Strona 1 z 1

Opony wielosezonowe 17" przy zakupie samochodu, ktoś ma?

: czwartek 25 paź 2018, 05:31
autor: rahv
Czy ktoś zdecydował się na zakup opon wielosezonowych przy konfigurowaniu pojazdu, dopłata 800 zł. Ma. Ktoś jakieś doświadczenie w eksploatacji tego ogumienia latem i zimą w różnych warunkach pogodowych?

Re: Opony wielosezonowe 17

: czwartek 25 paź 2018, 08:02
autor: jami
od paru lat, jeszcze w innym aucie, eksploatuje opony całoroczne. Jeździ się na nich tak samo jak poprzednio na oponach sezonowych.
W Insigni na zimę też mam 17" i opony całoroczne, a co ciekawe na lato 18" i opony letnie :D Wrażenia bardzo podobne, różnice odczuwalne tylko ze względu na profil, a nie na rodzaj opony.
Jeżeli masz jakiekolwiek dylematy, powiem tak - kupuj spokojnie całoroczne jeżeli nie mieszkach w górach i nie jeździsz często po śniegu.
Zresztą masz ostatni test:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... -65/rp4l96

Re: Opony wielosezonowe 17

: czwartek 25 paź 2018, 10:04
autor: wassermann
Zależy od opony. Tani wielosezon będzie groźny 12 miesięcy w roku ;) Dobry wielosezon będzie wystarczający do bezpiecznej jazdy bez wyczynów przez cały rok. Ale zależy od opony, jak powiedziałem, bo generalnie wielosezony są optymalizowane do warunków zimowych. Ale trafiają się i takie, które zbliżają się do opony letniej, podczas gdy w zimie są kiepskie. Jeśli nie planujesz zimowych przepraw, to wybierz dobry wielosezon o tradycyjnej charakterystyce pro-zimowej. W lecie sprawdzi się normalnie poza ostrą jazdą.
Jest jeszcze sprawa opłacalności. Przy 20 tys. km rocznie, wielosezon wystarczy na 3 lata. Po 6 latach (120 tys. km) zużyjesz 2 komplety opon. Prawdopodobnie tyle samo przejechałbyś na 1 komplecie letnich + 1 komplecie zimowych. (zależnie od ich ścieralności, bo bywają letnie szybko ścierające się). Oszczędność wychodzi wówczas jedynie na okresowej zmianie kół. Poza tym wielosezon też wypada ten 1x w roku zabrać do warsztatu, przeglądnąć, wyważyć od nowa. Dlatego osobiście polecam wielosezon jedynie mamie i teściowej, które robią po 5000 km rocznie w warunkach miejskich, przetaczając się autem. Dla nich to oczywiste korzyści. Nie mówiąc o tym, że letnich ani zimowych nie zdążyłyby zużyć przez 10 lat (a guma twardnieje z czasem).

M.