Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek 14 maja 2021, 20:14
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5 turbo 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Zamierzam wymienić tylne klocki hamulcowe w 1.5 turbo 165KM.
Tylko niewiem czy normalnie się cofa tłoczki czy trzeba komputerowo. Ktoś może wymieniał?
Tylko niewiem czy normalnie się cofa tłoczki czy trzeba komputerowo. Ktoś może wymieniał?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
- Posiadane auto: Opel isignia
- Silnik: 2,0 Diesel 170 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Witam Mam pytanie w temacie hamulców czy na przeglądzie w ASO w drugim roku eksploatacji wymieniali wam płyn hamulcowy ? pozdrawiam
-
- Posty: 25
- Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
- Posiadane auto: Opel isignia
- Silnik: 2,0 Diesel 170 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Dzięki za info myślałem że chcą mi to wcisnąć ale jak trzeba to trzeba 

-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
po 4 latach też wymieniają
Co ciekawe, po 80 tys.km nadal mam wszystkie klocki i tarcze oryginalne. Nic nie kwalifikuje się do wymiany, a tarcze spokojnie przeżyją drugi zestaw klocków. Podoba mi się
Co ciekawe, po 80 tys.km nadal mam wszystkie klocki i tarcze oryginalne. Nic nie kwalifikuje się do wymiany, a tarcze spokojnie przeżyją drugi zestaw klocków. Podoba mi się

-
- Posty: 417
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
To ciekawe to mój pierwszy samochód kiedy tył przy 40tys zbliża się do końca a przód jak nowy. Wielu posiadaczy insigni i AK piszą ,że tył szybciej kończy życie. W poprzedniej AJ przy 60tys klocki przód i tył nadal do jazdy ,mam ten sam styl jazdy . Zawsze to przód pierwszy się kończył w innych autach bo chyba pierwszy bierze, a tu kto mi wytłumaczy dlaczego tył. Wszyscy piszą, jednak nikt nie wyjaśnił 
-
- Posty: 745
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Podobno w ciężkich autach tył ma dużo do roboty. Skoro kończy się szybciej od przodu, to jednak powierzchnia robocza jest za mała. Po prostu tylne hamulce powinny być większe - choć takie 315 mm wentylowane to i tak sporo na tle typowej konkurencji.
U mnie w IA i teraz w IB tył kończy się nieco później niż przód. Ale noga ciężka.
Płyn hamulcowy co 2 lata (niezależnie od przebiegu) to standard. Wręcz obowiązek. A na pewno dobra praktyka. Łapie wilgoć i jego skuteczność pod obciążeniem temperaturowym spada z czasem. Po wymianie zwrócić uwagę na pracę pedału, czy dobrze przeprowadzono odpowietrzanie układu.
M.
U mnie w IA i teraz w IB tył kończy się nieco później niż przód. Ale noga ciężka.
Płyn hamulcowy co 2 lata (niezależnie od przebiegu) to standard. Wręcz obowiązek. A na pewno dobra praktyka. Łapie wilgoć i jego skuteczność pod obciążeniem temperaturowym spada z czasem. Po wymianie zwrócić uwagę na pracę pedału, czy dobrze przeprowadzono odpowietrzanie układu.
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
U mnie się dosyć szybko skończyły.
1000 pln klocki przód
500 pln klocki tył
podczas wymiany przód miał 2,5 mm, tył 3,5 mm.
1000 pln klocki przód
500 pln klocki tył
podczas wymiany przód miał 2,5 mm, tył 3,5 mm.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
- Posiadane auto: Opel isignia
- Silnik: 2,0 Diesel 170 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Czy Insignia ma czujniki w klockach i ich koniec jest sygnalizowany przez kontrolkę ?
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
nie ma, jest sygnalizacja dźwiękowa = piszczenie (obcieranie)
-
- Posty: 25
- Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
- Posiadane auto: Opel isignia
- Silnik: 2,0 Diesel 170 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Szkoda bo wtedy do wymiany nie tylko klocki ale i tarczeandrew pisze:nie ma, jest sygnalizacja dźwiękowa = piszczenie (obcieranie)

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 745
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
O wymianie i tak decyduje kontrola wzrokowa WSZYSTKICH okładzin.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.
M.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.
M.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: czwartek 27 maja 2021, 06:44
- Posiadane auto: Opel isignia
- Silnik: 2,0 Diesel 170 km
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Miałem Renault z tymi czujnikami i były we wszystkich klockach. Jedynie kontrolka była jedna ( ta od hamulca ręcznego) Bardzo przydatna rzecz niestety dość rzadko montowana w autach. Przed oplem miałem Volvo i też nie było .
Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
U mnie jest we wszystkich 4. Wolałbym bez, bo 2 stówki jeden. Komputer pokazuje tez która oś i który klocek się zużył.wassermann pisze:O wymianie i tak decyduje kontrola wzrokowa WSZYSTKICH okładzin.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.
M.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość