Strona 7 z 9

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: czwartek 31 paź 2019, 07:02
autor: jami
kilkukrotnie miałem komunikat i chwilowe odcięcie wtrysku, niebezpieczna sprawa. Po aktualizacji oprogramowania problemy nigdy nie wystąpiły

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: niedziela 03 lis 2019, 14:53
autor: Pablowasilon
Witam , wczytałem się w ten temat bo sam mam ten problem , 3 tygodnie temu pojawiło mi się to samo . Pierwsza wizyta w ASO nic nie dała bo komunikat się nie zapisał w komputerze , choć miałem zdjęcie na telefonie o zaistniałej sytuacji i tak mnie odesłali z kwitkiem . Na nic zdały się prośby i fakt że za 2 dni wyjeżdżałem nie sprawnym autem na wakacje … . No i właśnie podczas podróży wystąpił mi ten problem 3 razy przy wyprzedzaniu , mało ciekawy temat jak już ktoś tu wspominał , jest jeden plus tej sytuacji , nauczyłem się ten błąd wywoływać na zawołanie a co za tym idzie wiem jak jechać że nie wyskoczył (przynajmniej tak mi się wydaje ) .
Po powrocie pojechałem do serwisu i powiedziałem na co mnie narazili , po kliku ostrych słowach dano mi egzemplarz testowy Insigni a moim zajął się mechanik . Dostałem info o tym soficie co pisze jeden z forumowiczów , "wgramy Panu nowy Soft i będzie cacy" usłyszałem :)

Czyli podsumowując , za pierwszym razem się nie udało , za drugim robią Soft . Odebrałem samochód tydzień temu i uwaga w środę chciałem sprawdzić czy aby na pewno jest wszystko ok (a wiem jak to zrobić) i WYSKOCZYŁ BŁĄD !!!!!!!

Natychmiast zadzwoniłem do serwisu i jutro jadę zostawić im samochód i zobaczymy , ale Pan kierownik przez telefon nie krył zdziwienia i powiedział że tak naprawdę nie wie co ma zrobić … , podobno jestem pierwszy z takim problemem .

Dam znać co zrobili .

A teraz napiszę jak ja wywołuję ten błąd , i tu powiem szczerze że już wiele teorii miałem i najbliżej jestem tej że to jest jakieś fabryczne zabezpieczenie przed spaleniem sprzęgła , ale oczywiście uważam że to jest słaby temat bo w momencie kiedy trzeba wcisnąć gaz przy wyprzedzaniu czy też ratowaniu się na drodze bach , nie masz mocy …
Problem wywołuję tak : jadę sobie spokojnie przy RPM ok .1,5-2,0 tyś , na 4, 5, czy też 6 biegu i w momencie wciśnięcia gazu w podłogę zaczyna się akcja , najpierw jest wrażenie uślizgu na sprzęgle tak ze 2 sek. i po tym wyskakuje błąd na 2-3 sekundy i traci moc , jeżeli zrobię to samo powyżej 2 tys RPM problemu nie mam , idzie jak strzała . Moja teoria o zabezpieczeniu ma sens , ale nie ma sensu przy codziennym użytkowaniu , bo wynikało by z niej że trzeba trzymać te 2 tys RPM i pilnować się tego .

Zobaczymy co jutro będzie , dam znać .

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 05 lis 2019, 20:07
autor: Pablowasilon
Witam , wczoraj byłem w serwisie , Pan kierownik się przejechał , błąd wyskoczył , komputer nie zapisał żadnych błędów , dostałem informację że wyślą do centrali maila z opisem sytuacji i czekamy .

Dziś dzwonili !!! Na drugi dzień !!!??? Wow , jestem zaskoczony , zamówili tarcze i zaciski i będą coś w sprzęgle dłubać chyba , takie wytyczne dał Opel :) , no zobaczymy co z tego wyjdzie . Dam znać po naprawie jak się ma sprawa .

Ciekaw jestem czy ktoś ma taki problem jak ja , że po wczytaniu Softa dalej jest problem .

Pzdr

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: sobota 09 lis 2019, 09:55
autor: qucze
U mnie narazie jest OK. Aktualizacja softa , jakieś ustawienie pozycji sprzęgła i coś tam jeszcze. Całość z jazdą próbną trwała godzinę.

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: poniedziałek 11 lis 2019, 12:34
autor: jami
Pablowasilon pisze:
niedziela 03 lis 2019, 14:53
Problem wywołuję tak : jadę sobie spokojnie przy RPM ok .1,5-2,0 tyś , na 4, 5, czy też 6 biegu i w momencie wciśnięcia gazu w podłogę zaczyna się akcja , najpierw jest wrażenie uślizgu na sprzęgle tak ze 2 sek. i po tym wyskakuje błąd na 2-3 sekundy i traci moc , jeżeli zrobię to samo powyżej 2 tys RPM problemu nie mam , idzie jak strzała . Moja teoria o zabezpieczeniu ma sens , ale nie ma sensu przy codziennym użytkowaniu , bo wynikało by z niej że trzeba trzymać te 2 tys RPM i pilnować się tego .
słyszałem, że kwestia odcinania wtrysku jest związana z tzw. ekologią i niekorzystnym składem spalin w sytuacji, kiedy przy nieoptymalnych obrotach silnika wymuszane jest maksymalne przyśpieszenie. Zauważ, że komunikat, o którym rozmawiamy, występuje tylko w sytuacji, kiedy przy obrotach zdecydowanie poniżej 2 tys. obrotów wciskasz gaz do podłogi. Jest to zachowanie, które nie wystąpi w skrzyni automatycznej, elektronika na to nie pozwoli, w pierwszej kolejności zredukuje bieg, zapewni właściwe obroty, a dopiero potem wtryśnie co trzeba.
Czyli kierowcy aut ze skrzynią ręczną wymuszają stan, na który pierwotnie producent nie chciał pozwolić. W efekcie Opel musiał soft zmienić, ale nawet po jego aktualizacji lepiej nie męczyć auta w opisywany sposób.

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: poniedziałek 11 lis 2019, 17:53
autor: Pablowasilon
Jak coś w tym jest , dlatego taki wniosek w głowie też się pojawił , ciekawe że w firmie mamy dwie identyczne Insignie , i u kolegi po Sofcie jechałem i próbowałem i nic nie wyskakuje . Teoria ma jakiś sens , ale nadal będę się upierał że to jest dziura która może się pojawić w sytuacji awaryjnej i wtedy nie ma miejsca na takie dziury ...
Nadal czekam na części tak więc zobaczymy co się wydarzy .
Przy okazji powiem że skrzypi mi pedał gazu , od nowego , wiem że nie jest to miejsce na ten temat ale może ktoś też to miał , smarowali i nic , teraz czekam też na nowy pedał bo się serwis poddał .

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 12 lis 2019, 06:16
autor: jami
opisywane problemy z komunikatem znikają po aktualizacji softu, co nie zmienia nic w przypadku, gdy ze sprzęgłem jest faktycznie coś nie tak. Daj znać jak dowiesz się czegoś konkretnego
Pedały skrzypią, zarówno sprzęgło, jak i gaz. Wiem, że serwisy smarują jeden i drugi, mechanik wciska się pod deskę i wciska smar :D . Jak dobrze się postara, tak dobry będzie efekt. Generalnie Opel wykonaniem bardziej przypomina mi Fiata, niż Toyotę, czy Kię. którymi jeździłem :lol:

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 12 lis 2019, 12:52
autor: wassermann
To mi się fuksnęło, że ani w Insignii A, ani w obecnej nie miałem takich tandetnych wpadek. Poza wymianą silnika, reszta bardzo solidna :lol:

M.

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: środa 13 lis 2019, 19:54
autor: Pablowasilon
jami pisze:
wtorek 12 lis 2019, 06:16
opisywane problemy z komunikatem znikają po aktualizacji softu, co nie zmienia nic w przypadku, gdy ze sprzęgłem jest faktycznie coś nie tak. Daj znać jak dowiesz się czegoś konkretnego
Pedały skrzypią, zarówno sprzęgło, jak i gaz. Wiem, że serwisy smarują jeden i drugi, mechanik wciska się pod deskę i wciska smar :D . Jak dobrze się postara, tak dobry będzie efekt. Generalnie Opel wykonaniem bardziej przypomina mi Fiata, niż Toyotę, czy Kię. którymi jeździłem :lol:
Wcześniej jeździłem Citroenem C3 Picasso przez 9 lat , i przez te 9 lat wymieniłem 1 czujnik za 700 zł i tyle … , z Opli to jest 3 , Corsa dawno temu w zasadzie bez zarzutów , Vectra przed tym Citroenem po 9 latach zaczęła się sypać pod względem elektryki i elektroniki , no ale Insignia puki co bije wszystkich . W weekend byłem w Gdańsku , po drodze przestawił mi się zegarem - sam - a dioda Stop&Go przestała świecić , po ponownym odpaleniu dioda wróciła do działania , zegarem trzeba było z ręki przestawić . Opel to Opel :) Fura za 130 tys zł i po roku jestem zażenowany .

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: poniedziałek 18 lis 2019, 14:33
autor: jami
Insignia B uchodzi za niezawodny model i jest zdecydowanie mniej awaryjny niż Insignia A. Należy jednak mieć świadomość, że jak każde auto, Insignia B może się popsuć.
Jak miałem Toyotę, do serwisu jeździłem tylko na przeglądy. A jak po 5 latach od zakupu pociła się lampa tylna, to Toyota w ramach gestu handlowego wymieniła mi lampę za darmo. Co nie znaczy, że serwisy Toyoty stoją puste, przez lata nasłuchałem się sporo historii w ASO, w tym także od klientów, którzy zarzekali się, że nigdy więcej auta tej marki
Z autami marki Kia było podobnie jak z Toyotą (czyli bardzo dobrze), a modeli było więcej, bo 3. I znowu przez lata w ASO nasłuchałem się jeszcze więcej narzekania niż w Toyocie.

Jeżeli trafiłeś pechowo i masz egzemplarz Insigni, który jest zawodny, trzeba odżałować stratę i zmienić auto. Szkoda nerwów.
Co oznacza dioda Stop&Go? Chodzi o przycisk układu start/stop, czy o coś innego?

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: poniedziałek 18 lis 2019, 19:53
autor: Pablowasilon
Tak , chodzi o start/stop , źle się wyraziłem . Ale to puki co jednorazowy przypadek . Nadal czekam na części do sprzęgła .

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 19 lis 2019, 07:36
autor: jami
jeszcze mam pytanie o tą diodę. Wciskałeś przycisk i nie było żadnej reakcji (w zegarach i na tym przycisku)?

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 19 lis 2019, 10:46
autor: Cloud
U mnie okresowo ten sam problem, ale nie swieci tylko dioda, na ekranie wyskakuje informacja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 19 lis 2019, 12:40
autor: LEM
U mnie też to występuje - przycisk działa poprawnie, ale nie ma sygnalizacji diodą na nim.

Re: Komunikat "wymagane działanie"

: wtorek 19 lis 2019, 13:10
autor: jami
ja wyłączam prawie zawsze start/stop po uruchomieniu silnika. Dioda się zapala i nie zmienia swojego statusu samoczynnie. Sporadycznie włączam ponownie start/stop na wybranych skrzyżowaniach i korkach, kiedy chcę wyłączyć silnik. Dioda gaśnie, silnik też. Podsumowując, nie zaobserwowałem anomalii (dioda zachowuje się zawsze prawidłowo), ale będę ją obserwował, skoro niektórzy miewają takie problemy.