Skrzynia automatyczna a ręczny.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: coolik » sobota 21 kwie 2018, 20:48

@admin Brakuje w dziale technicznym działu: Skrzynia biegów :)

Mam pytanie do użytkowników automatów. Jeździłem wielokrotnie samochodami z automatem, ale nigdy takiego nie posiadałem. Zacząłem się zastanawiać nad jedną rzeczą. Wyjeżdżając z garażu zatrzymuję się na chwilę, by zamknąć bramę. To samo wracając. Oczywiście nie gaszę samochodu w takim momencie. Do tej pory wrzucałem "N" i ręczny, ale zacząłem się ostatnio zastanawiać, czy mimo wszystko nie byłoby zdrowiej dla skrzyni jakby ją zostawił w "D' i zaciągnął ręczny. Jak to się powinno robić, bo w instrukcji nic nie znalazłem.

till
Posty: 90
Rejestracja: piątek 15 wrz 2017, 20:33
Posiadane auto: Insignia GS elite
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: till » sobota 21 kwie 2018, 20:52

coolik pisze:
sobota 21 kwie 2018, 20:48
@admin Brakuje w dziale technicznym działu: Skrzynia biegów :)

Mam pytanie do użytkowników automatów. Jeździłem wielokrotnie samochodami z automatem, ale nigdy takiego nie posiadałem. Zacząłem się zastanawiać nad jedną rzeczą. Wyjeżdżając z garażu zatrzymuję się na chwilę, by zamknąć bramę. To samo wracając. Oczywiście nie gaszę samochodu w takim momencie. Do tej pory wrzucałem "N" i ręczny, ale zacząłem się ostatnio zastanawiać, czy mimo wszystko nie byłoby zdrowiej dla skrzyni jakby ją zostawił w "D' i zaciągnął ręczny. Jak to się powinno robić, bo w instrukcji nic nie znalazłem.
'' P''?

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: andrew » sobota 21 kwie 2018, 21:10

till pisze:
sobota 21 kwie 2018, 20:52
coolik pisze:
sobota 21 kwie 2018, 20:48
@admin Brakuje w dziale technicznym działu: Skrzynia biegów :)

Mam pytanie do użytkowników automatów. Jeździłem wielokrotnie samochodami z automatem, ale nigdy takiego nie posiadałem. Zacząłem się zastanawiać nad jedną rzeczą. Wyjeżdżając z garażu zatrzymuję się na chwilę, by zamknąć bramę. To samo wracając. Oczywiście nie gaszę samochodu w takim momencie. Do tej pory wrzucałem "N" i ręczny, ale zacząłem się ostatnio zastanawiać, czy mimo wszystko nie byłoby zdrowiej dla skrzyni jakby ją zostawił w "D' i zaciągnął ręczny. Jak to się powinno robić, bo w instrukcji nic nie znalazłem.
'' P''?
gdybym ja miał taki wyjazd to na pewno przy wysiadaniu z auta przy włączonym motorze wstawiłbym "P" a nie żadne neutralne a tym bardziej bieg. B. długo jeżdżę automatami. Poza tym nie wiem jaki masz ten wyjazd, ale to b. dobry moment do skrojenia auta.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: coolik » sobota 21 kwie 2018, 21:19

Skrojenia samochodu się nie obawiam, bo samochód wciąż jest na moim terenie i między mną a światem jest jeszcze brama automatyczna :)
Hmmm, o "P" nie pomyślałem, jakoś tak mi się tylko za parkowaniem kojarzy przy zgaszonym silniku :) No to skoro tak, to od dziś będzie "P" :)

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: admin » niedziela 22 kwie 2018, 06:01

Się zrobi ;)
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

witek
Posty: 59
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:01
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Niepolomice
Województwo: malopolskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: witek » niedziela 22 kwie 2018, 07:38

Jesli przestawiasz na N to musisz jeszcze uzyc recznego, bo auto ci odjedzie. Ja zawsze daje na P, tak jest szybciej. W pozycji D z recznym masz caly czas zapiety naped i sprzeglo bedzie sie meczyc (chyba, ze elektronika w takiej sytuacji wysprzegla)

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Niebrzyd » niedziela 22 kwie 2018, 17:37

ja to w ogóle nie rozumiem po co jest ręczny w automacie i to jeszcze elektroniczny?
na "D" i "P" auto z górki i tak się nie zsunie
w Maździe GJ, ręcznego używałem tylko do zabawy na śniegu (ale tam klasyczna dźwignia), a w Isi nawet go ani razu nie włączyłem :D
ja "N" używam tylko przy wymianie opon

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: admin » poniedziałek 23 kwie 2018, 06:47

coolik pisze:
sobota 21 kwie 2018, 20:48
@admin Brakuje w dziale technicznym działu: Skrzynia biegów :)
Dołożyłem kwestie napędowe...zatem tutaj zmieści się kwestia skrzyni biegów.

zawieszenie-uklad-hamulcowy-f15.html
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: coolik » poniedziałek 23 kwie 2018, 07:26

Boję się, że mogą się ludzie nie połapać, że uklad napędowy to skrzynia biegów ;)
A mógłbyś przerzucić te wątki o skrzyni do nowego działu?

