Strona 2 z 2

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: poniedziałek 09 kwie 2018, 07:30
autor: radekj
Mam nadzieję, że nie ma "hill holdera" bo ten w 508 doprowadza mnie do szału, czasem działa, czasem nie, czasem puszcza, czasem nie - wtedy muszę zaciągnąć ręczny żeby puścił... Masakra...

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: poniedziałek 09 kwie 2018, 08:04
autor: siejeje
Dziękuję za ten temat bo dowiedziałem się tu dwóch rzeczy o których nie wiedziałem :)
1. Po zaciągnięciu hamulca postojowego można ruszyć bez zwalniania go (sam się zwolni).
2. Hill assist, czyli na górce jednokrotnie wciskam hamulec i auto się blokuje (wyskakuje komunikat na ekranie że działa system wspomagajacy ruszanie pod górę, więc jest pewność że trzyma).

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: poniedziałek 09 kwie 2018, 09:13
autor: LEM
siejeje pisze:
poniedziałek 09 kwie 2018, 08:04
2. Hill assist, czyli na górce jednokrotnie wciskam hamulec i auto się blokuje (wyskakuje komunikat na ekranie że działa system wspomagajacy ruszanie pod górę, więc jest pewność że trzyma).
Nigdy takiego komunikantu nie widziałem, ale działanie asystenta ruszającego pod górkę czułem - po puszczeniu hamulca nożnego auto stało. Wciskasz hamulec nożny, czy przycisk ręcznego ?

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: poniedziałek 09 kwie 2018, 09:27
autor: Cloud
LEM pisze:
siejeje pisze:
poniedziałek 09 kwie 2018, 08:04
2. Hill assist, czyli na górce jednokrotnie wciskam hamulec i auto się blokuje (wyskakuje komunikat na ekranie że działa system wspomagajacy ruszanie pod górę, więc jest pewność że trzyma).
Nigdy takiego komunikantu nie widziałem, ale działanie asystenta ruszającego pod górkę czułem - po puszczeniu hamulca nożnego auto stało. Wciskasz hamulec nożny, czy przycisk ręcznego ?
U mnie też nie wyskakuje. Jedyna informacja, to po „zaciągnięciu” ręcznego.

Jako ciekawostkę dodam, że ręczny można zwolnic dodając gazu bez puszczania sprzęgła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: poniedziałek 09 kwie 2018, 11:41
autor: siejeje
Wrzucam zdjęcie komunikatu. Jest on wywoływany kiedy nacisnę i puszczę hamulec na górce (skrzynia automatyczna). Obrazek

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: poniedziałek 09 kwie 2018, 20:12
autor: Tomi
A nie jest to tak że ten komunikat pokazuje się tylko z automatem? Dzięki Cloud za podpowiedź z tym dociśnięciem hamulca faktycznie działa, nie rozkminiłem tego a robiłem różne próby.

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: środa 04 wrz 2019, 13:00
autor: wassermann
U mnie taki komunikat się nie pokazuje (aczkolwiek nie sprawdzałem w tym trybie wyświetlacza - bo mam zawsze ustawiony Sport).
Samochód na pewno jest przytrzymywany przez chwilę ciśnieniem w układzie, przy ruszaniu pod górę, ale żadnego komunikatu nie ma. Testowałem ostatnio kilka razy.

M.

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: środa 30 paź 2019, 14:04
autor: jami
Cloud, jak dokładnie działa to wymuszanie hill holdera? Pierwsze pytanie, w jakim stanie jest Start&Stop? Musi być aktywny, czy może być wyłączony (co zazwyczaj robię po uruchomieniu silnika)?
Podjeżdżasz do świateł na wzniesieniu, zatrzymujesz auto klasycznie hamulcem, druga noga wciska sprzęglo i co dalej?

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: czwartek 31 paź 2019, 08:03
autor: LEM
Z tego co piszą użytkownicy u jednych da się to wymusić dociskając hamulec po zatrzymaniu u innych dodatkowo jest komunikat, a u innych (np u mnie, auto z czerwca 2017) nie ma żadnej możliwości wymuszenia tego ani dowiedzenia się czy się załączył...

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: czwartek 31 paź 2019, 08:35
autor: Cloud
S&S zawsze mam wyłączony. Nienawidzę tego :-)

Dojeżdżam do świateł, noga na sprzęgle, druga na hamulcu. Jak nie załapał, że jest górka, to wduszam hamulec dość mocno i łapie prawie zawsze. Musi być bieg włączony (w przeciwnym kierunku do wzniesienia - ruszasz pod górkę - jedynka, cofasz pod górkę - wsteczny).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: czwartek 31 paź 2019, 09:26
autor: andrew
w automacie to jest trochę inaczej - nie do końca zrozumiałem wywód @wassermann - jak jest zapięte D to bez ręcznego trzyma na górce. Ja również nie zaobserwowałem tego komunikatu i również jeźdzę w sporcie. Chętnie przeczytam instrukcję jak uruchomić hil assist - w aucie w automacie. (bez rąk).

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: piątek 01 lis 2019, 06:34
autor: wassermann
@andrew Chodziło mi o to, że bez żadnych zabiegów ze strony kierowcy, oraz bez żadnego komunikatu przy tym, HH sam wkracza do akcji na wzniesieniach. Przekonać o tym wcześniej się nie da, zanim nie zdejmie się nogi z hamulca aby ruszyć (no, albo na próbę - tylko czy potem HH ponownie zadziała?) Zatrzymuję się pod górkę, noga na hamulec, stoję, chcę ruszyć, zdejmuję nogę i czuję, że auto jest trzymane hamulcem roboczym (utrzymane ciśnienie jak przy nacisku stopy na pedał). To trzymanie nie trwa wiecznie, a tylko chwilkę. Nigdy nie weryfikowałem ile trwającą. W poprzedniej generacji Insignii była to może sekunda, max dwie.
Dodatkowo mam do wyboru (w menu na centralnym wyświetlaczu) opcję "krótkiego" i "długiego" asystenta ruszania pod górę (Hill-Hold) - wybrałem długiego i nie robiłem eksperymentów.

M.

Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego

: czwartek 09 lut 2023, 21:42
autor: Nowy29
Jak jest przy wymianie klocków hamulcowych z tyłu w Insigni 1.5 turbo 165KM z 2018 roku z elektrycznym recznym Potrzebny jest komputer aby cofnąć tłoczek?