Strona 1 z 1

Diesel - błąd P11DC

: poniedziałek 25 maja 2020, 05:44
autor: jami
No to nachwaliłem swoją niezawodną Insignię (3 lata dobiega bez niespodzianek) :lol:
Wczoraj żółta kontrolka w zegarach, poza tym żadne inne efekty. Po podłączeniu apki wyskoczył błąd P11DC, czyli błąd jednego z czujników tlenków azotu.
Szybkie sprawdzenie na innym forum (polecam cały wątek na insignia-club.pl) i widzę, że nie ma się czym przejmować. Tym niemniej jadę do ASO, zobaczymy czy poprzestaną na skasowaniu błędu, czy jednak wymianie czujnika. Auto na szczęście na gwarancji, bo mógłbym stracić sporo kasy.

Re: Diesel - błąd P11DC

: poniedziałek 25 maja 2020, 07:39
autor: Marek F
Jesteś w dobrej sytuacji, ciekawe co powie Kowalski jak ją sprzedaż przykładowo za dwa lata , czy wystarczy duży serwis ,czy szlag go trafi i popsuje opinie insigni b , oby było tylko dobrze.

Re: Diesel - błąd P11DC

: poniedziałek 25 maja 2020, 08:28
autor: jami
zauważyłem, że w Insigni A się nie przejmują, ewentualnie wymieniają czujniki za kilkaset zł (oczywiście nie w ASO)
Tym niemniej sprawę będę monitorował i częściej sprawdzał błędy aplikacją ze smartfona :D

Re: Diesel - błąd P11DC

: poniedziałek 25 maja 2020, 08:58
autor: Marek F
Być może to tylko czujnik , czasem usterki tego typu przynoszą awarię z opóźnieniem. Najlepsze,jak tak można powiedzieć są takie awarie ,szybka diagnoza i naprawa ,gorzej jak nie można znaleźć co autu dolega.

Dodano po 1 godzinie 26 minutach 42 sekundach:
Jami spowodowałeś po części ,że dokupie sobie zanim zakończy się gwarancjia, 2+1 przedłużoną. Nie dlatego ,że tak bardzo szkoda mi kasy,tylko dlatego że mam swój warsztat dobry któremu ufam jeżeli chodzi o rzetelność . Takie ubezpieczenie jakby padła jakaś sonda ,czujnik czy pedały itd. są to dość drogie pierdoły, więc nawet jak stracę to niewiele . Nawet jak coś zechcę zrobić w trzecim roku poza Aso to itak się nie kapną. Wiem że, chyba zostaje mi standardowe rozszerzenie gwarancji ,bo minął rok już i brak assistans od opla ,ale przecież itak mam od ubezpieczyciela przecież . Byłem przeciw ale może warto ,choć bardzo mało zacząłem jeździć, ale dałeś mi bodziec 😁.

Re: Diesel - błąd P11DC

: czwartek 04 cze 2020, 07:18
autor: jami
Aktualizacja: ASO zakwalifikowało czujnik tylny do wymiany, na szczęście w ramach gwarancji bo 2 tys.zł by bolało ;)
Sama wymiana jakieś 0,5 godziny w serwisie. Dostępność czujnika bezproblemowa, choć nie od ręki

Re: Diesel - błąd P11DC

: środa 07 lip 2021, 16:13
autor: Adam6259
Witam
Niestety i mnie też ten błąd wyskoczył. Byłem w ASO i umówiłem się na weryfikację. Ale sprawa dzisiaj nie jest prosta.jest to prawdopodobnie drugi czujnik nox w sklepie ASO dowiedziałem się że na chwilę obecną niedostępny w sieci Opla. Na szczęście jest to drugi czujnik który kontroluje spaliny i jego błąd jeżeli DPF się wypala nie powinien mieć negatywnych skutków. Trzeba jedynie często kontrolować stan oleju czy się nie podnosi. O zamienniku czy naprawie (wymianie sondy) nie chcieli słyszeć. Auto na gwarancji czujnik się zamówi i trzeba czekać.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Re: Diesel - błąd P11DC

: środa 14 lip 2021, 16:15
autor: Adam6259
Nie wiem czy to jest problem czy nie w każdym razie serwis stwierdził że drugi czujnik nox jest uszkodzony i generuje błąd. Ale engine świeci się dzień dwa i gaśnie błąd jest zapisany. Po wykasowaniu błędu wszystko się powtarza znów żółta kontrolka ( przy szybkiej autostradowej jeździe ) . Po czym gaśnie i tak w kółko. Z autem nic się nie dzieje ma moc DPF wypala się co 300-400 km. Przy zapełnieniu około 45%. Czujnika faktycznie nie ma. Podobno w Europie czeka na niego około 20000 samochodów. Mam tak jeździć i kontrolować czy DPF się wypala i czy poziom oleju się nie podnosi tzn. czy do oleju nie dostaje się ropa.

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Re: Diesel - błąd P11DC

: niedziela 22 sie 2021, 20:29
autor: nexembers
Też napotkał mnie problem P11DC. Wydaje mi się, że DPF normalnie się czyści co ok. 450-750km - widziałem kilkukrotnie.
Czy wymiana samej sondy, np. tej: https://allegro.pl/oferta/czujnik-nox-o ... 0088290788 , pozwoli na wyeliminowanie błędu? Nie uśmiecha mi się płacić 2000zł za moduł z czujnikiem :/

Re: Diesel - błąd P11DC

: wtorek 22 lut 2022, 12:03
autor: Thorpw
Witam jestem po wymianie czujnika nox nr 2 zakupionego na stronie allegro podanej powyżej. Zrobiłem 5 tys km wszytko Oki błąd P11DC zniknął. Po wymianie zresetowałem oba czujniki po sugesti Pana z allegro. Może komuś przyda się ta informacja.

Re: Diesel - błąd P11DC

: wtorek 22 lut 2022, 23:23
autor: weicher92
Dosyć często spotkany problem.
Aktualnie rozpoczęła się kampania dla Insigni B: E212113780.
Dotyczy programowania modułu silnika pod kątem zmniejszenia emisji spalin, może warto jeszcze w ten sposób spróbować.

Re: Diesel - błąd P11DC

: niedziela 27 lut 2022, 16:54
autor: Thorpw
Witam dostałem zawiadomienie o kampanii. Z informacji otrzymanej od serwisu ma ona dotyczyć zmniejszenia temperatury podczas wypalania filtra bo jest za duza i to jest pewnie powód naszych problemów z czujnikami nox. Ktoś powinien ich pociągnąć do odpowiedzialności za wymianę czujników nox po gwarancji na nasz koszt. NIech oddają kasę za swój błąd w programie.

Re: Diesel - błąd P11DC

: wtorek 07 lut 2023, 21:28
autor: Ampl
Thorpw pisze:
wtorek 22 lut 2022, 12:03
Witam jestem po wymianie czujnika nox nr 2 zakupionego na stronie allegro podanej powyżej. Zrobiłem 5 tys km wszytko Oki błąd P11DC zniknął. Po wymianie zresetowałem oba czujniki po sugesti Pana z allegro. Może komuś przyda się ta informacja.
Ba czym polegało zresetowanie czujników?

Re: Diesel - błąd P11DC

: sobota 07 paź 2023, 12:52
autor: Adam6259
Ampl pisze:
wtorek 07 lut 2023, 21:28
Thorpw pisze:
wtorek 22 lut 2022, 12:03
Witam jestem po wymianie czujnika nox nr 2 zakupionego na stronie allegro podanej powyżej. Zrobiłem 5 tys km wszytko Oki błąd P11DC zniknął. Po wymianie zresetowałem oba czujniki po sugesti Pana z allegro. Może komuś przyda się ta informacja.
Ba czym polegało zresetowanie czujników?
Inaczej zwana adaptacja po prostu komp. serwisowym programuje się w systemie czujniki od nowa. ten błąd to częsta sprawa ale za bardzo nie ma się czym przejmować to jedynie ekologia bez wpływu na silnik, trzeba często kontrolować poziom oleju czy się nie podnosi bo to oznacza ze paliwo używane do wypalania dpf dostaje się do silnika co grozi jego zatarciem.