Strona 1 z 1

Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

: wtorek 19 wrz 2023, 08:54
autor: Cezar_2017
Witam!
Niestety podobnie jak wielu posiadaczy Astry K dopadła mnie usterka wysprzęglika. Objawy - czasami sprzęgło brało od samego dołu a ostatnio zapadnięty pedał sprzęgła, brak możliwości wysprzęglenia 1 i wstecznego, wyciek płynu na styku skrzyni i bloku silnika. Oprócz wysprzęglika sprzęgło też do wymiany. Przebieg 73kkm i niecałe 6 lat użytkowania. Skala problemu w Insignii jest mniejsza niż w przypadku Astry - większość sprzedanych aut ma skrzynię automatyczną. No ale awaria wysprzęglika przy 73kkm niestety świadczy nie najlepiej o jakości Opla. Posiadaczom manuali i skrzyni M32 radzę obserwować pedał sprzęgła. Bo w Astrach problem jest szeroko znany.

Re: Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

: wtorek 19 wrz 2023, 12:27
autor: Marek F
Mam podobny przebieg 74tys km 😁.Na razie ok ,jak i z pedałem przyspieszenia itd🙃. Dlaczego sprzęgło tak szybko do wymiany🤔. Też mam manual i jeżdżę głównie miasto, czyżby sprzęgło było tak mało wytrzymałe 😁. Teraz właśnie wymieniałem olej w skrzyni, mechanik twierdzi iż ładnie wyglądał, wiadomo od nowego nieco ciemniejszy . Mój wyprodukowany w grudniu 2018 . Widzę że masz wersję Elite , sądziłem iż silnik 140KM występował tylko w najsłabszych wersjach🤔

Re: Wysprzęglik sprzęgła - skrzynia manualna

: środa 20 wrz 2023, 07:13
autor: Cezar_2017
Dokładnie mam wersję Elite Ecotec. Sprzęgło się nie zużyło, ale nieszczelny wysprzęglik spowodował, że jest zchlapane płynem hamulcowym. Objawy poprzedzające awarię, od góry pedał sprzęgła miękki tylko opór sprężyny, po ok. 2 cm zaczyna się opór pompy. Od czasu do czasu podczas parkowania sprzęgło brało bardzo nisko i jazda na półsprzęgle powodowała gwałtowne przeniesienie napędu, lekkie puszczenie sprzęgła i samochód jedzie.