Witam,
Autko (Insignia B z 2017 - 1,5 turbo 165KM) stało tydzień pod domem. Przejechane ma 64k km wiec bez szaleństw. Ze względu na Covid i prace zdalna nie miałem potrzeby go odpalać. Włączam silnik po tygodniu a tu komunikat "Moc silnika ograniczona" oraz kontrolka Check engine . Auto jeździ, ale bez turbo, zamula na drodze. Ogólnie spędziłem weekend na szukaniu jakiś wskazówek co to może być. Muszę w poniedziałek jechać gdzieś ogarnąć jaki jest konkretnie kod błędu żeby wiedzieć co jest grane.
Ogólnie zauważyłem ze system start-stop nie działa, jak daje na luz to nie gasi silnika. Druga rzecz co zauważyłem to czasami falują obroty silnika tak od 1000 do około 1700 na biegu jałowym, dopiero jak ruszę i dodam gazu to przestaje falować.
Czytałem trochę o tym falowaniu w Insigniach, ale nie umiem tego połączyć z brakiem Start-Stop i turbo. Macie jakieś pomysły co to może być?
Komunikat "Moc silnika ograniczona" + Check engine
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Komunikat "Moc silnika ograniczona" + Check engine
takie objawy kojarzę z awarii potencjometru pedału gazu. Zamiast kombinować w ciemno sprawdź błędy i będziesz wszystko wiedział
-
- Posty: 10
- Rejestracja: środa 23 wrz 2020, 18:31
- Posiadane auto: Furmanka
- Silnik: elektryczny
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: Komunikat "Moc silnika ograniczona" + Check engine
Dzisiaj przyszedł do mnie interfejs ODBII i błędy odczytane:
============1==============
P2091
Raw code: 2091
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Stały
OBDII: Camshaft position (CMP) actuator B, bank 1 - circuit high
============2==============
P0013
Raw code: 0013
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Stały
OBDII: Camshaft position (CMP) actuator, intake/left/front, bank 1 - circuit malfunction
Właśnie coś próbuje wyszukać dokładnie o co tutaj chodzi...
Na pewno B oznacza ze to na sensor na wylocie z silnika.
Ktoś ma może jakieś fotki albo zdjęcia z instrukcji serwisowych gdzie go dokładnie znajdę?
============1==============
P2091
Raw code: 2091
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Stały
OBDII: Camshaft position (CMP) actuator B, bank 1 - circuit high
============2==============
P0013
Raw code: 0013
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Stały
OBDII: Camshaft position (CMP) actuator, intake/left/front, bank 1 - circuit malfunction
Właśnie coś próbuje wyszukać dokładnie o co tutaj chodzi...
Na pewno B oznacza ze to na sensor na wylocie z silnika.
Ktoś ma może jakieś fotki albo zdjęcia z instrukcji serwisowych gdzie go dokładnie znajdę?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: środa 23 wrz 2020, 18:31
- Posiadane auto: Furmanka
- Silnik: elektryczny
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: Komunikat "Moc silnika ograniczona" + Check engine
Problem rozwiązany
Okazało się że przewody elektryczne do czujnika położenia wałka rozrządu były uszkodzone.
Przed wystąpieniem problemu, auto stało tydzień nieużywane (praca zdalna) i chyba jakiś gryzoń zrobił sobie ucztę
Po naprawie przewodów wszystko wróciło do normy.
Znacie jakieś środki odstraszające na gryzonie
Okazało się że przewody elektryczne do czujnika położenia wałka rozrządu były uszkodzone.
Przed wystąpieniem problemu, auto stało tydzień nieużywane (praca zdalna) i chyba jakiś gryzoń zrobił sobie ucztę
Po naprawie przewodów wszystko wróciło do normy.
Znacie jakieś środki odstraszające na gryzonie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości