcej, aczkolwiek nie proporcjonalnie. Nie wiem, nie znam się.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 10 lip 2018, 22:36
autor: Wodzu
wassermann pisze:
wtorek 10 lip 2018, 14:53
Noga ciężka choć bez jakiegoś idiotycznego ujeżdżania, po prostu - są konie, jest bacik. Z trasy nigdy nie przywiozłem mniej jak realne 12/100 (pomiar wlanego paliwa, ale komp zaniża minimalnie do 3%)


M.
W moim przypadku w Polsce 9,5 jest nieosiągalny. Za bardzo przypadł mi do gustu tryb sport. 9,5 u Pepików, na Słowacji i na Węgrzech realne. Nie znam lokalnej policji i radarów więc te konie pilnuję aby za szybko nie leciały a wówczas 9,5 robi się samo. :)

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: środa 11 lip 2018, 07:53
autor: Maciek
Cloud pisze:
wtorek 10 lip 2018, 21:09
Tak się trochę zastanawiam i jakbym sobie tego nie poukładał, tak te silniki palą podobne ilości co V8 ..
miałem Jeepa Grand Cherokee V8 i on nie chciał palić poniżej 17l/100km :mrgreen:

ciężko się odnieść do twojego postu, bo potrzebny byłby konkretny przykład, o jakie V8. Czy współczesny, np. Mustang 5,0V8, BMW 550i etc? Czy może stare V8 z końca lat 90-tych, które miały moc i osiągi porównywalne do Insigni 260, mam tu na myśli Mercedesa W210 430E, BMW E39 540i i Audi A6 4,2/300KM. Jakkolwiek nie patrzeć, V8, czy nowe, czy stare paliły te kilka litrów więcej - na autocentrum wystarczy sprawdzić. Te 4-5 litrów V8 połykały więcej na 100 km. Progres jest. Właśnie dlatego w latach 90-tych w Stanach wyginęły V8, a w latach 2000-tych V6 w Europie, bo te silniki paliły znacząco więcej przy słabszej dynamice.
jurass pisze:
wtorek 10 lip 2018, 20:49
Dzisiaj nowy CLSik za mną szedł, ale chyba słabo coś cisnął, bo w przyspieszaniu od 100 do 190 nie zbliżył się. :roll:
znając życie, to cisnął do końca :mrgreen: W tej Insigni nie odczuwa się tego przyśpieszenia. Masz wrażenie, że auto 'nie idzie' i że te auta, które zostają z tyłu, nie ścigają się. Ale wystarczy wziąć stoper do ręki. Około 4 sekund w przyśpieszeniu 80-120 to naprawdę świetny wynik.

Ale - nie ważne, jak szybki masz samochód i tak w końcu trafisz na szybszy :lol:

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: niedziela 22 lip 2018, 08:49
autor: emzet1
U mnie na trasie Gdańsk-Warszawa-Gdańsk przez A1 i A2 średnie spalanie równe 10, średnia prędkość 84 km/h.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: niedziela 22 lip 2018, 10:45
autor: wassermann
Tylko co wyraża średnia prędkość?
Pogoń chwilami 220 km/h i godzina stania w korku do bramek? Czy równomierna jazda 140-160 km/h bez utrudnień?

Ostatnio zaliczyłem 400 km dość pustą A1, tak więc jechało się równomiernie bez zajeżdżających drogę i konieczności częstego ponownego rozpędzania. Jechałem non-stop 180-200+ km/h, tylko 2 osoby. Tryb Sport. Ale żadnego deptania bez sensu, jazda była płynna choć szybka. Spalanie wyszło 18/100. Mówię o Insi A z tym silnikiem. Jednak powyżej pewnej prędkości zaczyna się wir w baku...

M.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: niedziela 22 lip 2018, 11:04
autor: emzet1
Podałem średnią z komputera. Generalnie jazda z prędkością 140 - 170 km/h, w jedną stronę korek 15 minutowy, w drugą 25 min. 70 % trasy tryb Tour. 2 os., prawie non stop włączona klimatyzacja.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: niedziela 22 lip 2018, 12:13
autor: wassermann
No właśnie, ciekawe jak będzie w Insi B, bo jestem przekonany, że w Insi A 4x4 jazda na Sporcie zauważalnie zwiększa spalanie. Klima bez wpływu, znaczenie pomijalne.

M.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: niedziela 22 lip 2018, 16:42
autor: coolik
I wersji B też znaczącą zwiększa spalanie, bo obroty też wzrastają.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: wtorek 24 lip 2018, 07:58
autor: andrew
zrobiłem teraz trasę po europie ok 4 tys km do tego 2,5 tys z przed trasy i jestem zdziwiony bo spalenie zeszło mi do 8,9 l/ 100 km a średnia prędkość ok 60 km/h. W porównaniu do A jest to rewelacja. Dodam że prędkość autostradowa nie zawsze była grzeczna, spore odcinki 160-190 km/f a w większości 120-150.
Dla mnie super.

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

: piątek 10 sie 2018, 07:38
autor: Maciek
Obrazek

średnie spalanie po 6300 km - 9,9 l/100km, średnia prędkość 64kph. Głównie autostrady i eSki z prędkościami przelotowymi 150kph, trochę krajówek i miasta. Pewnie od września spalanie wzrośnie, bo będzie więcej jazd po mieście i odprowadzanie dzieci do przedszkola i szkoły, ale mimo wszystko moim zdaniem wynik w porządku.

Czy jazda ma wiele wspólnego z ekodrivingiem? Jak najbardziej tak - staram się unikać gwałtownych przyśpieszeń i hamowań, jazda z przewidywaniem sytuacji drogowej. Jeżdżę tak, żeby dojechać do celu, a nie, żeby koniecznie być pierwszym (choć jeśli mam być szczery, rzadko kiedy ktoś mnie wyprzedza). Natomiast podczas wyprzedzań innych aut nie unikam kickdownów, na autostradach, czy eSkach zdarza się skonfrontować osiągi z mocnymi maszynami, nie unikam szybszej jazdy.