Strona 8 z 8

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: piątek 20 gru 2019, 02:03
autor: jurass
Ja miałem drgania, przy jeździe ze stałą prędkością jakoś powyżej 120 km/h, które po zmianie opon na zimowe nie występują. Letnie były ponownie wyważane w lecie jak zauważyłem drgania, co nie przyniosło poprawy.

opony letnie: Continental SportContact 6
zimowe: HANKOOK Icept Evo-2
rozmiar obu: 245/35 20"

Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: piątek 20 gru 2019, 07:44
autor: Cloud
Faktycznie, na letnich hankookach drgania były już potężne. Pasażerowie, obojętnie czy z przodu, czy z tylu, czuli i pytali co to. Zmieniłem na zimówki i koniec, zero drgań.

Hankooki poszły do kosza. To nie są opony, tylko jakiś szrot. Dlaczego? Oceniając w szkolnej skali:
- zachowanie na suchej nawierzchni, 3
- zachowanie na wilgotnej nawierzchni, 2
- zachowanie na mokrej, 1
- hałas, 2
- resorowanie, 3


Zimowe Fuldy do 18 stopni (więcej jeszcze nie było) zachowują się lepiej w każdych warunkach. Na suchym zdecydowanie lepiej trzymają drogi niż te twory koreańskie.

Zobaczymy co będzie po wymianie na letnie (jeszcze nie wiem jakie, nie kupione).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: piątek 20 gru 2019, 09:00
autor: balu
Cloud pisze:
piątek 20 gru 2019, 07:44
Faktycznie, na letnich hankookach drgania były już potężne. Pasażerowie, obojętnie czy z przodu, czy z tylu, czuli i pytali co to. Zmieniłem na zimówki i koniec, zero drgań.

Hankooki poszły do kosza. To nie są opony, tylko jakiś szrot. Dlaczego? Oceniając w szkolnej skali:
- zachowanie na suchej nawierzchni, 3
- zachowanie na wilgotnej nawierzchni, 2
- zachowanie na mokrej, 1
- hałas, 2
- resorowanie, 3


Zimowe Fuldy do 18 stopni (więcej jeszcze nie było) zachowują się lepiej w każdych warunkach. Na suchym zdecydowanie lepiej trzymają drogi niż te twory koreańskie.

Zobaczymy co będzie po wymianie na letnie (jeszcze nie wiem jakie, nie kupione).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cloud inni sobie chwalą hankooki :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=drqgQnJCfHU

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: piątek 20 gru 2019, 14:28
autor: jurass
Ja do tych zimowych Hankooków też nie mam zastrzeżeń. Wprawdzie moje zmysły są już drewniane i ostatnio porządnych zim nie było, ale w takich warunkach jakie były jest ok. @Cloud bierz na następny sezon te slicki, co Timo Glock poleca. :D

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: sobota 21 gru 2019, 01:55
autor: Cloud
Jurass, chodziło mi o letnie evo 2. Miałem pecha i moja z takimi wyjechała z fabryki :-)

A wyczynowe opony, to zupełnie inna bajka:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: piątek 21 lut 2020, 23:56
autor: Mario2018
Wielokrotnie występowały drgania nadwozia i kierownicy przy przyspieszaniu, ale dotąd nie sądziłem, że ma to związek ze sprzęgłem. Myślałem, że szarpanie przy przyspieszaniu występujące natychmiast po zmianie biegu na wyższy np. z 3 na 4 wynika z taniej konstrukcji sprzęgła i całego układu napędowego wykonanego „po taniości”. Od kilku tygodni sprzęgło przy mocniejszym przyspieszaniu ślizga się. Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem w swoim aucie? Mam 70 000 km.

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: poniedziałek 24 lut 2020, 21:30
autor: jami
problem był wielokrotnie opisywany na forum, proponuję poszukać. Z jednej strony jest aktualizacja oprogramowania, które eliminuje opisywany problem (komunikat w zegarach i brak możliwości przyśpieszania). Na tą akcję serwisową trzeba powołać się w ASO opisując swoje problemy lub pokazując zdjęcie jak wyżej. Z drugiej trony piszesz o ślizgającym się sprzęgle, czyli ewidentnym problemie mechanicznym. Pozostaje ASO i nadzieja na bezpłatną wymianę sprzęgła...

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: sobota 17 kwie 2021, 10:41
autor: Maniek
Witam, mam problem, kupiłem insignie b 2.0 turbo diesel z 2017 roku i przy prędkości 120 - 140 km/h wyczuwam lekkie drgania. Kupiłem nowe opony letnie vredestein 245 45 18 i problem nie zniknął. Widziałem że temat był wcześniej poruszany może ktoś rozwiązał ten problem.

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: sobota 17 kwie 2021, 17:28
autor: coolik
To są drgania karoserii, czy na kierownicy? Jak na kierownicy i jesteś pewny wyważenia opon, to może coś z felgą, czy tarczą hamulcową.

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: niedziela 18 kwie 2021, 12:59
autor: Maniek
Drgania całej karoserii, opony kupiłem nowe vredestein ultrac satin 45r18 245 i dwa razy je wywazałem. Na zimowych nie było tego (nokiany). Muszę podjechać i sprawdzić felgi. Boję się żeby nie było tak jak u Clouda, auto ma dopiero 42tyś przebiegu.

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: niedziela 18 kwie 2021, 19:39
autor: jami
w tym zakresie prędkości to najczęściej wadliwe wyważenie kół, kiedyś w ASO 2 razy robili, zanim odebrałem bez uwag. Jakoś dało się :D

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: poniedziałek 19 kwie 2021, 09:13
autor: Cloud
U mnie nie udało się winowajcy znaleźć do samego końca. Drgania były i po 100 tysiącach się z tym pogodziłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: poniedziałek 19 kwie 2021, 11:42
autor: jami
Pamiętam Twoje opisy i zawsze po zmianie kół mam nadzieję, że po odpowiednim wyważeniu nie pojawią się problemy jak u Ciebie :D

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: poniedziałek 19 kwie 2021, 15:06
autor: Maniek
No to ładnie się wpakowałem, jeszcze spróbuję w serwisie w Olsztynie zobaczymy co oni na to.

Re: Stuki w układzie kierowniczym i drgania nadwozia GS

: wtorek 20 kwie 2021, 12:28
autor: wassermann
Jeśli drgania występują przy jednostajnej prędkości (a nie tylko podczas przyspieszania), to na 90% wyważenie opon. Drgania karoserii, odczuwalne "w plecach" podczas gdy kierownica nie drży -> wyważyć tylne koła. Miałem tak pewnego razu w Insignii A. 120-140 km/h i masaż pleców, dopiero od 150 znikało. Wyważenie po raz kolejny (w innym miejscu) załatwiło sprawę.
Tym bardziej że piszesz, że na zimowych (które pewnie dopiero co zdjąłeś) problemu nie było. Stąd nie szukałbym go w aucie, lecz w tych nowych oponach i/lub wyważeniu kół (szczególnie tych, które masz teraz na tylnej osi.)

M.