Potasik
Posty: 72
Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 Turbo 260KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Potasik » poniedziałek 23 kwie 2018, 08:24

Ja trochę inaczej zadam pytanie - czy można zaciągnąć ręczny na "D"? Niestety u nas nie ma czegoś takiego jak przycisk auto hold i nie wiem czy opcja D+ręczny nie uszkodzi skrzyni a byłoby to świetne rozwiązanie stojąc na światłach

Awatar użytkownika
siejeje
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: siejeje » poniedziałek 23 kwie 2018, 10:37

Jak najbardziej możliwa jest kombinacja ręczny + Drive. Używam tego chociażby przy odpalaniu i ruszaniu: wrzucam z P na D przy ciągle zaciągniętym ręcznym po czym ruszam bez zwalniania go (sam się zwalnia).

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Cloud » poniedziałek 23 kwie 2018, 11:58

Nie no, jak. Kombinacja jest możliwa, ale to nie jest zdrowe. Na światłach, jeśli jest długie czerwone, to lepiej wrzucić na Parking, a mając wrzucone Drive nie powinno się zaciągać ręcznego i puszczać hamulca. Skrzynia cały czas będzie próbowała lekko ciągnąć.

Na początku nie zauważycie nic złego, ale po jakimś czasie zacznie delikatnie podszarpywac, podobnie do tego, kiedy zbyt lekko trzyma się na hamulcu.

Ręczny w automacie powinno się używać na większym wzniesieniu, kiedy istnieje ryzyko, ze mimo wrzucenia drążka na Parking, samochód może się stoczyć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Potasik
Posty: 72
Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 Turbo 260KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Potasik » poniedziałek 23 kwie 2018, 14:07

Cloud pisze:
poniedziałek 23 kwie 2018, 11:58
Nie no, jak. Kombinacja jest możliwa, ale to nie jest zdrowe. Na światłach, jeśli jest długie czerwone, to lepiej wrzucić na Parking, a mając wrzucone Drive nie powinno się zaciągać ręcznego i puszczać hamulca. Skrzynia cały czas będzie próbowała lekko ciągnąć.

Na początku nie zauważycie nic złego, ale po jakimś czasie zacznie delikatnie podszarpywac, podobnie do tego, kiedy zbyt lekko trzyma się na hamulcu.

Ręczny w automacie powinno się używać na większym wzniesieniu, kiedy istnieje ryzyko, ze mimo wrzucenia drążka na Parking, samochód może się stoczyć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki za potwierdzenie, tego się właśnie obawiałem że to skrzynię mówiąc kolokwialnie męczy. a tak z ciekawości, czy Hill Control też tak działa, bo fajnie stoi sie bez trzymania hamulca na wzniesieniu ale jeśli to skrzynię też obciąża to bym trzymał :)

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Cloud » poniedziałek 23 kwie 2018, 14:35

Potasik pisze:
Cloud pisze:
poniedziałek 23 kwie 2018, 11:58
Nie no, jak. Kombinacja jest możliwa, ale to nie jest zdrowe. Na światłach, jeśli jest długie czerwone, to lepiej wrzucić na Parking, a mając wrzucone Drive nie powinno się zaciągać ręcznego i puszczać hamulca. Skrzynia cały czas będzie próbowała lekko ciągnąć.

Na początku nie zauważycie nic złego, ale po jakimś czasie zacznie delikatnie podszarpywac, podobnie do tego, kiedy zbyt lekko trzyma się na hamulcu.

Ręczny w automacie powinno się używać na większym wzniesieniu, kiedy istnieje ryzyko, ze mimo wrzucenia drążka na Parking, samochód może się stoczyć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki za potwierdzenie, tego się właśnie obawiałem że to skrzynię mówiąc kolokwialnie męczy. a tak z ciekawości, czy Hill Control też tak działa, bo fajnie stoi sie bez trzymania hamulca na wzniesieniu ale jeśli to skrzynię też obciąża to bym trzymał :)
Nie, hill holder blokuje hamulce. To tak, jakbyś trzymał nogę na hamulcu ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wodzu
Posty: 160
Rejestracja: środa 17 sty 2018, 17:33
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM
Rocznik auta: 2009
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Wodzu » poniedziałek 23 kwie 2018, 14:51

Z tego co się orientuje i co czytałem to najzdrowiej trzymać cały czas hamulec i pozycje D jak stoisz w korkach czy na wzniesieniu. Bez przełączania na P czy N.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości